Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Paul Schrader
‹The Canyons›

EKSTRAKT:0%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Canyons
ReżyseriaPaul Schrader
ZdjęciaJohn DeFazio
Scenariusz
ObsadaJames Deen, Lindsay Lohan, Nolan Gerard Funk, Amanda Brooks, Tenille Houston, Gus Van Sant, Jarod Einsohn, Chris Zeischegg, Victor of Aquitaine
MuzykaBrendan Canning
Rok produkcji2013
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania99 min
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Wenecja 2013: Film tak zły, że aż…zły
[Paul Schrader „The Canyons” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Festiwal w Wenecji trwa już w najlepsze, nadszedł więc czas na pierwsze prawdziwe rozczarowanie. W swoim najnowszym dziele, „The Canyons”, legendarny filmowiec Paul Schrader zdecydował się obsadzić Lindsay Lohan, gwiazdora porno Jamesa Deena oraz znanego reżysera Gusa Van Santa. Na tym kończą się interesujące rzeczy, jakie można powiedzieć o tym filmie.

Marta Bałaga

Wenecja 2013: Film tak zły, że aż…zły
[Paul Schrader „The Canyons” - recenzja]

Festiwal w Wenecji trwa już w najlepsze, nadszedł więc czas na pierwsze prawdziwe rozczarowanie. W swoim najnowszym dziele, „The Canyons”, legendarny filmowiec Paul Schrader zdecydował się obsadzić Lindsay Lohan, gwiazdora porno Jamesa Deena oraz znanego reżysera Gusa Van Santa. Na tym kończą się interesujące rzeczy, jakie można powiedzieć o tym filmie.

Paul Schrader
‹The Canyons›

EKSTRAKT:0%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Canyons
ReżyseriaPaul Schrader
ZdjęciaJohn DeFazio
Scenariusz
ObsadaJames Deen, Lindsay Lohan, Nolan Gerard Funk, Amanda Brooks, Tenille Houston, Gus Van Sant, Jarod Einsohn, Chris Zeischegg, Victor of Aquitaine
MuzykaBrendan Canning
Rok produkcji2013
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania99 min
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„The Canyons” otwierają ujęcia opuszczonych, poddanych bezlitosnemu działaniu czasu kin. Przewijają się przez cały film, jakby reżyser chciał co chwilę przypominać widzowi, że to, co ogląda na ekranie jest tylko umowne. Problem w tym, że jeżeli Schrader chciał bawić się konwencjami i porozumiewawczo mrugać do widza, niestety mu się to nie udało. Jego film przypomina skrzyżowanie telewizyjnej telenoweli z tanim erotycznym thrillerem, który można zobaczyć po 23 na Cinemax.
Głównych bohaterów poznajemy, gdy wychodzą na wspólnego drinka. Christian i Tara (James Deen i Lindsay Lohan) są wyrafinowani i bogaci, Ryan i Gina (Nolan Gerard Funk i Amanda Brooks) – wyraźnie zakochani i dość tradycyjni. Christian produkuje niskobudżetowy film, w którym zagra właśnie Ryan, zatrudnił go na prośbę swojej dziewczyny. Zwykła rozmowa o niczym szybko schodzi na inne tory, wkraczamy w mroczny świat kłamstw i perwersji. A przynajmniej takie było chyba zamierzenie.
„The Canyons”, do którego scenariusz napisał enfant terrible amerykańskiej literatury Brett Easton Ellis, to film, o którym wiele osób powie, że jest ironiczny, prześmiewczy i że kryje się w nim mająca wiele ukrytych znaczeń opowieść stanowiąca metaforę naszego zepsutego społeczeństwa. Nie należy się na to zżymać, w końcu na festiwalach filmowych krytycy są wiecznie niewyspani i niedożywieni. W przypadku filmu Schradera należy jednak wypić podwójne espresso, przetrzeć zmęczone oczy i przyznać, że bez względu na zaangażowane w produkcję nazwiska film jest porażająco wręcz fatalny.
Filmy „tak złe, że aż dobre” mogą zapewnić przednią rozrywkę, lubianą przez studentów i miłośników kina kultowego. W „The Canyons” nie ma jednak ani zabójczych pomidorów, ani roztańczonych transwestytów, ani nawet obciętych w kreatywny sposób kończyn. Jest tylko Lindsey Lohan bez stanika.
Aktorstwo w filmie sprawia, że zaczyna się doceniać weteranów „Mody na sukces”. Kreacja wyglądającej jak karykatura samej siebie Lindsey Lohan ogranicza się do wydymania sylikonowych ust, w przemieszczanie się wszędzie w 20-centymetrowych szpilkach i zdejmowanie kolejnych warstw garderoby wkłada tyle wysiłku, że zupełnie zapomina o graniu. Reszta obsady dzielnie ją w tym wspiera.
To taki rodzaj filmu, gdzie bohaterowie co chwilę głośno powtarzają swoje imiona, dialogi wzruszają swoją sztucznością, a każdy zwrot akcji tak długo się nam objaśnia, że przypomina to znajdujące się na końcu książek przypisy.
Lepsze od „The Canyons” filmy można znaleźć w koszu z przecenionymi DVD. Może przynajmniej będą w nich zabójcze pomidory.
koniec
4 września 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Pani Zemsta
— Marta Bałaga

W drodze
— Marta Bałaga

Ze szkoły drukarskiej na festiwal w Wenecji
— Marta Bałaga

Samotność w wielkim mieście
— Marta Bałaga

Umarli milczą
— Marta Bałaga

Happy Ending
— Marta Bałaga

Mała najbliższa ojczyzna
— Marta Bałaga

Obcy wśród nas
— Marta Bałaga

Ladies Punk
— Marta Bałaga

Anarchy in Sweden
— Marta Bałaga

Tegoż twórcy

American Film Festival 2018 (3)
— Jarosław Robak, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.