Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o filmach (6)Konrad Wągrowski Który film w historii kina był najbardziej krwawy? Który przyniósł najmniejsze zyski, a który okazał się największą klapą? I jaki jest „body count” ofiar czterech pań z „Seksu w wielkim mieście"? Na te i inne dręczące Was pytania znajdziecie odpowiedź w szóstej edycji naszego lubianego cyklu.
Konrad WągrowskiWeekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o filmach (6)Który film w historii kina był najbardziej krwawy? Który przyniósł najmniejsze zyski, a który okazał się największą klapą? I jaki jest „body count” ofiar czterech pań z „Seksu w wielkim mieście"? Na te i inne dręczące Was pytania znajdziecie odpowiedź w szóstej edycji naszego lubianego cyklu. W jakim filmie zobaczyliśmy najwięcej ofiar śmiertelnych? …czyli najkrwawszy film w historii kina. „Rambo”? „Commando”? „Hot Shots 2”? Niezupełnie – zwycięzcą okazuje się być… „Władca pierścieni: Powrót króla” Petera Jacksona. Dodać należy, że ofiary śmiertelne liczone są tylko wtedy, gdy widać je na ekranie (ich ciała lub scenę śmierci – odpadają więc filmy o różnych zagładach naszej planety), i są to ludzie lub inne istoty obdarzone jakąś formą inteligencji (krasnoludy, kosmici, orkowie, wampiry itd.). Dane za serwisem www.moviebodycounts.com. A oto najkrwawsze filmy w historii kina i ilość ofiar śmiertelnych w każdym z nich: 1. Władca pierścieni: Powrót króla (2003) – 836 2. Królestwo niebieskie (2005) – 610 3. 300 (2007) – 600 4. Troja (2004) – 572 5. Ostatni samuraj (2003) – 558 6. Władca pierścieni: Dwie wieże (2002) – 468 7. Grindhouse (2007) – 310 8. Hard Boiled (1992) – 307 8. Titanic (1997) – 307 10. Byliśmy żołnierzami (2002) – 305 11. Żołnierze kosmosu (1997) – 256 12. Szeregowiec Ryan (1998) – 255 13. John Rambo (2008) – 247 14. Equilibrium (2002) – 236 15. Bullet in the Head (1990) – 214 16. A Better Tomorrow II (1987) – 199 17. Krwawy diament (2006) – 187 17. Kroniki Riddicka (2004) – 187 19. Diuna (1984) – 186 20. Braveheart: Waleczne serce (1995) – 184 21. McBain (1991) – 181 22. Świt żywych trupów (1978) – 175 23. Ostatni Mohikanin (1992) – 172 24. Samotny wilk i szczenię: Biała ścieżka piekła (1974) – 169 25. Mumia (1999) – 155 • • • A jaka postać fimowa była najbardziej skutecznym zabójcą? Zasady jak wyżej, ale ranking dotyczy śmierci tylko z ręki konkretnego bohatera filmowego: 1. Ogami Itto (Samotny wilk i szczenię: Biała ścieżka piekła) – 150 2. Smith (Tylko strzelaj) – 141 3. John Preston (Equilibrium) – 118 4. Topper Harley (Hot Shots 2) – 103 5. Tetsuo (Akira) – 96 6. Rambo (John Rambo) – 87 7. John Matrix (Commando) – 81 8. Ken (A Better Tomorrow II) – 78 9. Blade (Blade II) – 77 9. Tequila (Hard Boiled) – 77 11. Panna Młoda (Kill Bill: Vol. 1) – 76 12. Porucznik Schaffer (Tylko dla orłów) – 73 13. Rambo (Rambo III) – 72 14. Ah Jong (The Killer) – 69 15. Riddick (Kroniki Riddicka) – 67 16. Blade (Blade) – 65 17. Luke (Bullet in the Head) – 60 18. Pułkownik Braddock (Zaginiony w akcji) – 59 19. Inspektor Li (The Killer) – 58 20. Robert Neville (Jestem legendą) 21. Josey Wales (Wyjęty spod prawa Josey Wales) – 55 22. Frank Castle (Punisher z 1989) – 54 23. Miyamoto (Ritana) – 54 24. Agent 47 (Hitman) – 53 25. El Mariachi (Desperado) – 53 • • • Jaki jest najdłuższy film z fabułą w historii kina? W jednym z poprzednich odcinków tego cyklu pisałem, że najdłuższym filmem w historii kina było „Lekarstwo na bezsenność” („The Cure for Insomnia”), które trwało 87 godzin. Był to jednak film eksperymentalny, pozbawiony fabuły. Najdłuższym filmem fabularnym będzie chińskie nieme i czarno-białe „Spalenie Świątyni Czerwonego Lotosu” („The Burning of the Red Lotus Temple”, 1928), które trwało 27 godzin. Dodajmy jednak, że film nigdy nie był pokazywany w jednym odcinku. • • • What the fuck? W filmie „Człowiek z blizną” Briana de Palmy słowo „fuck” jest wypowiedziane 226 razy, co daje 1,32 raza na minutę. To jednak nic w porównaniu do reżyserskiego debiutu Gary’ego Oldmana „Nil by Mounth”, w którym „fuck” pojawia się 428 razy. Rekordzistą jednak będzie film dokumentalny o tytule… „Fuck”, w którym to urocze słowo padło 824 razy. • • • Jaki film wygenerował najmniejsze zyski w historii? „Zyzzyx Road”, thriller z 2006 roku (z Katherine Heigl i Tomem Sizemore), który kosztował 2 mln dolarów, a przyniósł z kin zyski… 30 USD. To oznacza, że w kinach obejrzało go… 4 widzów. A właściwie w jednym kinie, bo film był dystrybuowany w jednej kopii. • • • Który film uzyskał największe przebicie między kosztem wytworzenia a przychodami z dystrybucji? „The Blair Witch Project”, który kosztował 60 000 USD, a zarobił 248 milionów. Nieźle radził sobie również „Mad Max”, który kosztował tylko 300 000 dolarów australijskich, a zarobił 100 000 000 USD. • • • Ile może zarobić pies? Honorarium psa Toto za „Czarnoksiężnika z Oz” wynosiło 125 dolarów za tydzień. Nie wiadomo, na co pies wydał owe pieniądze. • • • Największe wtopy w historii kina Prezentujemy listę filmów, w których różnica między przychodami z kin a kosztem produkcji osiągnęła największą wartość ujemną. 10. Osmosis Jones – strata 61 milionów USD 9. Niewidzialny (Stealth) – strata 63 milionów USD 8. Wysłannik przyszłości (The Postman) – strata 63 milionów USD 7. 13 wojownik – strata 64 milionów USD 6. Małpiszon (Monkeybone) – strata 65 milionów USD 5. Alamo – strata 69 milionów USD 4. I uderzył grom (A Sound of Thunder) – strata 74 milionów USD 3. Romanssidło (Town and Country) – strata 80 milionów USD 2. Wyspa piratów (Cutthroat Island) – strata 82 milionów USD 1. Pluto Nash – strata 93 milionów USD Na listę nie załapały się legendarne klapy w historii kina – „Wrota niebios” Michaela Cimino i „Piraci” Romana Polańskiego. W swoich czasach po prostu koszty ich produkcji nie były aż tak wysokie, ale gdybyśmy wzięli poprawkę na inflację… • • • Jakie sceny miały nawięcej powtórzeń podczas kręcenia? Rekordzistą jest Charlie Chaplin, który scenę ze „Świateł wielkiego miasta”, w której niewidoma dziewczyna sprzedaje kwiatek Małemu Włóczędze. Chaplin chciał, aby z gry dziewczyny można było odczytać, że wzięła ona biedaka za bogatego człowieka, i powtarzał ujęcie… 342 razy. Nieźle poszło też Stanleyowi Kubrickowi, który podobno jedną scenę z „Lśnienia” powtarzał 127 razy. Choć niektórzy mówią nawet o 148 powtórzeniach prostej sceny, w której Hallorann wyjaśnia Danny’emu, czym jest tytułowe „lśnienie”. • • • Z iloma facetami przespały się w serialu bohaterki „Seksu w wielkim mieście”? …czyli znów „body count”, choć w nieco innym ujęciu. Oczywiście mówimy tylko o tym, co było widać na ekranie. Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker): 14 Miranda Hobbes (Cynthia Nixon): 18 Charlotte York (Kristin Davis): 17 Samantha Jones (Kim Cattral): 39 (i jedna kobieta) Co ciekawe, film kinowy nie powiększył tych statystyk. • • • Czytaj też poprzednie odcinki naszego lubianego cyklu: 20 czerwca 2009 |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (31)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
40 najgorszych okładek płyt 2021 roku… i bonus z pupą
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Muzyka 18+, czyli muzyka a branża porno (reaktywacja)
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (30)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (29)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
40 najgorszych okładek płyt 2020 roku i bonus
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (28)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (27)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Jak poradzić sobie z brakiem dostępu do fryzjera, czyli 10 filmów z niesfornymi włosami
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Jeszcze więcej filmowych wirusów
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski
Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Statek szalony
— Konrad Wągrowski
Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski
Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Migające światła
— Konrad Wągrowski
Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski
Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
Kapitalny cykl, czyta się jak marzenie.