Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Jennifer Yuh
‹Kung Fu Panda 2›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKung Fu Panda 2
Dystrybutor UIP
Data premiery27 maja 2011
ReżyseriaJennifer Yuh
Scenariusz
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiUSA
CyklKung Fu Panda
Gatunekanimacja, familijny, komedia, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Było grubo!
[Jennifer Yuh „Kung Fu Panda 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Smukły inaczej panda Po powraca, by poznać swoje korzenie i otworzyć furtkę do trzeciej (i nieostatniej) części cyklu. „Kung Fu Panda 2” to triumf wytwórni DreamWorks – aspekty yin i yang zostały tu wymieszane w idealnej, gwarantującej Równowagę, proporcji.

Michał Kubalski

Było grubo!
[Jennifer Yuh „Kung Fu Panda 2” - recenzja]

Smukły inaczej panda Po powraca, by poznać swoje korzenie i otworzyć furtkę do trzeciej (i nieostatniej) części cyklu. „Kung Fu Panda 2” to triumf wytwórni DreamWorks – aspekty yin i yang zostały tu wymieszane w idealnej, gwarantującej Równowagę, proporcji.

Jennifer Yuh
‹Kung Fu Panda 2›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKung Fu Panda 2
Dystrybutor UIP
Data premiery27 maja 2011
ReżyseriaJennifer Yuh
Scenariusz
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiUSA
CyklKung Fu Panda
Gatunekanimacja, familijny, komedia, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W pierwszej części Po uwierzył w siebie i osiągnął to, o czym nie śmiał nawet marzyć – mistrzostwo w kung fu i braterstwo z Potężną Piątką. Jednak dopada go przeszłość – pulchny misio dowiaduje się, że był… adoptowany! Co prawda stanowiło to niespodziankę tylko dla niego. Zanim Po trafił pod opiekuńcze skrzydła pana Pinga, był nieświadomym obserwatorem tragedii swego ludu. Otóż gdy złowrogiemu następcy Pawiego Tronu, lordowi Shenowi, wywróżono, iż jego imperialne plany może pokrzyżować tylko „czarno-biały wojownik”, wściekłość pawia znalazła ujście w pogromie pand. Jedynie za cenę swego życia matce Po udało się ukryć małego miśka w skrzyni rzodkwi, która ostatecznie dotarła do jadłodajni gęsi – pana Pinga.
Niedawno, bo pod koniec maja 2011 r., Emily Asher-Perrin odkryła na stronie tor.com ciekawy wpływ, jaki zdało się wywrzeć na światowej kinematografii „Imperium kontratakuje”. Zdaniem publicystki, od czasu premiery drugiej części „Gwiezdnych Wojen” twórcy filmowi mają tendencję, by sequele były bardziej mroczne i „dorosłe” od pierwowzorów. „Klątwa Imperium kontratakuje” jest bardzo widoczna w drugiej części cyklu o pandzie Po. Podobnie jak w „Imperium…”, Po dowiaduje się ciemnych tajemnic swego pochodzenia. Podobnie jak w „Imperium…”, główny zły zabija nie tylko wrogów, ale i własnych żołnierzy. No i podobnie jak w Epizodzie V i VI, Po musi zaakceptować swoją przeszłość, by osiągnąć spokój, pozwalający mu na pokonanie przeciwnika.
Na szczęście w „Kung Fu Pandzie 2” mrok i śmierć równoważone są humorem, widocznymi więziami lojalności i współpracy (coś, czego nie udało się osiągnąć w „Autach 2”). Po traci swe zdolności, ale z pomocą przyjaciół osiąga istotę kung fu – coś, co pozwoli mu oddalić zagładę tej sztuki. Twórcy świetnie wykorzystali postać pandy – umaszczone w charakterystyczny sposób zwierzę jest wręcz stworzone do bycia epitomem Równowagi, ucieleśnieniem klasycznej mandali yin i yang. Po dojrzewa do tego ekwilibrium, którego podstawową cechą jest niezmieszanie się czerni i bieli w jednolitą szarość, a wręcz odwrotnie – korzystanie z twórczego potencjału chaosu na granicy tych absolutów. Polski dubbing nie ma słabych punktów – Marcin Hycnar, Jan Peszek czy Wojciech Paszkowski swymi głosami w pełni integrują się z postaciami, dodając im właściwą dozę osobowości i życia.
Wizualnie film – podobnie jak pierwsza część – nawiązuje do chińskich malowideł, szkiców i drzeworytów, i robi to świetnie. Egzotyka scenerii wielkiego chińskiego miasta nie ukrywa sensów, które są uniwersalne: żądza władzy i stosowanie rozumowania „cel uświęca środki” to coś, co zrozumieć może każde dziecko. Czy to film lepszy od pierwszej części? Trudno orzec. Na pewno nie gorszy.
koniec
6 lipca 2011

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Młodsza siostra scenarzysty
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Maj (2)
— Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż autora

To nie jest straszne
— Michał Kubalski

W krzywym zwierciadle: Europejskie wakacje Pająka
— Michał Kubalski

Film, który poszedł naprzód
— Michał Kubalski

Good comic gone bad, czyli space opera rom-com
— Michał Kubalski

Więcej wszystkiego co błyszczy, buczy i wybucha?
— Miłosz Cybowski, Jakub Gałka, Wojciech Gołąbowski, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Nie taki dobry dinozaur
— Michał Kubalski

O tych, co z kosmosu
— Paweł Ciołkiewicz, Jakub Gałka, Jacek Jaciubek, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Po rozum do głowy
— Michał Kubalski

Poszerzenie pola walki
— Michał Kubalski

Czego oczy nie widziały
— Michał Kubalski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.