EKSTRAKT: | 90% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Melancholia |
Dystrybutor | Gutek Film |
Data premiery | 27 maja 2011 |
Reżyseria | Lars von Trier |
Zdjęcia | Manuel Alberto Claro |
Scenariusz | Lars von Trier |
Obsada | Kirsten Dunst, Charlotte Gainsbourg, Kiefer Sutherland, Charlotte Rampling, John Hurt, Alexander Skarsgård, Stellan Skarsgård, Udo Kier |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | Dania, Francja |
Gatunek | akcja, dramat, SF |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Szarzyzna królestwa depresji |
EKSTRAKT: | 90% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Melancholia |
Dystrybutor | Gutek Film |
Data premiery | 27 maja 2011 |
Reżyseria | Lars von Trier |
Zdjęcia | Manuel Alberto Claro |
Scenariusz | Lars von Trier |
Obsada | Kirsten Dunst, Charlotte Gainsbourg, Kiefer Sutherland, Charlotte Rampling, John Hurt, Alexander Skarsgård, Stellan Skarsgård, Udo Kier |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | Dania, Francja |
Gatunek | akcja, dramat, SF |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.
więcej »Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.
więcej »Mariupol to prawdopodobnie najboleśniej doświadczone przez los ukraińskie miasto w toczonej od ponad dwóch lat wojnie. Oblężone przez wojska rosyjskie, przez wiele tygodni sukcesywnie niszczone ostrzałami z lądu, powietrza i morza. Miasto zamordowane po to, by złamać opór jego mieszkańców i ukarać ich za odrzucenie „ruskiego miru”. O tym opowiada dokument Maksyma Litwinowa „Mariupol. Niestracona nadzieja”.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Krótko o filmach: Manifest artysty
— Miłosz Cybowski
Esensja ogląda: Styczeń 2014 (3)
— Krystian Fred, Michał Kubalski, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady
Esensja ogląda: Styczeń 2014 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Konrad Wągrowski
Czarne i białe w kolorze
— Urszula Lipińska
Pięć nudności
— Bartosz Sztybor
Na ekranach: Listopad 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Łukasz Kustrzyński, Konrad Wągrowski
Odrażający, brudni, źli
— Joanna Bartmańska
Szybciej. Głośniej. Więcej zębów
— Ewa Drab
Samochody (nie) latają
— Ewa Drab
Kreacja automatyczna
— Ewa Drab
PR rządzi światem
— Ewa Drab
(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab
Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna
Wszyscy jesteśmy oszustami
— Ewa Drab
Rzut kośćmi i sekrety Freuda
— Ewa Drab
Kto się boi Vina Diesla?
— Ewa Drab
Duch z piwnicy
— Ewa Drab
Fajna recenzja. Mi się wprawdzie film nie podobał (IMO - najgorszy z dorobku reżysera). Z mnogości interpretacji na jakie natrafiłem - właśnie ta przedstawiona powyżej najbardziej mnie przekonuje i wydaje się najwięcej wyciskać z samego filmu.
Jedną rzeczą jednak Trier niepotrzebnie namieszał - paranormalne zdolności Justine. W czym one przeszkadzają? Ano - czy cała jej depresja nie jest po prostu wynikiem owego przeczuwania końca świata? A - zasadnicza różnica w sposobie przeżywania decydujących godzin między siostrami - nie aby wynikiem tego, że na jedną spadło to nagle, a druga oswajała się od kilku dni z tą myślą?
BTW
Śmieszy mnie niezmiennie mówienie o (jednym z moich ulubionych reżyserów) Larsie Trierze - per "von" (żaden Von z niego nie jest, tak go na studiach jedynie przezwano).