EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Iluzja |
Tytuł oryginalny | Now You See Me |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 28 czerwca 2013 |
Reżyseria | Louis Leterrier |
Zdjęcia | Larry Fong |
Scenariusz | Josh Appelbaum, André Nemec, Edward Ricourt, Ed Solomon, Boaz Yakin |
Obsada | Morgan Freeman, Mark Ruffalo, Isla Fisher, Woody Harrelson, Michael Caine, Dave Franco, Jesse Eisenberg, Mélanie Laurent, Common |
Muzyka | Tom Rowlands, Ed Simons |
Rok produkcji | 2013 |
Kraj produkcji | USA |
Cykl | Iluzja |
Gatunek | thriller |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Psikus magiczny |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Iluzja |
Tytuł oryginalny | Now You See Me |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 28 czerwca 2013 |
Reżyseria | Louis Leterrier |
Zdjęcia | Larry Fong |
Scenariusz | Josh Appelbaum, André Nemec, Edward Ricourt, Ed Solomon, Boaz Yakin |
Obsada | Morgan Freeman, Mark Ruffalo, Isla Fisher, Woody Harrelson, Michael Caine, Dave Franco, Jesse Eisenberg, Mélanie Laurent, Common |
Muzyka | Tom Rowlands, Ed Simons |
Rok produkcji | 2013 |
Kraj produkcji | USA |
Cykl | Iluzja |
Gatunek | thriller |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
M., mój błąd (już poprawiony). Biję się w piersi. Szanowny Robercie K, sprawdziłem i polecam zrobić to samo: http://sjp.pwn.pl/szukaj/anihilacja Pozdrawiam.
Ładna, świecąca ale niestety tylko bajka, ze wszystkimi bajkowymi przywarami. Sporo rzeczy jest na zasadzie "bo tak i już!". Postacie kolorowe i uśmiechnięte ale również sztuczne. Motywacje raz są a raz nie. Ot, widowisko trochę dla samego widowiska ale, jak to już wspominałem, ładne.
*SPOILER*
Najbardziej mnie zastanawiało dlaczego magicy (którym w nie wiedzie się źle) postanawiają zaryzykować swoje kariery..baa.. życie dla jakiejś mocno niedookreślonej organizacji w której istnienie sami nie do końca wierzą? I gdzie ta idea Robin Hood'a skoro skończyło się na rozrzucaniu banknotów po sali wypełnionej osobami częściowo wynajętymi? A Obrabowanie francuskiego banku życia szarych obywateli raczej nie poprawia (wręcz przeciwnie).
Podjęte ryzyko potrafię jeszcze zrozumieć (co nie znaczy rzecz jasna, że sam ryzykowałbym życie). Tajemnice i zagadki intrygują. Zagadki przedstawiane przez osobnika wzbudzającego respekt (patrz prolog filmu i osłupienie magików) - tym bardziej.
Prawda, Robin Hoodowa idea jest dość swobodnie rozumiana. Po prostu bardziej zapadły mi w pamięci sceny z Costnerem z 1991 roku, gdy ucieka z pełnymi tobołkami, niż gdy te tobołki rozpakowuje ;)
Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.
więcej »Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.
więcej »„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Styczeń 2014 (1)
— Gabriel Krawczyk, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Listopad 2013 (3)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady
Esensja ogląda: Lipiec 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Styczeń 2014 (1)
— Gabriel Krawczyk, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Listopad 2013 (3)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady
Wypuśćcie krakena z klatki!
— Tomasz Rachwald
Sztuka? Gdzieś zaginęła. Ale szlak został przetarty
— Gabriel Krawczyk
W tęczowych kolorach
— Gabriel Krawczyk
Siedem „ale” przeciw „Trzynastu powodom”
— Gabriel Krawczyk
Duchowa biografia erotyczna
— Gabriel Krawczyk
Paterson lubi to!
— Gabriel Krawczyk
Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Kryminał milicyjny à rebours
— Gabriel Krawczyk
Biograficzne rzemiosło
— Gabriel Krawczyk
Nieszkodliwe kłamstwa i miarkowane sentymenty
— Gabriel Krawczyk
Bridget Jones i Tarantino
— Gabriel Krawczyk
Meyrink napisał "Golema", ale go nie wyreżyserował (na podstawie jego powieści zrobił to Wegener).