Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Oleg Pogodin
‹Dom›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDom
Tytuł oryginalnyДом
ReżyseriaOleg Pogodin
ZdjęciaAntoine Vivas-Denisow
Scenariusz
ObsadaSiergiej Garmasz, Bohdan Stupka, Władimir Jepifancew, Łarisa Maliewannaja, Jekatierina Riednikowa, Gleb Podgorodinski, Igor Sawoczkin, Aleksandra Bliednaja, Jewgienija Dmitrijewa, Aleksander Nazarow, Piotr Zajczenko, Tatiana Szczankina, Iwan Dobronrawow, Kirył Połuchin, Anżela Kolcowa, Jelizawieta Romanowa
MuzykaEduard Artiemjew
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiRosja
Czas trwania127 min
Gatunekdramat, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

East Side Story: Peckinpah. Rodriguez. Bergman. Zemsta i doński step
[Oleg Pogodin „Dom” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
« 1 2

Sebastian Chosiński

East Side Story: Peckinpah. Rodriguez. Bergman. Zemsta i doński step
[Oleg Pogodin „Dom” - recenzja]

W roli Wiktora, syna marnotrawnego rodu Szamanowów, reżyser obsadził niezawodnego Siergieja Garmasza („Nasi”, „72 metry”, „12”, „Rosyjska gra”, „Bikiniarze”, „Przenicowany świat”, „Spaleni słońcem 2: Oczekiwanie”, „Czarna Błyskawica”, „Zapis namiętności”, „Kryj się!”, „Na końcu świata”, „Choinki”, „Człowiek w oknie”) – artystę obdarzonego niezwykłą wprost charyzmą, dorównującego w tym takim tuzom światowego kina, jak Charles Bronson, Al Pacino czy Robert De Niro. Jego ojca, Grigorija Iwanowicza, obdarzył swoją twarzą nie mniej znany i podziwiany, także w naszym kraju, Ukrainiec Bohdan Stupka („Kierowca dla Wiery”, „Nasi”, „18/14”, „Aleksander. Bitwa nad Newą”, „Taras Bulba”), natomiast braci Wiktora zagrali: Paszkę – Władimir Jepifancew („Szczęściarz”, „Niepokonany”, „Odszkodowanie”, „Generation ,P’”), Dmitrija – Igor Sawoczkin („Czarna Błyskawica”, „Po omacku”, „Spokojna strażnica”), Andrieja – Iwan Dobronrawow („Zawieszenie broni”, „Jelena”), z kolei siostry: Natalię – Jekatierina Riednikowa („Prezent dla Stalina”, „Ten, który gasi światło”, „Spadkobiercy cara”, „Sprawiedliwość wilków”), a Tamarę – Jewgienija Dmitrijewa („Euforia”). Poza tym zobaczyć możemy jeszcze Gleba Podgorodinskiego („Akt natury”) w roli męża Nataszy, Piotra Zajczenkę („Pasażerka”, „Taras Bulba”, „Ja”) jako brata Grigorija oraz Kiryła Połuchina („Pop”, „Jesteśmy z przyszłości 2”, „Pod przykrywką”), który wcielił się w szefa bandy płatnych zabójców.
Matkę braci Szamanowów, Nadieżdę Pietrowną, zagrała siedemdziesięciodwuletnia Łarisa Maliewannaja, o której do tej pory nie mieliśmy jeszcze okazji pisać. Urodziła się we wsi Fiodorowka w obwodzie rostowskim; studiowała reżyserię w Państwowym Leningradzkim Instytucie Teatru, Muzyki i Kinematografii (LGITMiK), który ukończyła w 1965 roku. Zadebiutowała trzy lata później – nie jako reżyserka jednak, lecz aktorka – w melodramacie Wadima Michajłowa „W dien’ swadby”. W następnych latach pojawiła się między innymi w dramacie Josifa Chejfica „Jedinstwiennaja” (1975), w którym wystąpiła u boku Walerija Zołotuchina i Włodzimierza Wysockiego, oraz dwóch głośnych obrazach Piotra Todorowskiego: „Dewizówka” (1989) i „Encore, jeszcze raz” (1992). Scenariusz filmu wyszedł spod pióra samego reżysera; ścieżkę dźwiękową podpisał natomiast swoim nazwiskiem legendarny kompozytor Eduard Artiemjew („Solaris”, „Stalker”, „Syberiada”, „Kierowca dla Wiery”, „12”, „Spokojna strażnica”, „Spaleni słońcem 2: Cytadela”). Za kamerą w roli operatora Pogodin postawił, urodzonego w Moskwie w 1968 roku, Wenezuelczyka Antoine’a Vivasa(-Denisowa), który po ukończeniu Mistrzowskiej Szkoły Fotografii Riccarda Armasa w Caracas, przeniósł się na dalszą naukę do… Łodzi. Tam najpierw studiował w Zakładzie Historii i Teorii Filmu Instytutu Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego, a następnie uczył się fachu w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej. W latach 1990-1997 – jako aktor, operator bądź realizator – brał udział w pracy nad kilkunastoma etiudami, które swoimi nazwiskami podpisywali studenci z Anglii, Francji, Niemiec i Ameryki Łacińskiej. W pełnym metrażu zadebiutował w 2004 roku w dramacie „Amor en concreto”, który wyreżyserował jego rodak – i zarazem kolega z łódzkiej „Filmówki” – Franco de Pena. Następnie przez kilka lat pracował w Stanach Zjednoczonych, biorąc udział w produkcji obrazów niezależnych – między innymi „Road” (2005) Lesliego McCleave’a, „Four Corners of Suburbia” (2005) Elizabeth Puccini, „Choking Man” (2006) Steve’a Barrona oraz „Ghost of the Heartland” (2007) Allena Blumberga. Aż w końcu upomniała się o Wenezuelczyka jego przybrana ojczyzna – Rosja. Do Moskwy sprowadził go reżyser Jarosław Czeważewski, z którym Antoine nakręcił następnie trzy filmy: dramat społeczny „Kuka” (2007) oraz komedie obyczajowe „Na morie!” (2008) i „Sczastliwyj koniec” (2009); w podobnym klimacie utrzymany był również film Igora Zajcewa „Kanikuły strogogo rezima” (2009). „Dom” Pogodina to piąte „rosyjskie” dzieło Vivasa – zdecydowanie najlepsze, wystawiające bardzo wysoką ocenę także polskim nauczycielom latynoamerykańskiego operatora.
koniec
« 1 2
18 grudnia 2011

Komentarze

21 XII 2011   00:44:55

Świetny film! Wręcz rewelacyjny!

23 XII 2011   18:40:49

Na tle tego całego amerykańskiego badziewia ten film prezentuje się bardzo ożywczo.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.