Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Kwiecień 2009

Esensja.pl
Esensja.pl
Średni ten kwiecień, ledwie cztery filmy warte polecenia udało nam się wyłuskać spośród oferty naszych dystrybutorów (ale wśród reżyserów takie nazwiska jak Soderbergh, Wajda czy Woody Allen). Na szczęście miesiąc nieco ratuje kilka ciekawych pozycji DVD. Zapraszamy.

Esensja

Do kina marsz: Kwiecień 2009

Średni ten kwiecień, ledwie cztery filmy warte polecenia udało nam się wyłuskać spośród oferty naszych dystrybutorów (ale wśród reżyserów takie nazwiska jak Soderbergh, Wajda czy Woody Allen). Na szczęście miesiąc nieco ratuje kilka ciekawych pozycji DVD. Zapraszamy.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt. A na wrażenia poseansowe zapraszamy oczywiście do serwisu Zgryźliwych Tetryków.

MARSZ DO KINA:
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Che. Rewolucja
Steven Soderbergh wraca do łask ambitnej publiczności. Z rozmachem i na całego. „Che” to czteroipółgodzinny fresk o Ernesto Guevarze, który w Polsce pojawi się w dwóch częściach: „Rewolucja” i „Guerilla”. Pierwsza opowiada o kubańskiej rewolucji z całym jej mozołem. Zamiast zgrai charyzmatycznych idealistów Soderbergh pokazuje stadium trudnego planowania wielkiego przewrotu w historii. Pewnie dlatego jego karkołomnego projektu nikt nie chciał finansować, potem losami produkcji co chwila chwiał brak funduszy. Gotowy film oprotestowała mniejszość kubańska w Ameryce, za to oklaskiwano go na Kubie. Ale w kwestii odtwórcy tytułowej roli Benicio del Toro wszyscy byli zgodni: to wielka kreacja.
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Tatarak
Najnowszy film Andrzeja Wajdy wchodzi na ekrany z etykietką dzieła świeżego i innowacyjnego – w końcu za to odznaczono go na niedawnym festiwalu w Berlinie nagrodą im. Alfreda Bauera. Poprzeczka zatem stoi wysoko, nie tylko z racji nazwiska reżysera. Zostawiając na chwilę rozmyślania o nowatorstwie, warto zaznaczyć, że „Tatarak” to przede wszystkim powrót Wajdy do twórczości Jarosława Iwaszkiewicza. Odwoływał się do niej m.in. w „Pannach z Wilka” i „Brzezinie”. Tym razem wziął na warsztat wzruszające opowiadanie o miłości niemożliwej, które poniesie swoim aktorskim kunsztem Krystyna Janda, dawno niewidziana na ekranie w głównej roli.
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Vicky Cristina Barcelona
Europejskich wojaży Woody’ego Allena ciąg dalszy. Po kilku filmach nakręconych w Wielkiej Brytanii słynny neurotyk przeniósł się do Hiszpanii, gdzie zrealizował komedię o…. gorącym miłosnym czworokącie. I to nie byle jakim, bo jego bohaterami są Scarlett Johansson, Penelope Cruz, Rebecca Hall oraz, w roli magnetycznego uwodziciela, Javier Bardem. Choć uważamy, że reżyser „Annie Hall” najlepsze czasy ma już raczej za sobą, to Złoty Glob dla komedii roku, Oscar dla drugoplanowej roli Cruz, a także pozytywne opinie zagranicznych krytyków dają mocną podstawę, by wierzyć, że wraz z „Vicky Cristiną Barceloną” Allen wrócił do całkiem niezłej formy. Nawet gdyby miała to być nieprawda, to dla samej seksownej i pikantnej sceny pocałunku z udziałem Penelope i Scarlett już chce się pędzić do kina.
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Walc z Baszirem
Chyba najbardziej niespodziewany przegrany oscarowej gali i jedna z najoryginalniejszych animacji ostatnich lat. Niezwykła impresja o zacięciu politycznym. Jej bohaterem jest Ali, reżyser, który w barze spotyka swojego przyjaciela z dawnych lat, Boaza. Ten opowiada mu o prześladującym przez ostatnie kilka nocy koszmarze. Wydaje mu się, że goni go dwadzieścia sześć psów. Przyjaciele dochodzą do wniosku, że sen ma związek z ich misją w izraelskiej armii, którą odbyli podczas wojny w Libanie w latach 80. W zeszłym roku „Walc z Baszirem” otrzymał Nagrodę Publiczności podczas Warszawskiego Festiwalu Filmowego.
• • •
MARSZ DO KINA… DOMOWEGO:
Baabul
Kolejny przedstawiciel Bollywoodu na polskim rynku DVD narobił dużo szumu w Indiach, ale sprzedał się dużo lepiej na Zachodzie. Może ze względu na egzotyczną dla europejskiego czy amerykańskiego widza tematykę konserwatywnego nastawienia społecznego wobec wdów, które po śmierci męża nie powinny już szukać szczęścia w nowym związku? Film Raviego Chopry podejmuje kontrowersyjne tematy, ale ma klasyczną formę rasowego wyciskacza łez. Oprócz ciekawego tematu mocną stronę „Baabul” stanowi gwiazdorska obsada: Amitabh Bachchan, Salman Khan, Rani Mukherji, John Abraham i Hema Malini.
• • •
Bobby
Impresja Emilio Esteveza o losach kilku ludzi w chwili morderstwa na ówczesnym kandydacie demokratów na prezydenta Stanów Zjednoczonych, Robercie „Bobbim” Kennedym. Reżyserowi i scenarzyście w jednej osobie udało się na planie zebrać niesamowitą obsadę: Sharon Stone, Anthony′ego Hopkinsa, Demi Moore, Williama H. Macy′ego, Martina Sheena oraz hollywoodzką śmietankę młodego pokolenia: Shia LaBeoufa, Elijaha Wooda, Lindsay Lohan, Heather Graham i Joshuę Jacksona. Już sama lista nazwisk stanowi świetną rekomendację tego filmu.
• • •
Rachel wychodzi za mąż
Za rekomendację dla filmu Jonathana Demme′a wystarczy nominacja do Oscara za najlepszą pierwszoplanową rolę kobiecą dla Anne Hathaway. Znana dotychczas przede wszystkim z różnej jakości komedii, w których pozostawała zazwyczaj w cieniu kolegów i koleżanek z planu, Hathaway pokazuje tym razem, że potrafi odnaleźć się w kameralnym dramacie, a aktorstwem przykuć do ekranu. Film może być gratką nie tylko dla zainteresowanych talentem Hathaway, ale także dla sympatyków stylu reżyserskiego Demme′a oraz dla amatorów filmowych psychodram.
koniec
31 marca 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Fundacje, trusty i zwykłe przekręty
— Marcin Mroziuk

Nie graj już tego więcej, Woody
— Kamil Witek

By nie pozostał po nim nawet powidok…
— Sebastian Chosiński

CamerImage 2016: Ostatnie dzieło mistrza
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Wrzesień 2016 (1)
— Miłosz Cybowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Esensja ogląda: Luty 2016
— Sebastian Chosiński, Marcin Mroziuk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Pażdziernik 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak

Nic już nie gra
— Grzegorz Fortuna

Esensja ogląda: Sierpień 2015 (2)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Rozsądek i romantyczność
— Jarosław Robak

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.