EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Snajper |
Tytuł oryginalny | American Sniper |
Dystrybutor | Warner Bros |
Data premiery | 20 lutego 2015 |
Reżyseria | Clint Eastwood |
Zdjęcia | Tom Stern |
Scenariusz | Jason Hall, Chris Kyle |
Obsada | Bradley Cooper, Sienna Miller, Luke Grimes, Max Charles, Kyle Gallner, Brando Eaton, Jake McDorman, Keir O'Donnell |
Rok produkcji | 2014 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 134 min |
Gatunek | akcja, biograficzny, wojenny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
To mógł być dobry film |
EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Snajper |
Tytuł oryginalny | American Sniper |
Dystrybutor | Warner Bros |
Data premiery | 20 lutego 2015 |
Reżyseria | Clint Eastwood |
Zdjęcia | Tom Stern |
Scenariusz | Jason Hall, Chris Kyle |
Obsada | Bradley Cooper, Sienna Miller, Luke Grimes, Max Charles, Kyle Gallner, Brando Eaton, Jake McDorman, Keir O'Donnell |
Rok produkcji | 2014 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 134 min |
Gatunek | akcja, biograficzny, wojenny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Film dobry. Pokazuje że możan zrobić film wojenny bez ciągłego uciekania w klisze bezmyślnej łupaniny filmów akcji, a jednocześnie bez nachalnego antywojennego tłuczenia po łbie "hur hur republikanie źli, bush lied people died" . Kyle jest ciekawą postacią właśnie dlatego ze jest kompletnie pozbawiony wątpliwości co do słuszności swojej misji . Film konsekwentnie pokazuje wojnę z jego konkretnej perspektywy, widz moze sobie ocenić sam czy słusznej czy nie.
Film świetny i przesłanie wciąż aktualne, szczególnie teraz kiedy Rosjanie atakują Ukrainę, wcześniej Gruzję. Są wilki, owce i owczarki. Oby Polska miała takich żołnierzy jak Chris Kyle. Chwała Bohaterom.
Film niestety przeciętny, choć jestem fanem Eastwooda i interesuje mnie kino wojenne. Wielka szkoda.
PS.
TO że ktoś jest prostym chłopakiem ze wsi nie znaczy że nie ma sumienia i ono nie może go targać. Może warto było wgryźć się w prawdziwą osobowość Kyla, poszukać go takim jakim był, a nie tworzyć jednowymiarową postać amerykańskiego patrioty i ojca. Zmarnowany potencjał.
Po tym, jak wychodzi na jaw, że zabójca fleur-de-lis pierwszą kobietę zabił przed trzydziestu laty w Ourense, oczywiście konieczne jest podążenie przez Marinę tym nowym tropem. Co istotne, w odcinku tym nie tylko poznajemy rozwiązanie tej zagadki kryminalnej, ale możemy też liczyć na sporo emocji w związku z działaniami głównej bohaterki.
więcej »To, jak do tej pory, jedyny taki film w dorobku Akana Satajewa – współczesny thriller psychologiczny, któremu blisko do inspiracji dokonaniami Kanadyjczyka Denisa Villeneuve’a. „Samotna” (względnie „Ona”) to historia kobiety, która próbuje poradzić sobie z traumą. A wszystko to sfilmowane zostało w futurystycznie wyglądającym centrum Astany.
więcej »Trzeba przyznać, że ten odcinek – w odróżnieniu od poprzedniego – wreszcie dostarcza widzom atrakcji, na jakie czekają. Para głównych bohaterów musi bowiem przetrwać nie tylko borykając się z chorobą Joela i niedoborem jedzenia, ale także stawić czoła grupie naprawdę groźnych ludzi.
więcej »Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz
Ten człowiek jeszcze oddycha!
— Jarosław Loretz
Dama przed podróżą
— Jarosław Loretz
Dama w podróży
— Jarosław Loretz
Wymarzony kochanek
— Jarosław Loretz
Spaleni słońcem
— Jarosław Loretz
Dymek w lesie
— Jarosław Loretz
Beczka bezpieczeństwa
— Jarosław Loretz
Pomsta na ufokach
— Jarosław Loretz
Zupa jednak wyszła za słona
— Jarosław Loretz
Krótko o filmach: Bezpieczna przystań na pustyni
— Sebastian Chosiński
Pomysł na życie zawodowe po osiemdziesiątce
— Konrad Wągrowski
7. American Film Festival: Siedmiu wspaniałych
— Kamil Witek
7. American Film Festival: Znaczy kapitan
— Kamil Witek
Medium z wyboru
— Krzysztof Czapiga
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (16)
— Jakub Gałka
Mrzonki samotnika
— Ewa Drab
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (1)
— Jakub Gałka
Szukajcie, a znajdziecie?
— Piotr Czerkawski
Emocjonalny nokaut
— Konrad Wągrowski
Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski
Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Migające światła
— Konrad Wągrowski
Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski
Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski
Żyje się tylko dziewięć razy
— Konrad Wągrowski
Pościgi, wybuchy, cięte dialogi
— Konrad Wągrowski
Autorowi polecam zapoznanie się z biografią bohatera filmu zanim zacznie pisać swoje grafomańskie recenzje. Kyle był zwykłym, prostym chłopakiem z Teksasu, który bardzo wierzył w to, w co kazali mu wierzyć. Robienie z niego bohatera targanego angstem byłoby po pierwsze nadużyciem, a po drugie zwykłym kłamstwem. Eastwood pokazuje właśnie bezsens wojny przez to, że Kyle jest idealnym produktem US Army. Nie zadaje pytań, nie wątpi, nie wyciąga ręki do wroga, jest gotów na każde wezwanie i poświęcenie. Jest bohaterem z okładek kolorowych pism. Film jest lepszy od Hurt Locker bo Bigelow lała widza po łbie antywojenną propagandą, Eastwood (jak zwykle) gra na niuansach.
Słowem. Zarzuty nie mają pokrycia w rzeczywistości. Recenzja do kosza.