EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Imigranci |
Tytuł oryginalny | Dheepan |
Dystrybutor | Solopan |
Data premiery | 13 listopada 2015 |
Reżyseria | Jacques Audiard |
Zdjęcia | Éponine Momenceau |
Scenariusz | Jacques Audiard, Thomas Bidegain, Noé Debré |
Obsada | Jesuthasan Antonythasan, Kalieaswari Srinivasan, Claudine Vinasithamby, Vincent Rottiers, Marc Zinga, Franck Falise, Sandra Murugiah |
Muzyka | Nicolas Jaar |
Rok produkcji | 2015 |
Kraj produkcji | Francja |
Czas trwania | 109 min |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Cannes 2015: Wojna jest w nas |
EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Imigranci |
Tytuł oryginalny | Dheepan |
Dystrybutor | Solopan |
Data premiery | 13 listopada 2015 |
Reżyseria | Jacques Audiard |
Zdjęcia | Éponine Momenceau |
Scenariusz | Jacques Audiard, Thomas Bidegain, Noé Debré |
Obsada | Jesuthasan Antonythasan, Kalieaswari Srinivasan, Claudine Vinasithamby, Vincent Rottiers, Marc Zinga, Franck Falise, Sandra Murugiah |
Muzyka | Nicolas Jaar |
Rok produkcji | 2015 |
Kraj produkcji | Francja |
Czas trwania | 109 min |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Dokładnie trauma po wojnie nie tylko u żołnierzy ale i u cywilów utrzymuje się długo, długo...nie chciałabym być na miejscu ludzi którzy muszą uciekać z własnego kraju. Film dla mnie obowiązkowy do obejrzenia.
Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.
więcej »Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.
więcej »„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Transatlantyk 2015: Dzień 6
— Sebastian Chosiński
Gwiezdny przybysz
— Marta Bałaga
Sprawa rodzinna
— Marta Bałaga
Ta podstępna miłość
— Marta Bałaga
Zagubieni
— Marta Bałaga
Samotny mężczyzna
— Marta Bałaga
Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Egzystencjalizm rewolwerowców
— Konrad Wągrowski
Oto słowo Boże
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Pakt z diabłem
— Marta Bałaga
Wenecja 2015: Zabić Irlandczyka
— Marta Bałaga
Wenecja 2015: Portret niedokończony
— Marta Bałaga
Wenecja 2015: Na szczytach świata
— Marta Bałaga
Wenecja 2015: Niebezpieczny związek
— Marta Bałaga
Wenecja 2015: Jednym głosem
— Marta Bałaga
Co nam w kinie gra: Pan Turner
— Marta Bałaga
Co nam w kinie gra: Cena sławy
— Marta Bałaga
Co nam w kinie gra: Magical Girl
— Marta Bałaga
Co nam w kinie gra: Taxi
— Marta Bałaga
Chyba wszystkie filmy Audiarda, które oglądałam mi się podobały. Prorok, Rust and bone... Dheepana też zaliczam do tego grona. Mnie osobiście poruszył. Bardzo aktualny biorąc pod uwagę to, z czym się teraz zmierza Europa i pokazuje, że my jesteśmy współodpowiedzialni za tych, których wpuszczamy do swoich krajów, a często o tym zapominamy.