WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Gwiezdne wojny: część IV – Nowa nadzieja |
Tytuł oryginalny | Star Wars: Episode IV – A New Hope |
Dystrybutor | Syrena |
Data premiery | 21 marca 1997 |
Reżyseria | George Lucas |
Zdjęcia | Gilbert Taylor |
Scenariusz | George Lucas |
Obsada | Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Peter Cushing, Alec Guinness, Anthony Daniels, Kenny Baker, Peter Mayhew, David Prowse, James Earl Jones |
Muzyka | John Williams |
Rok produkcji | 1977 |
Kraj produkcji | USA |
Cykl | Gwiezdne wojny |
Czas trwania | 125 min |
WWW | Strona |
Gatunek | SF |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Klasyka pod lupę: Jak Lucas zmienił wszystkoNa ekrany wszedł właśnie piąty film sagi George’a Lucasa, zatem postanowiliśmy w Esensji przybliżyć nieco tło dotyczące powstania pierwszego filmu w cyklu. Zdajemy sobie sprawę, że „Gwiezdne wojny” i historia ich powstania należą do częściej opisywanych kawałków dziedzictwa współczesnego kina, toteż w tym tekście pomijamy najbardziej oczywiste i najlepiej znane fragmenty tej historii – każdy może znaleźć je w szeroko dostępnej oficjalnej literaturze dotyczącej „Gwiezdnych wojen”. Skoncentrujemy się natomiast szerzej na wprowadzeniu do powstania filmu, mniej chętnie opisywanych w oficjalnej literaturze kontaktach Lucasa z kolegami z branży, nieco bardziej odbrązowionym obrazie samego reżysera oraz na wpływie „Gwiezdnych wojen” na kino.
Michał ChacińskiKlasyka pod lupę: Jak Lucas zmienił wszystkoNa ekrany wszedł właśnie piąty film sagi George’a Lucasa, zatem postanowiliśmy w Esensji przybliżyć nieco tło dotyczące powstania pierwszego filmu w cyklu. Zdajemy sobie sprawę, że „Gwiezdne wojny” i historia ich powstania należą do częściej opisywanych kawałków dziedzictwa współczesnego kina, toteż w tym tekście pomijamy najbardziej oczywiste i najlepiej znane fragmenty tej historii – każdy może znaleźć je w szeroko dostępnej oficjalnej literaturze dotyczącej „Gwiezdnych wojen”. Skoncentrujemy się natomiast szerzej na wprowadzeniu do powstania filmu, mniej chętnie opisywanych w oficjalnej literaturze kontaktach Lucasa z kolegami z branży, nieco bardziej odbrązowionym obrazie samego reżysera oraz na wpływie „Gwiezdnych wojen” na kino. George Lucas |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Gwiezdne wojny: część IV – Nowa nadzieja |
Tytuł oryginalny | Star Wars: Episode IV – A New Hope |
Dystrybutor | Syrena |
Data premiery | 21 marca 1997 |
Reżyseria | George Lucas |
Zdjęcia | Gilbert Taylor |
Scenariusz | George Lucas |
Obsada | Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Peter Cushing, Alec Guinness, Anthony Daniels, Kenny Baker, Peter Mayhew, David Prowse, James Earl Jones |
Muzyka | John Williams |
Rok produkcji | 1977 |
Kraj produkcji | USA |
Cykl | Gwiezdne wojny |
Czas trwania | 125 min |
WWW | Strona |
Gatunek | SF |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
W maju 1969 roku w czwartkowym Teatrze Sensacji (tym razem bez dopisku „Kobra”) pojawiła się klasyczna historia szpiegowska. „Kryptonim Maks” – napisany przez Jerzego Bindera i Edwarda Szustera, a wyreżyserowany przez Józefa Słotwińskiego – to historia polowania, jakie Służba Bezpieczeństwa organizuje na działającą na prowincji siatkę tajnych agentów Bundesnachrichtendienst (BND).
więcej »Niektórzy potrafią puścić sobie w głuszy dymka. Z rozmaitych powodów. Niekiedy nawet ważkich.
więcej »Dymek w lesie
— Jarosław Loretz
Beczka bezpieczeństwa
— Jarosław Loretz
Pomsta na ufokach
— Jarosław Loretz
Zupa jednak wyszła za słona
— Jarosław Loretz
Ogień domowy
— Jarosław Loretz
Dom światła
— Jarosław Loretz
Chcesz mieć jeszcze jeden pokój? To kilof w dłoń!
— Jarosław Loretz
Escher w praktyce
— Jarosław Loretz
Porcelana po babci
— Jarosław Loretz
Urok zła
— Jarosław Loretz
Dziś Star Wars Day!
— Esensja
Najlepsze filmy SF – wybór czytelników
— Esensja
100 najlepszych filmów science fiction wszech czasów
— Esensja
10 najbardziej obciachowych scen starych „Gwiezdnych wojen”
— Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Wojny klonów: Gwiezdne wojny w Esensji
— Esensja
Zrób to szybciej i intensywniej!
— Marcin Osuch, Eryk Remiezowicz, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Ciemna Strona Mitu
— Piotr ‘cct’ Bielatowicz
„Gwiezdne wojny” w Esensji i Framzecie
Kanon filmów fantastycznych „Framzety” – rozstrzygnięcie
— Konrad Wągrowski
Biegnij, Blady, biegnij czyli legenda Blade Runnera
— Michał Chaciński, Konrad Wągrowski
Jak Kubrick stworzył ekranowy mit
— Michał Chaciński
Status quo
— Kamil Witek
Bardzo mroczne widmo galaktycznego Imperium
— Konrad Wągrowski
Kroniki odległej galaktyki
— Konrad Wągrowski
Atak krytyków
— Leszek ’Leslie’ Karlik
Klonowanie wyobraźni
— Grzegorz Wiśniewski
Co nam w kinie gra: 2001: Odyseja kosmiczna
— Konrad Wągrowski, Michał Chaciński
Tydzień z Wesem Andersonem: Tragikomedie dla dziwaków, czyli „Genialny klan”
— Michał Chaciński
Tydzień z Wesem Andersonem: Danie dla smakoszy, czyli „Rushmore”
— Michał Chaciński, Konrad Wągrowski
„Ten film był dnem dna”, czyli historia ekranizacji prozy Stanisława Lema
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Great Scott!
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Władca Pierś Ceni, czyli edycja specjalna alternatywnych ekranizacji
— Michał Chaciński
Z Archiwum X: Spisek, mumbo-jumbo i potwory tygodnia
— Urszula Baluta, Michał Chaciński, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Michał Kubalski, Konrad Wągrowski
Porażki i sukcesy A.D. 2007
— Michał Chaciński, Piotr Dobry, Ewa Drab, Urszula Lipińska, Łukasz Twaróg, Kamil Witek, Konrad Wągrowski
Strach siedzi w nas, czyli kino grozy pod lupą (2)
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Michał Kubalski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Strach siedzi w nas, czyli kino grozy pod lupą (1)
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Michał Kubalski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
@Konrad
Artykuł jest faktycznie z roku 2002, a odpowiednia funkcjonalność się znalazła. Już wszystko gra. :-)