EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Elitarni - Ostatnie starcie |
Tytuł oryginalny | Tropa de Elite 2 - o inimigo agora e outro |
Dystrybutor | Vue Movie Distribution |
Data premiery | 28 października 2011 |
Reżyseria | José Padilha |
Zdjęcia | Lula Carvalho |
Scenariusz | José Padilha, Bráulio Mantovani |
Obsada | Wagner Moura, André Ramiro, Irandhir Santos |
Muzyka | Pedro Bromfman |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | Brazylia |
Czas trwania | 116 min |
Gatunek | akcja, dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Krwawy sen Brazylii |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Elitarni - Ostatnie starcie |
Tytuł oryginalny | Tropa de Elite 2 - o inimigo agora e outro |
Dystrybutor | Vue Movie Distribution |
Data premiery | 28 października 2011 |
Reżyseria | José Padilha |
Zdjęcia | Lula Carvalho |
Scenariusz | José Padilha, Bráulio Mantovani |
Obsada | Wagner Moura, André Ramiro, Irandhir Santos |
Muzyka | Pedro Bromfman |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | Brazylia |
Czas trwania | 116 min |
Gatunek | akcja, dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Film "Elitarni" był brutalnym wejrzeniem w stosunki panujące na granicy pomiędzy "cywilizowanymi" dzielnicami Rio de Janeiro a rządzonymi przez związanych z handlem narkotykami bandytów obszarami faweli, gdzie jeśli już w ogóle sięga prawo to jest egzekwowane z pełną bezwzględnością za pomocą zmilitaryzowanych jednostek policji BOPE. Można mieć różne zdania na temat jego przesłania - jedno jest pewne, że był to obraz niezwykle emocjonujący. Jego kontynuacja, "Elitarni - ostatnie starcie" pod względem umiejętności budzenia emocji widza to jedynie blady cień pierwowzoru. Początkowo akcja rozwija się nawet obiecująco ale prędko nurt zwalnia, pojawiają się mielizny... Postarzały i zmęczony Nascimento jest bardzo odległy od Neo - to nie jest "mesjasz" rewolucji. Nie udało mu się ani życie osobiste, ani (wbrew pozornemu awansowi) zawodowe. Nie widzi, że jego działania prowadzą do leczenia "dżumy cholerą". Nie rozumie w pełni mechanizmów powiązań politycznych których cuchnące macki przenikają wszystko i są splecione w ścisłej współpracy ze światem zbrodni. Zbrodni, której symbolem nie są już przywódcy narkotykowych gangów a paradoksalnie ci którzy z pełnym poparciem oficjalnego prawa zajęli ich miejsce. I stali się jeszcze gorsi niż ich poprzednicy. To świat obłudy i nieufności - wszędzie króluje korupcja. Społeczeństwo ukazane w "Elitarnych 2" nie jest zakładnikiem handlarzy narkotyków a zaślepionych statystykami przewidywanego poparcia w nadchodzących wyborach polityków. Dla nich dobre jest tylko to, co przyciąga wyborców. Własna korzyść jest jedyną wyznawaną przez "moralnością". Są jak hydra, której odcięcie jednej głowy ani trochę nie przeszkadza. Nascimento bardzo późno orientuje się w sytuacji, którą mimochodem sam pomógł stworzyć, próbuje coś naprawić... Za jego poczynania płacą krwią przyjaciele i rodzina. Ostateczne starcie rozgrywa się jednak bezkrwawo - na sali sądowej. Zemsta nie ma jednak słodkiego smaku - układ polityczny jest zbyt silny by paść pod ciosem jednego Don Kichota. Kogoś się oczywiście rzuca oficjalnie na pożarcie, ale chory system działa nadal. I ma się dobrze. A bandytów zastępują nowi bandyci... To bardzo gorzki film.
W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.
więcej »Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.
więcej »Mariupol to prawdopodobnie najboleśniej doświadczone przez los ukraińskie miasto w toczonej od ponad dwóch lat wojnie. Oblężone przez wojska rosyjskie, przez wiele tygodni sukcesywnie niszczone ostrzałami z lądu, powietrza i morza. Miasto zamordowane po to, by złamać opór jego mieszkańców i ukarać ich za odrzucenie „ruskiego miru”. O tym opowiada dokument Maksyma Litwinowa „Mariupol. Niestracona nadzieja”.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Krótko o filmach: Powrót do punktu wyjścia
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Maj 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski
Esensja ogląda: Marzec 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Ewa Drab, Konrad Wągrowski
Piekło w Mieście Boga
— Piotr Czerkawski
Pozamiatane
— Łukasz Gręda
Ręce opadły
— Łukasz Gręda
Lost
— Łukasz Gręda
Dni jak ścięte wąsy
— Łukasz Gręda
Strzelają się
— Łukasz Gręda
Gumowe kule
— Łukasz Gręda
W ciemność
— Łukasz Gręda
Zaczęło się
— Łukasz Gręda
Słowiańska pełnia
— Łukasz Gręda
Pod wulkanem, czyli potworne kino Wesa Andersona
— Łukasz Gręda
Dwie literówki: obietnicą->obietnicom, na prawdę->naprawdę.