Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Mark Osborne
‹Mały Książę›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMały Książę
Tytuł oryginalnyLe Petit Prince
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery7 sierpnia 2015
ReżyseriaMark Osborne
Scenariusz
ObsadaRachel McAdams, Paul Rudd, James Franco, Marion Cotillard, Mackenzie Foy, Jeff Bridges, Benicio del Toro, Paul Giamatti
MuzykaRichard Harvey, Hans Zimmer
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania108 min
WWW
Gatunekanimacja, fantasy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Cannes 2015: Gwiezdny przybysz
[Mark Osborne „Mały Książę” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Pewnych książek raczej nie powinno się przenosić na ekran; każdy, kto widział oparty na „Małym księciu” dziwaczny musical Stanleya Donena z 1974 roku musiał się chyba z tym zgodzić. W nowej wersji Marka Osborne’a nie ma wprawdzie Gene’a Wildera z fryzurą przypominającą watę cukrową, ale z wyjątkiem urokliwych sekwencji opartych bezpośrednio na literackim pierwowzorze film stanowi raczej popłuczyny po „Odlocie” Pixara.

Marta Bałaga

Cannes 2015: Gwiezdny przybysz
[Mark Osborne „Mały Książę” - recenzja]

Pewnych książek raczej nie powinno się przenosić na ekran; każdy, kto widział oparty na „Małym księciu” dziwaczny musical Stanleya Donena z 1974 roku musiał się chyba z tym zgodzić. W nowej wersji Marka Osborne’a nie ma wprawdzie Gene’a Wildera z fryzurą przypominającą watę cukrową, ale z wyjątkiem urokliwych sekwencji opartych bezpośrednio na literackim pierwowzorze film stanowi raczej popłuczyny po „Odlocie” Pixara.
With every smile
You clear the air
So I can see
Oh little prince
Don′t take your smile away from me

Richard Kiley

Mark Osborne
‹Mały Książę›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMały Książę
Tytuł oryginalnyLe Petit Prince
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery7 sierpnia 2015
ReżyseriaMark Osborne
Scenariusz
ObsadaRachel McAdams, Paul Rudd, James Franco, Marion Cotillard, Mackenzie Foy, Jeff Bridges, Benicio del Toro, Paul Giamatti
MuzykaRichard Harvey, Hans Zimmer
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania108 min
WWW
Gatunekanimacja, fantasy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Przed Małą Dziewczynką (Mackenzie Foy) stoi wielkie zadanie – jej zapracowana matka (Rachel McAdams) pragnie, by dostała się do prestiżowej szkoły. Gdy rozmowa kwalifikacyjna z surowymi nauczycielami zamiast sukcesem kończy się omdleniem dziecka, postanawia zorganizować córce pracowite, co do sekundy zapełnione obowiązkami lato. Mała Dziewczynka nie ma jednak ochoty rozwiązywać całymi dniami matematycznych zadań i zaprzyjaźnia się z mieszkającym tuż obok wiekowym Pilotem (Jeff Bridges). W przerwach pomiędzy nieudanymi próbami uruchomienia swojego starego samolotu, Pilot opowiada jej o pewnym walczącym z baobabami księciu, którego wiele lat temu spotkał na pustyni.
„W 2009 roku mój agent zapytał mnie, czy znam tę książkę, bo dwóch francuskich producentów chce zrobić z niej film” – powiedział w Cannes Mark Osborne, któremu lektura „Małego księcia” podobno uratowała sypiący się związek. „Była mi na tyle dobrze znana, że moją pierwszą reakcją było powiedzenie „nie”. Wydawało mi się, że nie ma sposobu na to, żeby zrobić z niej udaną adaptację.” Choć materiały promocyjne towarzyszące filmowi Osborna nawiązują do ilustracji Antoine’a de Saint-Exupéry, „Mały książę” nie stanowi wiernego odtworzenia słynnej książeczki. Stanowi ona zaledwie trzon, na którym zbudowano zupełnie inną opowieść. Opowieść o samotnych dzieciach zapracowanych rodziców i ogłupiającej pracy zabijającej w ludziach to, co najlepsze.
Co ciekawe, Osborn zdecydował się zrealizować te dwa przenikające się wątki za pomocą zupełnie różnych technik – korzysta zarówno z animacji poklatkowej przypominającej trochę perełki realizowane kiedyś w studiu Se-Ma-For, jak i znajomo wyglądającej animacji komputerowej. Niestety, tylko ta pierwsza robi wrażenie.
„Małemu księciu” nie brak uroku – z Pilotem o głosie Jeffa Bridgesa każdy chciałby pójść na naleśniki, a zamiast klasycznych Disneyowskich ballad rozbrzmiewają rozkoszne piosenki Camille i Charlesa Treneta. Jak opisywane przez francuskiego pisarza malutkie planety ledwo mieszczące swoich mieszkańców, film jest jednak zdecydowanie zbyt przeładowany. „Dobrze widzi się tylko sercem – najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” – pisał w 1942 roku Antoine de Saint-Exupéry. Twórcy najnowszej adaptacji jego powieści najwyraźniej o tym zapomnieli.
koniec
23 maja 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Wojna jest w nas
— Marta Bałaga

Sprawa rodzinna
— Marta Bałaga

Ta podstępna miłość
— Marta Bałaga

Zagubieni
— Marta Bałaga

Samotny mężczyzna
— Marta Bałaga

Tegoż twórcy

Wielka panda
— Jakub Gałka

Kung fu p(ropag)anda
— Agnieszka Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.