EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Miasto 44 |
Dystrybutor | Kino Świat |
Data premiery | 19 września 2014 |
Reżyseria | Jan Komasa |
Zdjęcia | Marian Prokop |
Obsada | Józef Pawłowski, Zofia Wichłacz, Magdalena Koleśnik, Maurycy Popiel, Anna Próchniak, Antoni Królikowski |
Rok produkcji | 2014 |
Kraj produkcji | Polska |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat, wojenny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Pomysł na powstanie |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Miasto 44 |
Dystrybutor | Kino Świat |
Data premiery | 19 września 2014 |
Reżyseria | Jan Komasa |
Zdjęcia | Marian Prokop |
Obsada | Józef Pawłowski, Zofia Wichłacz, Magdalena Koleśnik, Maurycy Popiel, Anna Próchniak, Antoni Królikowski |
Rok produkcji | 2014 |
Kraj produkcji | Polska |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat, wojenny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
wizualnie film jest świetny - i naprawdę nie mamy się czego wstydzić (nawet jeśli przed powstaniem wszyscy są piękni, czyści i noszą nowiutkie ubrania); problemem filmu jest główny bohater, który potrafi robić jedną minę na krzyż i w zasadzie nie wiadomo po co tam w ogóle jest (osobiście miałam nadzieję, że ktoś go wreszcie zastrzeli) przez co wątek miłosny okazuje się żenujący (jestem kobietą, ale nie mam pojęcia, co one w nim zobaczyły - zwłaszcza, że same charakter mają); dlatego właśnie moje odczucia są mieszane - powstanie pokazane b. dobrze (scena z czołgiem, rzeczywiście genialna), ale fabuła kuleje i to mocno... I jeszcze końcowa refleksja - tekstowe wprowadzenie na początku filmu... co się stało, że tak (dla mnie - i mam nadzieję nie tylko dla mnie) oczywiste fakty trzeba opisywać, aby widz wiedział, o co chodzi?
@manni:
Polska_Szkoła_Filmowa® latami zapracowała sobie na tą opinię... :(
Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.
więcej »Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.
więcej »„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Luty 2015 (1)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz
Ksiądz znikąd
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Luty 2015 (1)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz
Janek Wiśniewski padł, Janek Komasa wstał
— Artur Zaborski
London is calling
— Konrad Wągrowski
Żmije
— Jarosław Robak
American Film Festiwal 2018 (1)
— Jarosław Robak, Kamil Witek
Pretty in Pink
— Jarosław Robak
Szycie wewnętrzne
— Jarosław Robak
Film o filmie tak złym, że aż dobrym
— Jarosław Robak
Czarująca historia miłosna
— Jarosław Robak
Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Ameryka jak wielki park Disneya
— Jarosław Robak
Duch Ameryki a kwestia rasowa
— Jarosław Robak
NajAmerican Film Festival 2017
— Jarosław Robak, Kamil Witek
Plaaażo, proszę... Polski film ? = omijać to z daleka.