EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Zniewolony. 12 Years a Slave |
Tytuł oryginalny | 12 Years a Slave |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 31 stycznia 2014 |
Reżyseria | Steve McQueen |
Zdjęcia | Sean Bobbitt |
Scenariusz | John Ridley, Solomon Northup |
Obsada | Chiwetel Ejiofor, Dwight Henry, Dickie Gravois, Bryan Batt, Ashley Dyke, Kelsey Scott, Cameron Zeigler, Tony Bentley |
Muzyka | Hans Zimmer |
Rok produkcji | 2013 |
Kraj produkcji | USA, Wielka Brytania |
Czas trwania | 134 min |
Gatunek | biograficzny, dramat, historyczny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Człowiek - persona non grata |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Zniewolony. 12 Years a Slave |
Tytuł oryginalny | 12 Years a Slave |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 31 stycznia 2014 |
Reżyseria | Steve McQueen |
Zdjęcia | Sean Bobbitt |
Scenariusz | John Ridley, Solomon Northup |
Obsada | Chiwetel Ejiofor, Dwight Henry, Dickie Gravois, Bryan Batt, Ashley Dyke, Kelsey Scott, Cameron Zeigler, Tony Bentley |
Muzyka | Hans Zimmer |
Rok produkcji | 2013 |
Kraj produkcji | USA, Wielka Brytania |
Czas trwania | 134 min |
Gatunek | biograficzny, dramat, historyczny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.
więcej »Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.
więcej »„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Marzec 2014 (1)
— Miłosz Cybowski, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Luty 2014
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz
Bezwstydny
— Piotr Sarota
Stosunki post(m)oralne
— Karolina Ćwiek-Rogalska
New York, New York co za piekielne miasto
— Paulina Jastrzębska
Niedosyt
— Tomasz Markiewka
Sztuka? Gdzieś zaginęła. Ale szlak został przetarty
— Gabriel Krawczyk
W tęczowych kolorach
— Gabriel Krawczyk
Siedem „ale” przeciw „Trzynastu powodom”
— Gabriel Krawczyk
Duchowa biografia erotyczna
— Gabriel Krawczyk
Paterson lubi to!
— Gabriel Krawczyk
Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Kryminał milicyjny à rebours
— Gabriel Krawczyk
Biograficzne rzemiosło
— Gabriel Krawczyk
Nieszkodliwe kłamstwa i miarkowane sentymenty
— Gabriel Krawczyk
Bridget Jones i Tarantino
— Gabriel Krawczyk
Może sam jako czarnoskóry, chciał się zmierzyć z tym tematem. Sam mówił, że różni się od amerykańskich niewolników tylko tym, że statek jego przodków popłynął w jedną stronę a amerykańskich w drugą.