Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Anton Corbijn
‹Bardzo poszukiwany człowiek›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBardzo poszukiwany człowiek
Tytuł oryginalnyA Most Wanted Man
Dystrybutor Forum Film
Data premiery8 sierpnia 2014
ReżyseriaAnton Corbijn
ZdjęciaBenoît Delhomme
Scenariusz
ObsadaRachel McAdams, Robin Wright, Philip Seymour Hoffman, Willem Dafoe, Daniel Brühl, Martin Wuttke, Nina Hoss, Grigorij Dobrygin
MuzykaHerbert Grönemeyer
Rok produkcji2014
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania121 min
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mniejsze zło
[Anton Corbijn „Bardzo poszukiwany człowiek” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dobry i smutny „Bardzo poszukiwany człowiek” Antona Corbijna z jedną z ostatnich ról Philipa Seymoura Hoffmana to film, który nie zawodzi ani na chwilę. Mocne uderzenie na zakończenie mocnego życia.

Michał Kubalski

Mniejsze zło
[Anton Corbijn „Bardzo poszukiwany człowiek” - recenzja]

Dobry i smutny „Bardzo poszukiwany człowiek” Antona Corbijna z jedną z ostatnich ról Philipa Seymoura Hoffmana to film, który nie zawodzi ani na chwilę. Mocne uderzenie na zakończenie mocnego życia.

Anton Corbijn
‹Bardzo poszukiwany człowiek›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBardzo poszukiwany człowiek
Tytuł oryginalnyA Most Wanted Man
Dystrybutor Forum Film
Data premiery8 sierpnia 2014
ReżyseriaAnton Corbijn
ZdjęciaBenoît Delhomme
Scenariusz
ObsadaRachel McAdams, Robin Wright, Philip Seymour Hoffman, Willem Dafoe, Daniel Brühl, Martin Wuttke, Nina Hoss, Grigorij Dobrygin
MuzykaHerbert Grönemeyer
Rok produkcji2014
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania121 min
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W ogarniętym post-WTCową paranoją Hamburgu pojawia się młody Czeczen, mający związki z islamskimi dżihadystami z Kaukazu. Czy naprawdę pokonał niebezpieczną trasę do fortecy Europa tylko po to, by odebrać spadek po znienawidzonym ojcu, Rosjaninie? Konkurujące komórki wywiadu niemieckiego i wtrącający się Amerykanie to środowisko, w którym wszelka nadzieja na odkupienie win musi zostać stłumiona.
Film stoi wspaniałą rolą Hoffmana – zmęczonego i bezwzględnego agenta, który poruszy niebo i ziemię, by uniknąć większego zła. Bachmann działa na granicy prawa – i poza nią, nie cofając się przed okrucieństwem i manipulacją. Tę kreację ogląda się inaczej, gdy zna się pozaekranowy finał przegranej walki jednego z najlepszych współczesnych aktorów, zwłaszcza że dał on Güntherowi Bachmannowi nie tylko twarz, ale i podatną na nałogi psychikę. Chociaż to tylko tanie psychologizowanie, trudno opędzić się od takich skojarzeń. Ale nie tylko Hoffman – chociaż gra głównego bohatera – jest mocnym punktem filmu. W obsadzie właściwie trudno znaleźć słaby wybór – świetna jest chociażby Robin Wright w roli przedstawicielki amerykańskiego „sojusznika”, zdeterminowanej, by „uczynić świat bardziej bezpiecznym”. Ale także Rachel McAdams przekonująco odgrywa nieco naiwną prawniczkę, zmuszoną do podejmowania ciężkich i nie czarno-białych wyborów w prawdziwym świecie, odległym od kampusowych debat o prawach człowieka. Grigorij Dobrygin nie ma zbyt wiele do mówienia w swej roli Issy Karpowa, czeczeńskiego inostrańca, co wzmacnia jego wyobcowanie, traumę i perspektywę budowania życia na nowo. Daniel Brühl w niewielkiej rólce nie zawodzi, podobnie jak Nina Hoss oraz Homayoun Ershadi i Mehdi Dehbi.
Natomiast Willem Dafoe… Ten aktor – jak często się zdarza w jego wypadku – niemal kradnie film Hoffmanowi. Kluczową, choć rozmiarami niewielką rolę bankiera, przechowującego spadek po rosyjskim generale, obudowuje tak perfekcyjną mapą szczegółów i niuansów zachowania, że nie sposób oderwać od niego oczu. Dafoe potrafi wyrazić ciałem i mimiką kwintesencję psychiki swej postaci.
„Bardzo poszukiwany człowiek” skłania do dyskusji, poruszając ważną tematykę nie tyle samych praw człowieka, co konfliktów, wynikających ze zderzenia jednych praw z innymi. Szacunek dla innych kultur, demokracja, prawo do prywatności i zakaz nielegalnego zatrzymywania, prawo do życia – te wszystkie wartości w tyglu, podgrzewanym przez zagrożenie kolejnym zamachem, tworzą chaos i zmuszają do podejmowania trudnych decyzji. Decyzji, w których nie ma dobrych wyborów.
koniec
26 sierpnia 2014

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Kulka w serce
— Ewa Drab

Tegoż autora

To nie jest straszne
— Michał Kubalski

W krzywym zwierciadle: Europejskie wakacje Pająka
— Michał Kubalski

Film, który poszedł naprzód
— Michał Kubalski

Good comic gone bad, czyli space opera rom-com
— Michał Kubalski

Więcej wszystkiego co błyszczy, buczy i wybucha?
— Miłosz Cybowski, Jakub Gałka, Wojciech Gołąbowski, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Nie taki dobry dinozaur
— Michał Kubalski

O tych, co z kosmosu
— Paweł Ciołkiewicz, Jakub Gałka, Jacek Jaciubek, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Po rozum do głowy
— Michał Kubalski

Poszerzenie pola walki
— Michał Kubalski

Czego oczy nie widziały
— Michał Kubalski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.