EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Citizenfour |
Dystrybutor | Against Gravity |
Data premiery | 15 maja 2015 |
Reżyseria | Laura Poitras |
Zdjęcia | Kirsten Johnson, Trevor Paglen, Laura Poitras, Katy Scoggin |
Obsada | Edward Snowden, Glenn Greenwald, William Binney, Jacob Appelbaum, Ewen MacAskill, Jeremy Scahill, M. Margareth McKeown, Kevin Bankston |
Rok produkcji | 2014 |
Kraj produkcji | Niemcy, USA |
Czas trwania | 114 min |
Gatunek | dokument |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Co nam w kinie gra: Citizenfour |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Citizenfour |
Dystrybutor | Against Gravity |
Data premiery | 15 maja 2015 |
Reżyseria | Laura Poitras |
Zdjęcia | Kirsten Johnson, Trevor Paglen, Laura Poitras, Katy Scoggin |
Obsada | Edward Snowden, Glenn Greenwald, William Binney, Jacob Appelbaum, Ewen MacAskill, Jeremy Scahill, M. Margareth McKeown, Kevin Bankston |
Rok produkcji | 2014 |
Kraj produkcji | Niemcy, USA |
Czas trwania | 114 min |
Gatunek | dokument |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.
więcej »Mariupol to prawdopodobnie najboleśniej doświadczone przez los ukraińskie miasto w toczonej od ponad dwóch lat wojnie. Oblężone przez wojska rosyjskie, przez wiele tygodni sukcesywnie niszczone ostrzałami z lądu, powietrza i morza. Miasto zamordowane po to, by złamać opór jego mieszkańców i ukarać ich za odrzucenie „ruskiego miru”. O tym opowiada dokument Maksyma Litwinowa „Mariupol. Niestracona nadzieja”.
więcej »Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
DocPoint 2015: Bardzo poszukiwany człowiek
— Marta Bałaga
Perfect Days
— Kamil Witek
Czasem myślę o umieraniu
— Kamil Witek
Poprzednie życie
— Kamil Witek
Ślepowidzenie
— Sebastian Chosiński
Umrika
— Sebastian Chosiński
„Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski
Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
— Sebastian Chosiński
Slow West
— Sebastian Chosiński
Imigranci
— Marta Bałaga, Sebastian Chosiński
Steve Jobs
— Kamil Witek
Wenecja 2015: Zabić Irlandczyka
— Marta Bałaga
Wenecja 2015: Portret niedokończony
— Marta Bałaga
Wenecja 2015: Na szczytach świata
— Marta Bałaga
Wenecja 2015: Niebezpieczny związek
— Marta Bałaga
Wenecja 2015: Jednym głosem
— Marta Bałaga
Cannes 2015: Wojna jest w nas
— Marta Bałaga
Cannes 2015: Gwiezdny przybysz
— Marta Bałaga
Cannes 2015: Sprawa rodzinna
— Marta Bałaga
Cannes 2015: Ta podstępna miłość
— Marta Bałaga
Cannes 2015: Zagubieni
— Marta Bałaga
Wpis z 16 maja 2015 i mowa o nominacji do Oscara, a nie tym, że dokument go zdobył? ;)
W tym filmie - jak dla mnie - najstraszniejszy jest chyba aspekt pokazujący, że w dużej mierze my, jako społeczeństwo, mamy jakąś tam świadomość inwigilacji. Przecież wiemy, że np. oglądając w sieci jakieś produkty potem "nie wiadomo skąd" dostajemy ich reklamy czy oferty - reklamy śledzące, remarketing czy targetowanie nie jest chyba jakąś czarną magią. A jednak zgadzamy się na to, tak samo jak klikamy "ok" przy informacji o cookies czy akceptujemy, w 99,9% bez czytania, wielostronnicowe regulaminy - byle skorzystać z jakiegoś produktu za darmo.
W filmie twórca szyfrowanej poczty mówi o tym, że społeczeństwo nie dziwi się i akceptuje fakt, że praktycznie nie ma czegoś takiego jak prywatność - a to jest przecież chore.
Zgadzam się, że film nie ma jakiś walorów "artystycznych" - montaż jest spoko, ale ogólnie ani zdjęcia, ani muzyka, ani inne elementy nie są jakoś szczególnie zachwycające. Ale... chyba nie o to w tym chodzi! Przecież to nie jest dokument takiego choćby Wendersa, pokazujący życie i pracę artysty, ani dokument skupiający się kulturze, kraju, pejzażach. To film o tym, co teoretycznie mamy na co dzień, koło siebie - dokuementy, umowy, papierki, technologia, wiadomości. Ok, być może można było pokazać to "ładniej" - tylko po co? By rozproszyć uwagę od słów?