Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić

32 FPFF w Gdyni: Podsumowanie

Esensja.pl
Esensja.pl
32. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych zakończył się tryumfem filmu „Sztuczki” Andrzeja Jakimowskiego. Film dostał także nagrodę za zdjęcia dla Adama Bajerskiego oraz za muzykę dla Michała Lorenza. Swoją nagrodę pozaregulaminową dali mu też organizatorzy polskich filmów fabularnych za granicą.

Beata Zatońska

32 FPFF w Gdyni: Podsumowanie

32. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych zakończył się tryumfem filmu „Sztuczki” Andrzeja Jakimowskiego. Film dostał także nagrodę za zdjęcia dla Adama Bajerskiego oraz za muzykę dla Michała Lorenza. Swoją nagrodę pozaregulaminową dali mu też organizatorzy polskich filmów fabularnych za granicą.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Jakimowski stworzył utrzymany w balladowym klimacie dramat obyczajowy. Przestrzeń małego miasteczka (pnąca się w górę główna ulica, po której nieustannie biega mały bohater „Sztuczek”), sugestywnie i prosto sfotografowana przez Bajerskiego, pełna jest intensywnej obyczajowości i prawdy. Świat, o którym opowiada Bajerski jest bezpretensjonalny i optymistyczny – ukazuje, jak wiele mogą zdziałać konsekwencja i miłość. Tak jak w przypadku małego Stefka, zaklinającego los i robiącego wszystko, by doprowadzić do spotkania z ojcem, który zapomniał o jego istnieniu. „Sztuczki” będzie można obejrzeć w kinach już od 26 października. Warto.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nagroda dla najlepszej aktorki powędrowała do Danuty Szaflarskiej. Nie mogło być inaczej. Bez tej aktorki nie byłoby filmu „Pora umierać”. Dzięki niej poetycki monodram filmowy nabrał niezwykłej prawdy. Danuta Szaflarska dostała też nagrodę od prezesa TVP. Film Doroty Kędzierzawskiej dostał także nagrodę za dźwięk oraz kilka wyróżnień pozaregulaminowych.
Za najlepszą nagrodę męską wyróżniony został Robert Więckiewicz – doceniono jego role w filmach „Świadek koronny” i „Wszystko będzie dobrze”. Szczególne brawa należą się aktorowi za rolę nauczyciela alkoholika, który doznaje trudnej i bolesnej przemiany, właściwie wbrew swej woli we „Wszystko będzie dobrze” Tomasza Wiszniewskiego.
Nagrodę za drugoplanową rolę męską jury postanowiło przyznać Zbigniewowi Stryjowi, który zagrał brata tytułowego bohatera w filmie Roberta Glińskiego „Benek”. Muszę przyznać, że ta rola umknęła mojej uwadze.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Czarny koń festiwalu, „Rezerwat” Łukasza Palkowskiego, dostał kilka nagród, w tym za debiut, dla Soni Bohosiewicz za drugoplanową rolę Hanki B., nagrody publiczności i dziennikarzy.
„Korowód” Jerzego Stuhra jury wyróżniło nagrodą za scenariusz. Może nie jest to wybór jednoznacznie trafny, ale film porusza tak ważne współcześnie tematy – moralności, odpowiedzialności za swoje postępowanie i lustracji – że warto było zwrócić na niego uwagę.
Jeden z moich faworytów, baśń o miłości z chorobą i mafią w tle, czyli „Ogród Luizy” dostał Nagrodę Jury oraz nagrodę dla Marcina Dorocińskiego w roli zakochanego gangstera.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Film „Jutro idziemy do kina” Michała Kwiecińskiego zebrał kilka nagród, m.in. za kostiumy i scenografię oraz dla zjawiskowo pięknej aktorki Julii Pietruchy.
32. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych to dowód na to, że w polskim kinie dzieje się coraz więcej ciekawych rzeczy. Twórcy uważnie obserwują współczesność i przedstawiają wybrane problemy w oryginalny, artystycznie przetworzony sposób.
Jest też nadzieja, że więcej polskich filmów trafi do kin, bo powstał nowy dystrybutor, który ma zająć się przede wszystkim pokazywaniem publiczności dzieł naszych filmowców. Fundacja Film Polski – powołana w sierpniu przez Stowarzyszenie Filmowców Polskich i piątkę znaczących na rynku firm produkcyjnych: Akson Studio, Filmcontract, Grupę Filmową, Opus Film oraz Studio A – wprowadzi do kin na pewno: „Korowód” Jerzego Stuhra, „Środa czwartek rano” Grzegorza Packa, „Nadzieję” Stanisława Muchy, „Ogród Luizy” Macieja Wojtyszki i „Rezerwat” Łukasza Palkowskiego.
koniec
24 września 2007

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Polskie winy
— Jarosław Robak

Esensja ogląda: Listopad 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Październik 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Robak, Jarosław Loretz

Udany przeszczep
— Jarosław Robak

Świat nieprzedstawiony
— Gabriel Krawczyk

Lekarze leczą autora, autor leczy czytelników
— Paweł Micnas

Mucha na słupku
— Jacek Łaszcz

Tegoż autora

Tango na błocie
— Beata Zatońska

Malutkie co nieco z Gdyni – „Rewers” ukoronowany
— Beata Zatońska

Malutkie co nieco z Gdyni (3)
— Beata Zatońska

Malutkie co nieco z Gdyni (2)
— Beata Zatońska

Malutkie co nieco z Gdyni (1)
— Beata Zatońska

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.