Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 maja 2022
w Esensji w Esensjopedii

Tarsem Singh
‹Cela›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCela
Tytuł oryginalnyThe Cell
Dystrybutor Best Film
Data premiery24 listopada 2000
ReżyseriaTarsem Singh
ZdjęciaPaul Laufer
Scenariusz
ObsadaJennifer Lopez, Dylan Baker, Vincent D'Onofrio, Vince Vaughn, Jake Weber, Pruitt Taylor Vince, Marianne Jean-Baptiste
MuzykaHoward Shore
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiNiemcy, USA
Czas trwania107 min
WWW
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Więzienie umysłu
[Tarsem Singh „Cela” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Niektórzy mogą stwierdzić, iż film ten, to przerost formy nad treścią. Ośmielę się z nimi nie zgodzić. Wyobraźcie sobie "Miasto zaginionych dzieci" pozbawione całej otoczki wizualnej. Czar pryska. To już nie ten sam film. Podobnie jest w przypadku "The Cell".

Michał Młotek

Więzienie umysłu
[Tarsem Singh „Cela” - recenzja]

Niektórzy mogą stwierdzić, iż film ten, to przerost formy nad treścią. Ośmielę się z nimi nie zgodzić. Wyobraźcie sobie "Miasto zaginionych dzieci" pozbawione całej otoczki wizualnej. Czar pryska. To już nie ten sam film. Podobnie jest w przypadku "The Cell".

Tarsem Singh
‹Cela›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCela
Tytuł oryginalnyThe Cell
Dystrybutor Best Film
Data premiery24 listopada 2000
ReżyseriaTarsem Singh
ZdjęciaPaul Laufer
Scenariusz
ObsadaJennifer Lopez, Dylan Baker, Vincent D'Onofrio, Vince Vaughn, Jake Weber, Pruitt Taylor Vince, Marianne Jean-Baptiste
MuzykaHoward Shore
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiNiemcy, USA
Czas trwania107 min
WWW
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Szykując się do oglądania tego filmu nie wiedziałem o nim nic. Wy będziecie w lepszej sytuacji (o ile przeczytacie tę recenzję). Jest to połączenie kryminału, thrillera, filmu SF z domieszką czegoś dziwnego. Oś fabuły jest prosta niczym promień lasera. Jest oto świr, który morduje kobiety. Najpierw je więzi, a potem topi. Właśnie porwał jeszcze jedną. Policja łapie świra. Świr popada w katatonię. Jedynym sposobem na odnalezienie dziewczyny jest wejście do umysłu świra. That′s all.
Tego, a nawet więcej, dowiadujemy się w pierwszym kwadransie filmu. Zobaczymy także sposób na "wchodzenie" do umysłu innej osoby. Jest to machina, do której podłącza się ludzi ubranych w dziwne (acz nieźle zrobione) stroje, podwieszonych za kości długie w powietrzu. Podłączenie mózg-maszyna-mózg jest realizowane poprzez położenie jakiejś szmatki na twarzy. Jest to, moim zdaniem, jedyny poważniejszy zgrzyt w całym filmie.
To, co mnie zachwyciło, to sceny z umysłów innych ludzi - bezkresna pustynia, królestwo podziemia rodem z Gigera, czy kapliczka. Film jest pełen efektów specjalnych, nie są one jednak nachalne, dopiero po chwili można się zorientować, że to co się widziało, nie jest możliwe w naszej rzeczywistości. Niektórzy mogą stwierdzić, iż film ten, to przerost formy nad treścią. Ośmielę się z nimi nie zgodzić. Wyobraźcie sobie "Miasto zaginionych dzieci" pozbawione całej otoczki wizualnej. Czar pryska. To już nie ten sam film. Podobnie jest w przypadku "The Cell".
Jest to film kryminalny-thriller, który czerpie częściowo z "Milczenia owiec". Nie ma się wiec co dziwić, że występują w nim sceny brutalne i wzbudzające odrazę, jednakże obrazy te budują atmosferę filmu. Wycięcie ich oznaczałoby całkowite spłycenie sensu i przesłania.
Film jest dobry. Zaskakująco dobry w otaczającej nas papce. Jest to o tyle dziwne, że powstał w USA, które raczej nie są znane z tego rodzaju dokonań. A już totalnym zdziwieniem jest aktorka, która występuje w roli głównej (i radzi sobie naprawdę dobrze) - Jennifer Lopez.
Ten film trzeba obejrzeć.
koniec
1 listopada 2000

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W zaśnieżonej Patagonii
Sebastian Chosiński

17 V 2022

Szczęście, że zdecydowana większość z nas nie ma podobnych doświadczeń! Trudno bowiem sobie nawet wyobrazić, jaką traumą może być niewyjaśnione zniknięcie przyjaciółki. A tego właśnie doświadcza nastoletnia Manuela Pelari, bohaterka „Zaginionej” Alejandra Montiela (będącej ekranizacją powieści Florencii Etcheves). Po czternastu latach, już jako pełnoprawna policjantka, Pipa wraca do tamtej sprawy.

więcej »

Upload: Sez. 2. odc. 6. Zamach na demokrację
Marcin Mroziuk

16 V 2022

Jeśli powiedziało się A, to trzeba powiedzieć B. Skoro więc para głównych bohaterów odkryła, że David Choak zlecił zabicie Nathana, zrozumiałe jest, ze teraz pilnie obserwują poczynania bogacza. Dzięki temu udaje im się wpaść na trop jego kolejnego niecnego planu.

więcej »

East Side Story: „Ideologiczny schizofrenik, szczery kłamca”
Sebastian Chosiński

15 V 2022

Zrealizowany przez łotewskich autorów – reżysera Iva Briedisa i scenarzystkę Ritę Rudušę – ubiegłoroczny dokument „Homo sovieticus” to jedno z tych dzieł, które pozwalają wedrzeć się do umysłu „człowieka radzieckiego”. I tym samym w większym stopniu zrozumieć współczesną Rosję. Po jego oglądnięciu nie będą też dziwić aż tak bardzo doniesienia na temat tego, co dzieje się dzisiaj w Ukrainie.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Kto mieczem wojuje…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tezeusz o charyzmie ameby
— Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Pamięci Stanisława Lema (1921-2006)
— Michał Młotek

Najnowszy film Kevina Smitha
— Michał Młotek

386
— Michał Młotek

Cokolwiek
— Michał Młotek

Strefa Carrolla
— Michał Młotek

Witajcie w ciekawych czasach
— Michał Młotek

BACZNOŚĆ!!
— Michał Młotek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.