Esensja ogląda: Październik 2013 (2) |
Oglądam do kolacji. Potwierdzam, 60 % to maksimum dla tego filmu. Nic nowego pod (w sumie to i nad, i obok) Słońcem.
No przeciez już dawno ocenił. Patrz prawa kolumna, „Zobacz też -> Inne recenzje -> Kosmos, jakiego do tej pory nie znaliście ” [klik]. I gotowe.
Ludzie już przestają rozumieć:
Vincent chce nad morze 70% vs 60% Grawitacja.
Rozumiem, zyjemy w czasach, gdzie ISS, Pale Blue Dot Carla Sagana,
to chleb powszedni. Czym się tam zachwycać.
CGI aka efekty średnie, zdjęcia średnie, dźwięk średni...
No tak, lepiej iść do kina na Vincet chce nad morze.
Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.
więcej »„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)
więcej »Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Grudzień 2016 (2)
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Luty 2014
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Listopad 2013 (3)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady
Kosmos, jakiego do tej pory nie znaliście
— Konrad Wągrowski
Co nam w kinie gra: Vincent chce nad morze
— Sebastian Chosiński, Zuzanna Witulska
Wenecja 2013: „Houston, mamy problem”
— Marta Bałaga
Transatlantyk 2013: Dzień 1 i 2
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Zuzanna Witulska
Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Luty 2018 (2)
— Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Luty 2018 (1)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Styczeń 2018 (1)
— Jarosław Loretz
Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński
Grudzień 2017 (1)
— Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk
Listopad 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Kamil Witek
Remanent filmowy 2022: „Idiota” za kratkami
— Sebastian Chosiński
Krótko o filmach: Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński
Kiedy irański mężczyzna kocha irańską kobietę
— Karolina Kopcińska
Tabu kłamstwa
— Ewa Drab
Filmy Nowych Horyzontów 2011 (3/3)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Trójwymiarowy gwóźdź do trumny
— Mateusz Kowalski
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (7)
— Jakub Gałka
Napierformers
— Marcin T. P. Łuczyński
Jeden upadnie. Przetrwa tylko jeden
— Jakub Gałka
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (5)
— Jakub Gałka
Co nam w kinie gra: Perfect Days
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Czasem myślę o umieraniu
— Kamil Witek
14. American Film Festival: Czasem myślę o umieraniu
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Poprzednie życie
— Kamil Witek
mbank Nowe Horyzonty 2023: Drrrogi, chłopcze…
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 8: Niańczyć i chronić
— Kamil Witek
Kurtka warta grzechu
— Kamil Witek
Gorzki smak socrealizmu
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 7: Człowiek honoru
— Kamil Witek
Ostateczny Porządek
— Kamil Witek
60% dla Gravity jako filmu? Jako całość? 60%?! 60%???!!!
Czy może ktoś inny z Esensji ocenić ten film?
Albo chociaż zweryfikować ocenę Pani znudzonej brakiem głębi?
Tylko osoba oglądająca kino do obiadu mogłaby dać 60% za Gravity.