Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o filmach (6)

Esensja.pl
Esensja.pl
Konrad Wągrowski
Który film w historii kina był najbardziej krwawy? Który przyniósł najmniejsze zyski, a który okazał się największą klapą? I jaki jest „body count” ofiar czterech pań z „Seksu w wielkim mieście"? Na te i inne dręczące Was pytania znajdziecie odpowiedź w szóstej edycji naszego lubianego cyklu.

Konrad Wągrowski

Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o filmach (6)

Który film w historii kina był najbardziej krwawy? Który przyniósł najmniejsze zyski, a który okazał się największą klapą? I jaki jest „body count” ofiar czterech pań z „Seksu w wielkim mieście"? Na te i inne dręczące Was pytania znajdziecie odpowiedź w szóstej edycji naszego lubianego cyklu.
W jakim filmie zobaczyliśmy najwięcej ofiar śmiertelnych?
…czyli najkrwawszy film w historii kina. „Rambo”? „Commando”? „Hot Shots 2”? Niezupełnie – zwycięzcą okazuje się być… „Władca pierścieni: Powrót króla” Petera Jacksona. Dodać należy, że ofiary śmiertelne liczone są tylko wtedy, gdy widać je na ekranie (ich ciała lub scenę śmierci – odpadają więc filmy o różnych zagładach naszej planety), i są to ludzie lub inne istoty obdarzone jakąś formą inteligencji (krasnoludy, kosmici, orkowie, wampiry itd.). Dane za serwisem www.moviebodycounts.com.
A oto najkrwawsze filmy w historii kina i ilość ofiar śmiertelnych w każdym z nich:
1. Władca pierścieni: Powrót króla (2003) – 836
2. Królestwo niebieskie (2005) – 610
3. 300 (2007) – 600
4. Troja (2004) – 572
5. Ostatni samuraj (2003) – 558
6. Władca pierścieni: Dwie wieże (2002) – 468
7. Grindhouse (2007) – 310
8. Hard Boiled (1992) – 307
8. Titanic (1997) – 307
10. Byliśmy żołnierzami (2002) – 305
11. Żołnierze kosmosu (1997) – 256
12. Szeregowiec Ryan (1998) – 255
13. John Rambo (2008) – 247
14. Equilibrium (2002) – 236
15. Bullet in the Head (1990) – 214
16. A Better Tomorrow II (1987) – 199
17. Krwawy diament (2006) – 187
17. Kroniki Riddicka (2004) – 187
19. Diuna (1984) – 186
20. Braveheart: Waleczne serce (1995) – 184
21. McBain (1991) – 181
22. Świt żywych trupów (1978) – 175
23. Ostatni Mohikanin (1992) – 172
24. Samotny wilk i szczenię: Biała ścieżka piekła (1974) – 169
25. Mumia (1999) – 155
• • •
A jaka postać fimowa była najbardziej skutecznym zabójcą?
Zasady jak wyżej, ale ranking dotyczy śmierci tylko z ręki konkretnego bohatera filmowego:
1. Ogami Itto (Samotny wilk i szczenię: Biała ścieżka piekła) – 150

2. Smith (Tylko strzelaj) – 141
3. John Preston (Equilibrium) – 118
4. Topper Harley (Hot Shots 2) – 103
5. Tetsuo (Akira) – 96
6. Rambo (John Rambo) – 87
7. John Matrix (Commando) – 81
8. Ken (A Better Tomorrow II) – 78
9. Blade (Blade II) – 77
9. Tequila (Hard Boiled) – 77
11. Panna Młoda (Kill Bill: Vol. 1) – 76
12. Porucznik Schaffer (Tylko dla orłów) – 73
13. Rambo (Rambo III) – 72
14. Ah Jong (The Killer) – 69
15. Riddick (Kroniki Riddicka) – 67
16. Blade (Blade) – 65
17. Luke (Bullet in the Head) – 60
18. Pułkownik Braddock (Zaginiony w akcji) – 59
19. Inspektor Li (The Killer) – 58
20. Robert Neville (Jestem legendą)
21. Josey Wales (Wyjęty spod prawa Josey Wales) – 55
22. Frank Castle (Punisher z 1989) – 54
23. Miyamoto (Ritana) – 54
24. Agent 47 (Hitman) – 53
25. El Mariachi (Desperado) – 53
• • •
Jaki jest najdłuższy film z fabułą w historii kina?
W jednym z poprzednich odcinków tego cyklu pisałem, że najdłuższym filmem w historii kina było „Lekarstwo na bezsenność” („The Cure for Insomnia”), które trwało 87 godzin. Był to jednak film eksperymentalny, pozbawiony fabuły. Najdłuższym filmem fabularnym będzie chińskie nieme i czarno-białe „Spalenie Świątyni Czerwonego Lotosu” („The Burning of the Red Lotus Temple”, 1928), które trwało 27 godzin. Dodajmy jednak, że film nigdy nie był pokazywany w jednym odcinku.
• • •
What the fuck?
W filmie „Człowiek z blizną” Briana de Palmy słowo „fuck” jest wypowiedziane 226 razy, co daje 1,32 raza na minutę. To jednak nic w porównaniu do reżyserskiego debiutu Gary’ego Oldmana „Nil by Mounth”, w którym „fuck” pojawia się 428 razy. Rekordzistą jednak będzie film dokumentalny o tytule… „Fuck”, w którym to urocze słowo padło 824 razy.
• • •
Jaki film wygenerował najmniejsze zyski w historii?
„Zyzzyx Road”, thriller z 2006 roku (z Katherine Heigl i Tomem Sizemore), który kosztował 2 mln dolarów, a przyniósł z kin zyski… 30 USD. To oznacza, że w kinach obejrzało go… 4 widzów. A właściwie w jednym kinie, bo film był dystrybuowany w jednej kopii.
• • •
Który film uzyskał największe przebicie między kosztem wytworzenia a przychodami z dystrybucji?
„The Blair Witch Project”, który kosztował 60 000 USD, a zarobił 248 milionów. Nieźle radził sobie również „Mad Max”, który kosztował tylko 300 000 dolarów australijskich, a zarobił 100 000 000 USD.
• • •
Ile może zarobić pies?
Honorarium psa Toto za „Czarnoksiężnika z Oz” wynosiło 125 dolarów za tydzień. Nie wiadomo, na co pies wydał owe pieniądze.
• • •
Największe wtopy w historii kina
Prezentujemy listę filmów, w których różnica między przychodami z kin a kosztem produkcji osiągnęła największą wartość ujemną.
10. Osmosis Jones – strata 61 milionów USD
9. Niewidzialny (Stealth) – strata 63 milionów USD
8. Wysłannik przyszłości (The Postman) – strata 63 milionów USD
7. 13 wojownik – strata 64 milionów USD
6. Małpiszon (Monkeybone) – strata 65 milionów USD
5. Alamo – strata 69 milionów USD
4. I uderzył grom (A Sound of Thunder) – strata 74 milionów USD
3. Romanssidło (Town and Country) – strata 80 milionów USD
2. Wyspa piratów (Cutthroat Island) – strata 82 milionów USD
1. Pluto Nash – strata 93 milionów USD
Na listę nie załapały się legendarne klapy w historii kina – „Wrota niebios” Michaela Cimino i „Piraci” Romana Polańskiego. W swoich czasach po prostu koszty ich produkcji nie były aż tak wysokie, ale gdybyśmy wzięli poprawkę na inflację…
• • •
Jakie sceny miały nawięcej powtórzeń podczas kręcenia?
Rekordzistą jest Charlie Chaplin, który scenę ze „Świateł wielkiego miasta”, w której niewidoma dziewczyna sprzedaje kwiatek Małemu Włóczędze. Chaplin chciał, aby z gry dziewczyny można było odczytać, że wzięła ona biedaka za bogatego człowieka, i powtarzał ujęcie… 342 razy.
Nieźle poszło też Stanleyowi Kubrickowi, który podobno jedną scenę z „Lśnienia” powtarzał 127 razy. Choć niektórzy mówią nawet o 148 powtórzeniach prostej sceny, w której Hallorann wyjaśnia Danny’emu, czym jest tytułowe „lśnienie”.
• • •
Z iloma facetami przespały się w serialu bohaterki „Seksu w wielkim mieście”?
…czyli znów „body count”, choć w nieco innym ujęciu. Oczywiście mówimy tylko o tym, co było widać na ekranie.
Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker): 14
Miranda Hobbes (Cynthia Nixon): 18
Charlotte York (Kristin Davis): 17
Samantha Jones (Kim Cattral): 39 (i jedna kobieta)
Co ciekawe, film kinowy nie powiększył tych statystyk.
• • •
Czytaj też poprzednie odcinki naszego lubianego cyklu:
koniec
20 czerwca 2009

Komentarze

30 I 2012   22:06:40

Kapitalny cykl, czyta się jak marzenie.

31 I 2012   08:54:43

jakby co to nie ja pisałem tego komcia, ale się zgadzam :)

14 I 2022   14:58:10

:) too funny too read

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Z filmu wyjęte: Wilkołaki wciąż modne
Jarosław Loretz

8 IV 2024

Nikt chyba nie wie, ile tak naprawdę kręci się dziś rocznie filmów z wilkołakami. Jedno jest jednak pewne – za oglądanie większości z nich twórcy powinni wypłacać widzom rekompensatę za ciężkie warunki konsumpcji.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Kruck Polakowi oko wykole
Sebastian Chosiński

2 IV 2024

Chcąc zachować chronologię wydarzeń, w drugiej serii teatralnej „Stawki większej niż życie” scenarzyści stanęli przed sporym wyzwaniem. Wojna skończyła się już, co zatem wymyśleć, aby usprawiedliwić pozostawanie Hansa Klossa w mundurze niemieckim? Najpierw uczynili go żołnierzem Werwolfu (vide „Czarny wilk von Hubertus”), a następnie – w „Nocy w szpitalu” – zastosowali retrospekcję, dzięki której akcja przeniosła się do 1942 roku.

więcej »

Polecamy

Wilkołaki wciąż modne

Z filmu wyjęte:

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.