Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Jane Campion
‹Święty dym›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŚwięty dym
Tytuł oryginalnyHoly Smoke
Dystrybutor Vision
Data premiery16 lutego 2001
ReżyseriaJane Campion
ZdjęciaDion Beebe
Scenariusz
ObsadaHarvey Keitel, Kate Winslet, Pam Grier
MuzykaAlanis Morissette, Angelo Badalamenti
Rok produkcji1999
Kraj produkcjiAustralia, USA
Czas trwania110 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Bezład
[Jane Campion „Święty dym” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wiele jest rzeczy w tym filmie. Baba - indyjski guru, Harvey Keitel jako supersamiec po przejściach, naga Kate Winslet biegająca po pustyni, błędy ortograficzne w napisach, samochód z ozdobą na kształt rogów łosia, ckliwe rodzinne zakończenie, napisy na kształt matrixowych wreszcie.

Janusz A. Urbanowicz

Bezład
[Jane Campion „Święty dym” - recenzja]

Wiele jest rzeczy w tym filmie. Baba - indyjski guru, Harvey Keitel jako supersamiec po przejściach, naga Kate Winslet biegająca po pustyni, błędy ortograficzne w napisach, samochód z ozdobą na kształt rogów łosia, ckliwe rodzinne zakończenie, napisy na kształt matrixowych wreszcie.

Jane Campion
‹Święty dym›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŚwięty dym
Tytuł oryginalnyHoly Smoke
Dystrybutor Vision
Data premiery16 lutego 2001
ReżyseriaJane Campion
ZdjęciaDion Beebe
Scenariusz
ObsadaHarvey Keitel, Kate Winslet, Pam Grier
MuzykaAlanis Morissette, Angelo Badalamenti
Rok produkcji1999
Kraj produkcjiAustralia, USA
Czas trwania110 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Wiele jest rzeczy w tym filmie. Baba - indyjski guru, Harvey Keitel jako supersamiec po przejściach, naga Kate Winslet biegająca po pustyni, błędy ortograficzne w napisach, samochód z ozdobą na kształt rogów łosia, ckliwe rodzinne zakończenie, napisy na kształt matrixowych wreszcie. Ale od początku. Młoda, apetyczna Australijka Ruth (Kate Winslet) podczas wizyty w Indiach doznaje metafizycznej iluminacji i przystaje do asramu charyzmatycznego guru. Jej przyjaciółka alarmuje rodzinę która wynajmuje P. J. Watersa, "najlepszego amerykańskiego specjalistę" (Harvey Keitel) aby za jedne dziesięć tysięcy dolarów australijskich ściągnął ją z powrotem do domu i "wyleczył". Ruth zostaje podstępem sprowadzona do domu i siłą przekazana Watersowi. Ten zabiera się za jej ′rozprogramowywanie′. Nieomal siłą. Histeryczne starcie kończy się sceną łóżkową.
Tyle zawiązanie akcji. Chociaż czasowo jest to połowa filmu. Połowa dość chaotyczna, bezładnie mieszane są fragmenty komediowe, egzotyczne i starcie osobowości, którym na początku jest terapia Watersa. Później jest tylko nieudany thriller "erotyczny" i bezsensowne zakończenie.
Jedyna głębsza myśl jaką zobaczyłem w tym filmie to zestawienie "dewiacyjnego" zachowania Ruth w asramie (medytacja, rozważania nad sensem życia) i "zdrowego" w ramach terapii - pijackiej imprezy. Niestety wątek ten nie jest rozwinięty.
Reszta to chaotyczna układanka bez myśli przewodniej. Polecić ten film można tylko chcącym obejrzeć nagą Kate Winslet albo krajobrazy australijskiej pustyni. Poza tym jego oglądanie jest bezcelowe.
koniec
1 marca 2001

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

East Side Story: Czy można mieć nadzieję w Piekle?
Sebastian Chosiński

21 IV 2024

Mariupol to prawdopodobnie najboleśniej doświadczone przez los ukraińskie miasto w toczonej od ponad dwóch lat wojnie. Oblężone przez wojska rosyjskie, przez wiele tygodni sukcesywnie niszczone ostrzałami z lądu, powietrza i morza. Miasto zamordowane po to, by złamać opór jego mieszkańców i ukarać ich za odrzucenie „ruskiego miru”. O tym opowiada dokument Maksyma Litwinowa „Mariupol. Niestracona nadzieja”.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Rozważna i romantyczny
— Marta Karpińska

Tegoż autora

Ramota
— Janusz A. Urbanowicz

Loser fiction
— Janusz A. Urbanowicz

Kryminał czarny jak węgiel
— Eryk Remiezowicz, Janusz A. Urbanowicz

Postludzkość w świętym gaju
— Janusz A. Urbanowicz

Nie ma wody na pustyni
— Janusz A. Urbanowicz

O jedną planetę za daleko
— Janusz A. Urbanowicz

Inna wojna
— Janusz A. Urbanowicz

Si vi pacem, para bellum
— Janusz A. Urbanowicz

Dwie połowy Dukaja
— Wojciech Gołąbowski, Eryk Remiezowicz, Janusz A. Urbanowicz

Zabić powieść
— Janusz A. Urbanowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.