Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Weekendowa Bezsensja: Koniec świata po amerykańsku

Esensja.pl
Esensja.pl
Wiadomo, co jest siłą współczesnych filmów katastroficznych – jak największa rozpierducha. Zakres kataklizmu najłatwiej przedstawić, niszcząc miejsca-symbole. Oczywiście amerykańskie, bo przecież ten właśnie kraj symbolizuje w hollywoodzkich filmach cały świat, o czym szczególnie próbuje przekonać nas pewien Niemiec…

Jakub Gałka

Weekendowa Bezsensja: Koniec świata po amerykańsku

Wiadomo, co jest siłą współczesnych filmów katastroficznych – jak największa rozpierducha. Zakres kataklizmu najłatwiej przedstawić, niszcząc miejsca-symbole. Oczywiście amerykańskie, bo przecież ten właśnie kraj symbolizuje w hollywoodzkich filmach cały świat, o czym szczególnie próbuje przekonać nas pewien Niemiec…
1) Biały dom (Dzień niepodległości)
Największe barbarzyństwo pod Słońcem. Ufoludki śmiały zaatakować siedzibę Przywódcy Świata. Na szczęście ten za namową jak zwykle doskonale zorientowanych Żydów uszedł z kabały cało.
2) Statua Wolności (Dzień zagłady)
Statua pada właściwie w co drugim filmie. Najsłynniejszy jest oczywiście już upadły wierunek, gdy leży zagrzebana w piasku w finale „Planety małp”. Tutaj możemy zobaczyć, jak do tego doszło.
3) Hollywood Sign (Pojutrze)
Kolejny niewzruszony symbol, który gdy upadnie, dla Ziemian będzie oznaczał prawdziwy koniec świata. Nigdy więcej filmów Emmericha? Buuu….
4) Most Golden Gate (X-Men 3)
Co prawda to nie jest film katastroficzny, ale co tam, scena fajna. Choć za mało statystów ginie, no i sam most właściwie jest tylko przeniesiony, a nie zniszczony. Ale wiadomo – symbolu nie można choćby naruszyć!
5) Times Square i Empire State Building (Zapowiedź)
First we take Manhattan, then we take the world… Mocne. Nie możemy doczekać się sequelu.
6) Chrysler Building (Armageddon)
Ciężko dostrzec (podpowiadamy – 8:40), bo cały filmik to właściwie jedna wielka rozwałka (jakiej prawdopodobnie długo nie zobaczycie, bo dziś, w ramach hołubienia wolności słowa, pokazywanie powietrznych obiektów rozwalających wysokie wieżowce jest wybitnie niewskazane). Nam najbardziej szkoda Godzilli.
P.S. Esensja wyraża głębokie oburzenie z powodu fakt, że gros fabuł filmów katastroficznych dzieje się na Wschodnim Wybrzeżu i dotyka Nowy Jork. Gdzie równouprawnienie? West Coast rulez!
koniec
14 listopada 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Więcej wszystkiego co błyszczy, buczy i wybucha?
— Miłosz Cybowski, Jakub Gałka, Wojciech Gołąbowski, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Nieprawdziwi detektywi
— Jakub Gałka

O tych, co z kosmosu
— Paweł Ciołkiewicz, Jakub Gałka, Jacek Jaciubek, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Wszyscy za jednego
— Jakub Gałka

Pacjent zmarł, po czym wstał jako zombie
— Adam Kordaś, Michał Kubalski, Jakub Gałka, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Jarosław Robak, Beatrycze Nowicka, Łukasz Bodurka

Chodzi o dobre historie i ciekawych bohaterów
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Jakub Gałka, Kamil Witek, Konrad Wągrowski, Michał Kubalski

Porażki i sukcesy 2013, czyli filmowe podsumowanie roku
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Krzysztof Spór, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

Przygody drugoplanowe
— Jakub Gałka

Ranking, który spadł na Ziemię
— Sebastian Chosiński, Artur Chruściel, Jakub Gałka, Jacek Jaciubek, Michał Kubalski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Wrzesień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.