WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić |
Wielki Kanon Kina Grozy – wynikiEsensjaWielki Kanon Kina Grozy – wyniki
Wyszukaj / Kup Anthony Hopkins potrzebował zaledwie 16 minut czasu ekranowego, aby wejść do historii kina i stać się jednym z najsłynniejszych, najbardziej fascynujących i najlepiej rozpoznawalnych potworów filmowych. Ale obejrzyjcie kiedyś ten film jeszcze raz tylko po to, aby docenić znakomitą Jodie Foster. „Milczenie owiec” to też ciekawy i przecież niezbyt częsty przykład filmu, który jest lepszy od swego pierwowzoru literackiego. Filmu, który nobilitował kino grozy, zgarniając pełną pulę najważniejszych Oscarów. Konrad Wągrowski • • •
Wyszukaj / Kup Nowe odczytanie klasycznej książki Brama Stokera, tym razem przez samego Francisa Forda Coppolę, jest z wszystkich filmów o słynnym transylwańskim wampirze stosunkowo mało straszącym, a na pewno w najmniejszym stopniu horrorem w naszym zestawieniu. Coppola zapragnął bowiem stworzyć przede wszystkim opowieść miłosną z wampirem w roli głównej, pozostając jednak w głównych wątkach wiernym fabule Stokera. Do przedsięwzięcia udało mu się zaangażować prawdziwą śmietankę aktorów z Garym Oldmanem i Anthonym Hopkinsem na czele, ale i tak najważniejszą rolę gra tu piękna scenografia, wysmakowane zdjęcia – „Dracula” to po prostu estetyczna przyjemność. Przyjemność tym większa, że w roli jednej z apetycznych wampirzyc, kuszących biednego Jonathana Harkera (Keanu Reeves), widzimy samą Monicę Bellucci. Konrad Wągrowski • • •
Wyszukaj / Kup Sztandarowa produkcja J-horroru, który zdominował w kinie grozy przełom XX i XXI stulecia, nie tylko ze względu na popularność nastrojowego, tajemniczego japońskiego horroru, ale także przez coraz większą ilość zapożyczeń, nawiązań i bezczelnych kopii tego kina w zachodnich kinematografiach. „The Ring – Krąg” wyróżnia się świetnym pomysłem i zaprzęgnięciem do horroru współczesnej technologii. No i nie zapominajmy, że ten film wprowadza na salony mokre i blade kobiece duchy o twarzach zasłoniętych opadającymi, długimi czarnymi włosami… Konrad Wągrowski • • •
Wyszukaj / Kup Inteligentny horror, który rozpoczął boom na kino Manoja Shyamalana. Widzów i krytyków urzekł atmosferą i intrygującą fabułą zwieńczoną zaskakującym finałem. W „Szóstym zmyśle” nie ma scen gore, brakuje klasycznych horrorowych chwytów, pozbyto się wszelkich wizualnych fajerwerków. Mamy za to kameralne, przerażające kino o świetnie skonstruowanej narracji. I jeszcze Bruce Willis, który udowadnia, że sprawdza się nie tylko jako John McLane. Plus znakomity Haley Joel Osment. Do you see dead people? Brr… Ewa Drab • • •
Wyszukaj / Kup Alejandro Amenábar zaserwował widzom hitchcockowskie kino grozy z Nicole Kidman àla Grace Kelly. I mimo że zbudował „Innych” na klasycznych rozwiązaniach gatunku, zachował oryginalność. Jego film bazuje przede wszystkim na przednim pomyśle: choroba dzieci głównej bohaterki wymusza pogrążenie miejsca akcji w zupełnych ciemnościach, a zakończenie sprawia, że spogląda się na całość z zupełnie nowej perspektywy. „Inni” to gra z przyzwyczajeniami widza, horror wydobywający na wierzch nasze lęki, i wysmakowane, poetyckie kino. Ewa Drab • • •
Wyszukaj / Kup „28 dni później” przywodzi na myśl „Bastion” Kinga – zaraza wyniszczyła całą ludzkość, garstka ocalałych próbuje przetrwać, co oczywiście nie jest proste. Film ciekawie rozwija wizerunek zombie (potrafią biegać nad wyraz szybko), skutecznie unika horrorowych klisz, jest momentami przerażający, momentami zmuszający do myślenia (to nie zarażeni staną się największym zagrożeniem, ale inni, normalni (?) ludzie). Na plus należy zapisać również przejmujące zdjęcia wyludnionego Londynu i sugestywną muzykę – „28 dni później” to bez wątpienia jeden z ciekawszych tytułów ostatnich lat. Konrad Wągrowski • • •
Wyszukaj / Kup Odnowienie wizerunku zombiaków. Nie są tu już powolnie człapiącymi golemami, lecz szybkimi i bardzo groźnymi drapieżnikami. Wspaniała czołówka filmu wrzuca nas w sam środek koszmaru, i właściwie do samego końca nie zostajemy z niego wypuszczeni. Wspomnieć również należy krytykę konsumpcjonizmu – oto zombie atakują centrum handlowe, aby dość dosłownie przyjąć rolę konsumentów. Michał Kubalski |
Dziesięć miesięcy po „Końcu gry” Hans Kloss powrócił do Teatru Sensacji. Od października 1966 roku rozpoczęto (comiesięczną) emisję pięciu kolejnych odcinków „Stawki większej niż życie”. Na pierwszy ogień poszedł – ponownie wyreżyserowany przez Andrzeja Konica – „Czarny wilk von Hubertus”, czyli opowieść o tym jak J-23 stara się zlikwidować działający w okolicach Elbląga oddział Werwolfu.
więcej »Wyroby rodzimych browarów trafiają na półki również zagranicznych marketów, ale nie jest wcale tak prosto się o tym przekonać.
więcej »Wielbiciele Hansa Klossa mogli w czwartkowy wieczór 16 grudnia 1965 roku poczuć wielki smutek. W ramach Teatru Sensacji wyemitowano bowiem „Koniec gry”, spektakl zapowiadany jako ostatni odcinek „Stawki większej niż życie”. Jak się niespełna rok później okazało, wcale tak nie było. J-23 powrócił na „mały ekran”. Mimo że jego pierwsze rozstanie z widzami nie należało do szczególnie spektakularnych.
więcej »Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz
Panika na planie
— Jarosław Loretz
Jak nie gryzoń, to może jaszczurka?
— Jarosław Loretz
50 najlepszych filmów o żywych trupach według czytelników Esensji
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Wakacyjny leksykon filmów o żywych trupach. Część 3
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Wakacyjny leksykon filmów o żywych trupach. Część 2
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Wakacyjny leksykon filmów o żywych trupach. Część 1
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Weekendowa Bezsensja: Jak poradzić sobie z brakiem dostępu do fryzjera, czyli 10 filmów z niesfornymi włosami
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Do kina marsz: Kwiecień 2019
— Esensja
15 najlepszych horrorów XXI wieku
— Esensja
Who goes there? The Thing!
— Marcin Knyszyński
Do kina marsz: Luty 2017
— Esensja
10 najfajniejszych filmowych wakacji
— Kamil Witek
Kroniki młodego Stevena Spielberga
— Konrad Wągrowski
Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 8. Wysoka cena przetrwania
— Marcin Mroziuk
Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 7. Sojusze ponad podziałami
— Marcin Mroziuk
Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 6. Przeszłość jest kluczem do przyszłości
— Marcin Mroziuk
Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 5. Jak trwoga, to do Sola
— Marcin Mroziuk
Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 4. Wiara, logika i miłość
— Marcin Mroziuk
Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 3. Matka najlepiej zna swoje dzieci
— Marcin Mroziuk
Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 2. Sprawiedliwość czy przebaczenie
— Marcin Mroziuk
Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 1. Inny klimat, czyli nowe szanse i zagrożenia
— Marcin Mroziuk
Wychowane przez wilki: Odc. 10. Więcej pytań niż odpowiedzi
— Marcin Mroziuk
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów superbohaterskich XXI wieku
— Esensja
10 najlepszych filmów wojennych XXI wieku
— Esensja
10 najlepszych westernów XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych horrorów XXI wieku
— Esensja