EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Co jest grane, Davis? |
Tytuł oryginalny | Inside Llewyn Davis |
Dystrybutor | Vue Movie Distribution |
Data premiery | 28 lutego 2014 |
Reżyseria | Ethan Coen, Joel Coen |
Zdjęcia | Bruno Delbonnel |
Scenariusz | Joel Coen, Ethan Coen |
Obsada | Carey Mulligan, Garrett Hedlund, Justin Timberlake, John Goodman, Oscar Isaac, Adam Driver, F. Murray Abraham, Ricardo Cordero, Max Casella |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Oswajanie melancholii |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Co jest grane, Davis? |
Tytuł oryginalny | Inside Llewyn Davis |
Dystrybutor | Vue Movie Distribution |
Data premiery | 28 lutego 2014 |
Reżyseria | Ethan Coen, Joel Coen |
Zdjęcia | Bruno Delbonnel |
Scenariusz | Joel Coen, Ethan Coen |
Obsada | Carey Mulligan, Garrett Hedlund, Justin Timberlake, John Goodman, Oscar Isaac, Adam Driver, F. Murray Abraham, Ricardo Cordero, Max Casella |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
@ insider
ciekawa matematyka.
czytając komentarze od góry można dojśc do wniosku, że jest pół na pół. rozumiem, że podejrzenie o istnieniu owych "kilkuset [osób]" powziałeś na podstawie staropolskiego "no jak nie, jak tak".
gratuluję.
@G.Fortuna
ciekawe, że na żadnej ze stron filmowych nie wpadłem w podobne maliny.
face it : lead jest na tyle sugestywnie oddzielony od tekstu właściwego, że łatwo go przeoczyć. być może stali bywalcy, po utracie dziewictwa na podobnej wpadce, już się pilnują. takich jak ja, czeka więc chrzest bojowy. mają fart, jeśli opuszczą jakieś malo znaczące zagajenie.
ja od razu wdepnąłem w otwarty kanał, bo ktoś podprowadził kratkę ściekową. a majster tłumaczy, że tej kratki nigdy tutaj nie było i powinienem patrzeć pod nogi. brawo, nic dodać nic ująć. wykopmy wszyscy dziury i niech ludzie w nie wpadają. a kanoniczne tłumaczenie niech brzmi : trzeba było uważać.
EOT
Jeśli chodzisz z klapkami na oczach, to nie narzekaj, że wpadasz w kanał.
Ode mnie też EOT.
ggg: Bo oczywiście wszyscy, którzy zobaczyli informację o spoilerze, z ochotą chcą się tym podzielić w komentarzach. Jesteś głupszy niż myślałem.
Też się naciąłem. Nie mam pretensji, bo świadomie pominąłem lead (zwykle zawiera kompletne banialuki), ale na przyszłość fajnie jakbyście jednak umieszczali ostrzeżenia tak, żeby się w oczy rzucały − na początku właściwego tekstu i najlepiej wyboldowane, a nie w leadzie, gdzie tekst jest mniejszy, szary i kursywą, co optycznie sugeruje coś zbędnego, dodatkowego.
smutne jest dzisiejsze pokolenie facebookowiczów i dzieci ery internetu, które zamiast czytać całość, skanuje tekst wzrokiem, a za własną głupotę obwinia autorów tekstu.
Kto normalny czyta lead, w którym z reguły zawarte są jakieś zupełnie oderwane od reszty recenzji brednie? ;)
Swoją drogą takie spojlery to nie spojlery. Ja bym wam pokazał stare recenzje Szczerby w Koszer Cajtung, ten to umiał psuja puścić.
Kto normalny czyta każde zdanie, zamiast co trzecie, skoro w większości wypadków i czytając co trzecie da się wywnioskować, co chciał przekazać autor?
Dlaczego autorzy recenzji nie biorą pod uwagę większości zabierających głos w tej sprawie (jak na razie to nawet stu procent) i perfidnie przemycają ukryte treści również w zdaniach numer 2 i 3?
W poprzednim sezonie widzieliśmy , jak pierwszy kryzys przewidziany przez Hariego Seldona został zażegnany dzięki Salvor Hardin. Wszystko wskazuje na to, że z kolejnym znów zmierzy się ona, tyle że wraz ze swoją matką. Można się też spodziewać, że istotną rolę w nadchodzących wydarzeniach odegra też cyfrowa wersja świadomości twórcy psychohistorii.
więcej »Miłość musi być! Z takiego założenia wychodzi uzbecki reżyser Hilol Nasimow. Obojętnie czy kręci film o współczesnej wojnie z przemytnikami i terrorystami (jak w „Hayocie”), czy też o Wielkiej Ojczyźnianej – jak, przynajmniej częściowo, w omawianym dzisiaj „Dziedzictwie” – nie może zabraknąć w nich rozbudowanego wątku melodramatycznego. Tym razem staje się on pretekstem do snucia wspomnień o niełatwym losie Uzbeków i Kazachów.
więcej »Choć pustynia Kara-kum znajdowała się tysiące kilometrów od głównych frontów wojny niemiecko-radzieckiej, to i tam dotarli hitlerowscy dywersanci, którym na dodatek sprzyjały niedobitki miejscowych basmaczy. O takiej właśnie akcji niemieckiego wywiadu opowiada w „Gorących szlakach” uzbecki reżyser Jułdasz Agzamow.
więcej »Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz
Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz
Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz
E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz
Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz
Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz
Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz
Pracownik idealny
— Jarosław Loretz
Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Listopad 2017 (2)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk
Co za dzień! Co za cudowny dzień!
— Piotr Dobry
Tom Chaney musi wisieć
— Konrad Wągrowski
Co nam w kinie gra: Wenecja i Poważny człowiek
— Esensja
Kot Schrödingera
— Karol Kućmierz
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (1)
— Jakub Gałka
Perfekcyjna niedoskonałość
— Jakub Gałka
Prowincjonalne ciasteczko, czyli bracia Coen trzymają poziom
— Łukasz Kustrzyński
Dużo pod powierzchnią
— Michał Chaciński
Farsa z głową
— Michał Chaciński
Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Lisy w krainie wilków
— Grzegorz Fortuna
Nic już nie gra
— Grzegorz Fortuna
Głupota jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową
— Grzegorz Fortuna
Porażki i sukcesy 2014
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Jarosław Robak, Grzegorz Fortuna, Jacek Walewski, Konrad Wągrowski, Krystian Fred, Kamil Witek, Miłosz Cybowski, Adam Kordaś
Źródła
— Grzegorz Fortuna
Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna
Apokalipsa według Guillermo del Toro
— Grzegorz Fortuna
Zakleszczeni w postkomunie
— Grzegorz Fortuna
To zdecydowanie zły dzień, żeby szklana pułapka
— Grzegorz Fortuna
ggg - nie wiem, czy jesteś na Esensji po raz pierwszy, ale jeśli nie, to powinieneś wiedzieć, że akapit kursywą pod nazwiskiem autora nie jest "reklamą" czy "rutynową informacją", ale leadem, integralną częścią każdego tekstu, jaki publikujemy. Zresztą takie same leady są na większości stron filmowych. Trochę zabawnie brzmi Twój zarzut o doskonałe samopoczucie, skoro sam zwalasz winę za własną nieuwagę na wszystkich wokół. Więc powtarzam - przykro mi, że tekst zepsuł Ci seans, ale od początku pisałem tę recenzję z myślą o czytelnikach, którzy film widzieli i teraz chcą o nim poczytać. Dlatego wyraźnie zaznaczyłem w leadzie, że będą spoilery. Nie wiem, co mam tu jeszcze dodać.