WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł |
Dystrybutor | Kino Świat |
Data premiery | 25 lutego 2011 |
Reżyseria | Antoni Krauze |
Zdjęcia | Jacek Petrycki |
Scenariusz | Mirosław Piepka, Michał Pruski |
Obsada | Marta Honzatko, Michał Kowalski, Marta Kalmus, Grzegorz Falkowski, Andrzej Dębski, Jacek Kałucki, Sławomir Orzechowski, Wojciech Tremiszewski, Piotr Andruszkiewicz, Wiktoria Kraszewska, Zosia Smagacka, Krystyna Janda, Wojciech Pszoniak, Piotr Fronczewski, Witold Dębicki, Cezary Rybiński, Grzegorz Gzyl, Tomasz Więcek, Bogdan Smagacki, Dorota Lulka, Grzegorz Wolf |
Muzyka | Michał Lorenc |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 100 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Obuchem w łeb widza, czyli emocjonalnie, sugestywnie, ekstatycznie |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł |
Dystrybutor | Kino Świat |
Data premiery | 25 lutego 2011 |
Reżyseria | Antoni Krauze |
Zdjęcia | Jacek Petrycki |
Scenariusz | Mirosław Piepka, Michał Pruski |
Obsada | Marta Honzatko, Michał Kowalski, Marta Kalmus, Grzegorz Falkowski, Andrzej Dębski, Jacek Kałucki, Sławomir Orzechowski, Wojciech Tremiszewski, Piotr Andruszkiewicz, Wiktoria Kraszewska, Zosia Smagacka, Krystyna Janda, Wojciech Pszoniak, Piotr Fronczewski, Witold Dębicki, Cezary Rybiński, Grzegorz Gzyl, Tomasz Więcek, Bogdan Smagacki, Dorota Lulka, Grzegorz Wolf |
Muzyka | Michał Lorenc |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 100 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Wydaje mi się, że problemem polskich filmów opisujących historię już od bardzo dawna jest to, że opowiadają ja w sposób przesadnie prosty żeby nie powiedzić prostacki. Papierowe postacie, papierowe problemy polane obficie sosem łapotologii (żeby na pewno wszyscy "dobrze" zrozumieli co autor chciał powiedzieć)
Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.
więcej »„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)
więcej »Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Dobrzy ludzie, zły bandzior i bardzo brzydkie państwo
— Adam Namięta
Tak na przyszłość - jak chcesz by ktoś zauważył, że wtykasz kij w mrowisko, to musisz być choć odrobinę większy od mrówki.