EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Wszystkie odloty Cheyenne’a |
Tytuł oryginalny | This Must Be The Place |
Dystrybutor | Vue Movie Distribution |
Data premiery | 16 marca 2012 |
Reżyseria | Paolo Sorrentino |
Zdjęcia | Luca Bigazzi |
Scenariusz | Paolo Sorrentino, Umberto Contarello |
Obsada | Sean Penn, Frances McDormand, Shea Whigham, Harry Dean Stanton |
Muzyka | David Byrne, Will Oldham |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | Francja, Irlandia, Włochy |
Czas trwania | 118 min |
Gatunek | dramat, kryminał, thriller |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Brzemię |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Wszystkie odloty Cheyenne’a |
Tytuł oryginalny | This Must Be The Place |
Dystrybutor | Vue Movie Distribution |
Data premiery | 16 marca 2012 |
Reżyseria | Paolo Sorrentino |
Zdjęcia | Luca Bigazzi |
Scenariusz | Paolo Sorrentino, Umberto Contarello |
Obsada | Sean Penn, Frances McDormand, Shea Whigham, Harry Dean Stanton |
Muzyka | David Byrne, Will Oldham |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | Francja, Irlandia, Włochy |
Czas trwania | 118 min |
Gatunek | dramat, kryminał, thriller |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.
więcej »Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.
więcej »„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Oddech starego człowieka
— Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Pażdziernik 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak
Dandys-wędrowiec
— Elżbieta Obroślak
Konkurs na recenzję filmową: Piękne kino
— Bartosz Marzec
Bogowie epoki ołowiu
— Tomasz Rachwald
Pyr-Con Epizod XV: Fani nacierają
— Joanna Pienio
Stary człowiek i Park Chan-wook
— Joanna Pienio
Budzi się zło. Martwe zło
— Jarosław Loretz, Joanna Pienio
Czterej pancerni
— Joanna Pienio
To jeszcze nie czas
— Joanna Pienio
Kupili ZOO – i co z tego?
— Joanna Pienio
Norweskie (złe) wychowanie
— Joanna Pienio
Zmysł utracony
— Joanna Pienio
W matni
— Joanna Pienio
Była sobie kobieta
— Joanna Pienio
Kilka rzeczy odebrałem nieco inaczej. Wydaje mi się, że:
1. Nie może być mowy o upadku ze szczytu, a o decyzji pod wpływem emocji, ewentualnie przemyśleń. Celowe wycofanie się w cień, co oczywiście można odbierać jako upadek, niemniej tak nie uważam. Nawet jeżeli jego pięć minut minęło, to żyje tak jak chce. Można co najwyżej przypiąć mu łatę ekscentryka albo dziwaka. Nie jest celem powrót na szczyt, możliwy od zaraz. do faceta dotarło jakie konsekwencje może mieć jego twórczość, stąd niemoc twórcza. Upadek, dekadencję, niemoc twórczą w połączeniu z desperacką próbą powrotu na szczyt, wyśmienicie przedstawiono w Performance z 1970 roku, z Jaggerem w roli byłego gwiazdora.
2. Odrzucenie też odpada, przynajmniej moim zdaniem, co wypływa z punktu pierwszego. Nie odrzuca go rodzina ani przyjaciele, tym bardziej fani, sam rezygnuje. relacje z ojcem to konsekwencja jego wyborów 3 dekady wcześniej.
3. Samotność, też nie. Szczęśliwy związek, przynajmniej tak odbieram małżeństwo. Się przecież kochają (bardzo dobra kreacja F. McDormand). Otacza się ludźmi których do siebie dopuszcza.
4. Dekadencja to chyba zbyt mocne słowo. Nie chleje, nie ćpa (kiedyś wciągał, bo igieł się boi), nawet nie pali, jest wierny żonie w skrócie nie łajdaczy się. Strój, makijaż, nietypowy sposób wysławiania, wreszcie znudzenie to na dekadencję zbyt mało. Facet prowadzi zwykłe, trochę nudne życie rentiera.
5. Podoba mi się sposób w jaki film traktuje o Holokauście. Przekaz kierowany jakby do innej generacji aniżeli ofiary i dzieci ofiar. Tak mię się wydaje :).
6. To nie tylko opowieść o byłej gwieździe. Cóż pokręcona i nieoczywista historia, dodam jeszcze, że nieco pretensjonalna, to prócz obłędnej kreacji Penna zdecydowanie atut obrazu. warto wspomnieć o błyskotliwych uwagach wypowiadanych przez głównego bohatera wywołujących uśmiech, a jednocześnie niezwykle trafnych.