Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Don Hall, Chris Williams
‹Wielka Szóstka›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWielka Szóstka
Tytuł oryginalnyBig Hero 6
Dystrybutor Disney
Data premiery28 listopada 2014
ReżyseriaDon Hall, Chris Williams
Scenariusz
ObsadaGenesis Rodriguez, Jamie Chung, T.J. Miller, Alan Tudyk, James Cromwell, Damon Wayans Jr., Katie Lowes, Maya Rudolph
MuzykaHenry Jackman
Rok produkcji2014
Kraj produkcjiUSA
WWW
Gatunekakcja, animacja, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę
[Don Hall, Chris Williams „Wielka Szóstka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Wielka szóstka” zawiera chyba wszystkie elementy, które dziesiątki razy widzieliśmy w przygodowych animacjach… no, może z wyjątkiem nadmuchiwanego robota o osobowości niańki. A zatem: czy warto oglądać ten film i ile zwrotów akcji da się przewidzieć?

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę
[Don Hall, Chris Williams „Wielka Szóstka” - recenzja]

„Wielka szóstka” zawiera chyba wszystkie elementy, które dziesiątki razy widzieliśmy w przygodowych animacjach… no, może z wyjątkiem nadmuchiwanego robota o osobowości niańki. A zatem: czy warto oglądać ten film i ile zwrotów akcji da się przewidzieć?

Don Hall, Chris Williams
‹Wielka Szóstka›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWielka Szóstka
Tytuł oryginalnyBig Hero 6
Dystrybutor Disney
Data premiery28 listopada 2014
ReżyseriaDon Hall, Chris Williams
Scenariusz
ObsadaGenesis Rodriguez, Jamie Chung, T.J. Miller, Alan Tudyk, James Cromwell, Damon Wayans Jr., Katie Lowes, Maya Rudolph
MuzykaHenry Jackman
Rok produkcji2014
Kraj produkcjiUSA
WWW
Gatunekakcja, animacja, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Hiro Hamada to czternastoletni mieszkaniec futurystycznej metropolii San Fransokyo, wybitnie utalentowany cybernetyk. Jego głównym zainteresowaniem jest udział w nielegalnych walkach robotów, na szczęście mądry starszy brat prostym podstępem sprawia, że marzeniem chłopca stają się studia na politechnice. W ramach egzaminacyjnego konkursu nasz bohater dokonuje wynalazku, który rozpęta serię dramatycznych zdarzeń. Na szczęście Hiro, oprócz swego talentu, ma do pomocy czwórkę przyjaciół z uczelni brata. Drużyna w strojach marvelowskich (film jest inspirowany komiksem z tego wydawnictwa) zostaje więc zebrana i może stanąć do walki z tajemniczym czarnym charakterem.
Film sprawnie rozgrywa schematy znane z kina przygodowego. Drużyna składa się z osób o barwnych i kontrastowych cechach charakteru (luzak, nerwus, żyleta i słodka blondyneczka). Treningi przebiegają sprawnie, ale pierwsze prawdziwe starcie to porażka. Ucieczka samochodem ma ospałe tempo, dopóki kierowcy siłą nie zastąpi inna osoba. W krytycznym momencie wygrywa się nie tylko dzięki technicznym cudeńkom, ale też własnej pomysłowości lub pozornie nieistotnej umiejętności – na przykład żonglerki tablicą reklamową. Oczywiście większość zwrotów akcji łatwo przewidzieć, ale taki już urok konwencji. Za to chyba dla każdego zaskoczeniem będzie scena zabawnie nawiązująca do podwójnej tożsamości niektórych superbohaterów. Ja w każdym razie uśmiałam się nieźle.
Humoru zresztą w tym filmie nie brak: „niewinna” aparycja Hiro w trakcie walk robotów, robot Baymax z wyczerpaną baterią zachowujący się jak pijany, wyczyny i wynalazki malowniczej ekipy przyszłych inżynierów… Nawet obowiązkowy w większości amerykańskich komedii żart z puszczaniem wiatrów jest tu umieszczony w dość oryginalnym kontekście.
Scenografia zapiera dech w piersiach, a przy pierwszej scenie, gdzie kamera przelatuje między drapaczami chmur San Fransokyo, niemal zakręciło mi się w głowie. Samo miasto jest udatnym połączeniem pierwowzorów z jego nazwy, mamy więc zarówno spadziste uliczki z tramwajami, jak i neony pisane wschodnimi ideogramami, a wiktoriańskie domki sąsiadują z dachami pagód. Piękny jest też lot robotem o zachodzie słońca oraz niesamowite struktury „wewnątrz” urządzenia do teleportacji.
„Wielka szóstka” raczej nie nadaje się dla małych dzieci, i to nie tylko ze względu na skomplikowane medyczne słownictwo Baymaxa, ale z powodu bardzo dramatycznego wątku, który napędza działania głównego bohatera. Dla przedszkolaków byłoby to zbyt smutne albo mało zrozumiałe – podobnie jak motywacje przeciwnika (który, nawiasem mówiąc, wcale nie pragnie władzy nad światem). Całej reszcie widzów film gorąco polecam. I warto zostać do sceny po napisach!
koniec
8 grudnia 2014

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Zaufaj indonezyjskiej smoczycy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

O półbogu, który chciał mieć szacun na dzielni
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Beczka miodu
— Konrad Wągrowski

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (4)
— Jakub Gałka

Tegoż autora

I gwiazdka z nieba nie pomoże, kiedy brak natchnienia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tajemnica beczki z solą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Serializacja MCU
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Od Lukrecji Borgii do bitew kosmicznych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Półelfi łotrzyk w kanale burzowym
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zwariowane studentki znów atakują
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Transformersy w krainie kucyków?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Płomykówki i gadzinówki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jedyna nadzieja w lisiczce?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ken odkrywa patriarchat, czyli bunt postaci drugoplanowych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.