Weekendowa Bezsensja: Koniec świata po amerykańskuWiadomo, co jest siłą współczesnych filmów katastroficznych – jak największa rozpierducha. Zakres kataklizmu najłatwiej przedstawić, niszcząc miejsca-symbole. Oczywiście amerykańskie, bo przecież ten właśnie kraj symbolizuje w hollywoodzkich filmach cały świat, o czym szczególnie próbuje przekonać nas pewien Niemiec…
Jakub GałkaWeekendowa Bezsensja: Koniec świata po amerykańskuWiadomo, co jest siłą współczesnych filmów katastroficznych – jak największa rozpierducha. Zakres kataklizmu najłatwiej przedstawić, niszcząc miejsca-symbole. Oczywiście amerykańskie, bo przecież ten właśnie kraj symbolizuje w hollywoodzkich filmach cały świat, o czym szczególnie próbuje przekonać nas pewien Niemiec… 1) Biały dom (Dzień niepodległości) Największe barbarzyństwo pod Słońcem. Ufoludki śmiały zaatakować siedzibę Przywódcy Świata. Na szczęście ten za namową jak zwykle doskonale zorientowanych Żydów uszedł z kabały cało. 2) Statua Wolności (Dzień zagłady) Statua pada właściwie w co drugim filmie. Najsłynniejszy jest oczywiście już upadły wierunek, gdy leży zagrzebana w piasku w finale „Planety małp”. Tutaj możemy zobaczyć, jak do tego doszło. 3) Hollywood Sign (Pojutrze) Kolejny niewzruszony symbol, który gdy upadnie, dla Ziemian będzie oznaczał prawdziwy koniec świata. Nigdy więcej filmów Emmericha? Buuu…. 4) Most Golden Gate (X-Men 3) Co prawda to nie jest film katastroficzny, ale co tam, scena fajna. Choć za mało statystów ginie, no i sam most właściwie jest tylko przeniesiony, a nie zniszczony. Ale wiadomo – symbolu nie można choćby naruszyć! 5) Times Square i Empire State Building (Zapowiedź) First we take Manhattan, then we take the world… Mocne. Nie możemy doczekać się sequelu. 6) Chrysler Building (Armageddon) Ciężko dostrzec (podpowiadamy – 8:40), bo cały filmik to właściwie jedna wielka rozwałka (jakiej prawdopodobnie długo nie zobaczycie, bo dziś, w ramach hołubienia wolności słowa, pokazywanie powietrznych obiektów rozwalających wysokie wieżowce jest wybitnie niewskazane). Nam najbardziej szkoda Godzilli. P.S. Esensja wyraża głębokie oburzenie z powodu fakt, że gros fabuł filmów katastroficznych dzieje się na Wschodnim Wybrzeżu i dotyka Nowy Jork. Gdzie równouprawnienie? West Coast rulez! 14 listopada 2009 |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (31)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
40 najgorszych okładek płyt 2021 roku… i bonus z pupą
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Muzyka 18+, czyli muzyka a branża porno (reaktywacja)
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (30)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (29)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
40 najgorszych okładek płyt 2020 roku i bonus
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (28)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (27)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Jak poradzić sobie z brakiem dostępu do fryzjera, czyli 10 filmów z niesfornymi włosami
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Jeszcze więcej filmowych wirusów
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Więcej wszystkiego co błyszczy, buczy i wybucha?
— Miłosz Cybowski, Jakub Gałka, Wojciech Gołąbowski, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski
Nieprawdziwi detektywi
— Jakub Gałka
O tych, co z kosmosu
— Paweł Ciołkiewicz, Jakub Gałka, Jacek Jaciubek, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Wszyscy za jednego
— Jakub Gałka
Pacjent zmarł, po czym wstał jako zombie
— Adam Kordaś, Michał Kubalski, Jakub Gałka, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Jarosław Robak, Beatrycze Nowicka, Łukasz Bodurka
Chodzi o dobre historie i ciekawych bohaterów
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Jakub Gałka, Kamil Witek, Konrad Wągrowski, Michał Kubalski
Porażki i sukcesy 2013, czyli filmowe podsumowanie roku
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Krzysztof Spór, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski
Przygody drugoplanowe
— Jakub Gałka
Ranking, który spadł na Ziemię
— Sebastian Chosiński, Artur Chruściel, Jakub Gałka, Jacek Jaciubek, Michał Kubalski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Esensja ogląda: Wrzesień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz