Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Tarsem Singh
‹Cela›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCela
Tytuł oryginalnyThe Cell
Dystrybutor Best Film
Data premiery24 listopada 2000
ReżyseriaTarsem Singh
ZdjęciaPaul Laufer
Scenariusz
ObsadaJennifer Lopez, Dylan Baker, Vincent D'Onofrio, Vince Vaughn, Jake Weber, Pruitt Taylor Vince, Marianne Jean-Baptiste
MuzykaHoward Shore
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiNiemcy, USA
Czas trwania107 min
WWW
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Więzienie umysłu
[Tarsem Singh „Cela” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Niektórzy mogą stwierdzić, iż film ten, to przerost formy nad treścią. Ośmielę się z nimi nie zgodzić. Wyobraźcie sobie "Miasto zaginionych dzieci" pozbawione całej otoczki wizualnej. Czar pryska. To już nie ten sam film. Podobnie jest w przypadku "The Cell".

Michał Młotek

Więzienie umysłu
[Tarsem Singh „Cela” - recenzja]

Niektórzy mogą stwierdzić, iż film ten, to przerost formy nad treścią. Ośmielę się z nimi nie zgodzić. Wyobraźcie sobie "Miasto zaginionych dzieci" pozbawione całej otoczki wizualnej. Czar pryska. To już nie ten sam film. Podobnie jest w przypadku "The Cell".

Tarsem Singh
‹Cela›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCela
Tytuł oryginalnyThe Cell
Dystrybutor Best Film
Data premiery24 listopada 2000
ReżyseriaTarsem Singh
ZdjęciaPaul Laufer
Scenariusz
ObsadaJennifer Lopez, Dylan Baker, Vincent D'Onofrio, Vince Vaughn, Jake Weber, Pruitt Taylor Vince, Marianne Jean-Baptiste
MuzykaHoward Shore
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiNiemcy, USA
Czas trwania107 min
WWW
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Szykując się do oglądania tego filmu nie wiedziałem o nim nic. Wy będziecie w lepszej sytuacji (o ile przeczytacie tę recenzję). Jest to połączenie kryminału, thrillera, filmu SF z domieszką czegoś dziwnego. Oś fabuły jest prosta niczym promień lasera. Jest oto świr, który morduje kobiety. Najpierw je więzi, a potem topi. Właśnie porwał jeszcze jedną. Policja łapie świra. Świr popada w katatonię. Jedynym sposobem na odnalezienie dziewczyny jest wejście do umysłu świra. That′s all.
Tego, a nawet więcej, dowiadujemy się w pierwszym kwadransie filmu. Zobaczymy także sposób na "wchodzenie" do umysłu innej osoby. Jest to machina, do której podłącza się ludzi ubranych w dziwne (acz nieźle zrobione) stroje, podwieszonych za kości długie w powietrzu. Podłączenie mózg-maszyna-mózg jest realizowane poprzez położenie jakiejś szmatki na twarzy. Jest to, moim zdaniem, jedyny poważniejszy zgrzyt w całym filmie.
To, co mnie zachwyciło, to sceny z umysłów innych ludzi - bezkresna pustynia, królestwo podziemia rodem z Gigera, czy kapliczka. Film jest pełen efektów specjalnych, nie są one jednak nachalne, dopiero po chwili można się zorientować, że to co się widziało, nie jest możliwe w naszej rzeczywistości. Niektórzy mogą stwierdzić, iż film ten, to przerost formy nad treścią. Ośmielę się z nimi nie zgodzić. Wyobraźcie sobie "Miasto zaginionych dzieci" pozbawione całej otoczki wizualnej. Czar pryska. To już nie ten sam film. Podobnie jest w przypadku "The Cell".
Jest to film kryminalny-thriller, który czerpie częściowo z "Milczenia owiec". Nie ma się wiec co dziwić, że występują w nim sceny brutalne i wzbudzające odrazę, jednakże obrazy te budują atmosferę filmu. Wycięcie ich oznaczałoby całkowite spłycenie sensu i przesłania.
Film jest dobry. Zaskakująco dobry w otaczającej nas papce. Jest to o tyle dziwne, że powstał w USA, które raczej nie są znane z tego rodzaju dokonań. A już totalnym zdziwieniem jest aktorka, która występuje w roli głównej (i radzi sobie naprawdę dobrze) - Jennifer Lopez.
Ten film trzeba obejrzeć.
koniec
1 listopada 2000

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Kto mieczem wojuje…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tezeusz o charyzmie ameby
— Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Pamięci Stanisława Lema (1921-2006)
— Michał Młotek

Najnowszy film Kevina Smitha
— Michał Młotek

386
— Michał Młotek

Cokolwiek
— Michał Młotek

Strefa Carrolla
— Michał Młotek

Witajcie w ciekawych czasach
— Michał Młotek

BACZNOŚĆ!!
— Michał Młotek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.