WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Organizator | Warszawska Fundacja Filmowa |
Cykl | Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy |
Miejsce | Warszawa |
Od | 6 października 2006 |
Do | 15 października 2006 |
WWW | Strona |
WMFF, dzień piąty. Słów parę o kulturowych różnicach wschód-zachódKonrad Wągrowski Kino z Japonii w oficjalnej dystrybucji Polsce od dawna ogranicza się do horrorów, sporadycznych Godzilli i filmów Takeshiego Kitano. Festiwal więc bywa jedyna okazją do zapoznania się z dziełami tej kinematografii wykraczającymi poza te kategorie. Czy można więc się dziwić, że kupiłem bilety na ¾ z prezentowanych japońskich filmów? Dziś dwa.
Konrad WągrowskiWMFF, dzień piąty. Słów parę o kulturowych różnicach wschód-zachódKino z Japonii w oficjalnej dystrybucji Polsce od dawna ogranicza się do horrorów, sporadycznych Godzilli i filmów Takeshiego Kitano. Festiwal więc bywa jedyna okazją do zapoznania się z dziełami tej kinematografii wykraczającymi poza te kategorie. Czy można więc się dziwić, że kupiłem bilety na ¾ z prezentowanych japońskich filmów? Dziś dwa. ‹22 Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy›
Śmieszna sprawa z tą japońska kinematografią. W gruncie rzeczy wszyscy ją od lat znają i cenią, ale jak przychodzi do nazwisk, to wymieniają Kurosawę, ewentualnie Kobayashiego i Oshimę. Podobno przezywamy zalew azjatyckiego horroru, ale jak się sprawdzi polski box office, to w gruncie rzeczy ludzie chodzą jedynie na amerykańskie remake’i. Przegrywa nawet animowany, skierowany do młodego widza – a przecież to się zawsze sprawdzało – Miyazaki (nawet Oscar dla „Spirited Away” tego nie zmienił). I tak właściwie zbyt dokładnie nie wiadomo co się obecnie dzieje w japońskiej kinematografii – przecież w żadnej formie nie dotarł do nas nawet nominowany do Oscara „Twilight Samurai”. Czemu? Różnice kulturowe? Tak. Problemy z odróżnianiem twarzy aktorów? Zapewne też. Ale różnice kulturowe można przezwyciężać, a twarzy się uczyć. Co dziś niniejszym znów czyniłem. Hiroyuki Tanaka |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Shisso |
Reżyseria | Hiroyuki Tanaka |
Zdjęcia | Masao Nakabori |
Scenariusz | Hiroyuki Tanaka |
Obsada | Yuya Tegoshi, Hanae Kan, Miki Nakatani, Ren Osugi |
Rok produkcji | 2005 |
Kraj produkcji | Japonia |
Czas trwania | 124 min |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Samuraj, którego kochałam |
Tytuł oryginalny | Semishigure |
Reżyseria | Mitsuo Kurotsuchi |
Scenariusz | Mitsuo Kurotsuchi |
Obsada | Somegoro Ichikawa, Yoshino Kimura, Koji Imada |
Muzyka | Tarô Iwashiro |
Rok produkcji | 2005 |
Kraj produkcji | Japonia |
Czas trwania | 131 min |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
WMFF, dzień dziesiąty. Im gorsza władza, tym lepszy dowcip obywateli.
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziewiąty. Najbardziej idiotyczny film roku.
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień ósmy. Permanentna inwigilacja
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień siódmy. Szalone sny
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień szósty. Córka premiera fajnie się ubiera
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień czwarty. Atmosfera gęsta od erotycznego napięcia
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień trzeci. Raj konsumenta i american nightmare
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień drugi. Dłużyzny!
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień pierwszy. Majowie kontra Kazachowie
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziesiąty. Im gorsza władza, tym lepszy dowcip obywateli.
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziewiąty. Najbardziej idiotyczny film roku.
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień ósmy. Permanentna inwigilacja
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień siódmy. Szalone sny
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień czwarty. Atmosfera gęsta od erotycznego napięcia
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień trzeci. Raj konsumenta i american nightmare
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień drugi. Dłużyzny!
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień pierwszy. Majowie kontra Kazachowie
— Konrad Wągrowski
Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski
Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Statek szalony
— Konrad Wągrowski
Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski
Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Migające światła
— Konrad Wągrowski
Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski
Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski