Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Peyton Reed
‹Ant-Man›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnt-Man
Dystrybutor Disney
Data premiery17 lipca 2015
ReżyseriaPeyton Reed
ZdjęciaRussell Carpenter
Scenariusz
ObsadaEvangeline Lilly, Hayley Atwell, Paul Rudd, Judy Greer, Corey Stoll, Michael Douglas, Bobby Cannavale, Wood Harris
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
CyklMarvel Cinematic Universe, Ant-Man
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Szarża mrówczej kawalerii
[Peyton Reed „Ant-Man” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Główne skojarzenie, jakie nasuwa się po obejrzeniu „Ant-Mana” to skrzyżowanie „Kingsajza” z „Mission Impossible”… chociaż od każdego z nich film mógłby pożyczyć parę zapadających w pamięć postaci. Miłośnikom kina marvelowskiego całość zapewne się spodoba. Pod warunkiem, że nie są zarazem entomologami.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Szarża mrówczej kawalerii
[Peyton Reed „Ant-Man” - recenzja]

Główne skojarzenie, jakie nasuwa się po obejrzeniu „Ant-Mana” to skrzyżowanie „Kingsajza” z „Mission Impossible”… chociaż od każdego z nich film mógłby pożyczyć parę zapadających w pamięć postaci. Miłośnikom kina marvelowskiego całość zapewne się spodoba. Pod warunkiem, że nie są zarazem entomologami.

Peyton Reed
‹Ant-Man›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnt-Man
Dystrybutor Disney
Data premiery17 lipca 2015
ReżyseriaPeyton Reed
ZdjęciaRussell Carpenter
Scenariusz
ObsadaEvangeline Lilly, Hayley Atwell, Paul Rudd, Judy Greer, Corey Stoll, Michael Douglas, Bobby Cannavale, Wood Harris
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
CyklMarvel Cinematic Universe, Ant-Man
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Ant-Man” wykorzystuje znany schemat kryminalisty, który po odsiadce chce zerwać z przeszłością, ale okoliczności zmuszają go do kolejnego włamania. Żeby bohater był bardziej sympatyczny, dodajemy mu uroczą córeczkę (naprawdę uroczą – szczerbata Cassie to jedno z najcudniejszych filmowych dzieci, jakie widziałam) oraz aurę Robin Hooda (za kraty trafił, zhakowawszy serwer firmy oszukującej klientów). Przygotowany w ten sposób materiał na superbohatera oddajemy w ręce szlachetnego wynalazcy i jego bojowej córki z okropnym makijażem. I tak oto powstaje człowiek-mrówka, porozumiewający się z mrówkami, przyodziany w kostium umożliwiający zmniejszanie się do ich rozmiarów. No, przyznajmy, że chodzi o te większe gatunki mrówek, jak gmachówka cieśla na przykład.
Główna oś akcji to włamanie w miejsce, gdzie praktycznie nie da się przeniknąć (stąd skojarzenia z „Mission Impossible”, jest nawet opuszczanie się na linie). Scott Lang – bo tak ma na imię bohater – musi następnie stoczyć walkę z przeciwnikiem uzbrojonym w bardziej zaawansowaną wersję jego własnego kombinezonu. To również dość znany motyw, pamiętamy go choćby z przygód Iron Mana. Fabuła jest oczywiście przewidywalna, natomiast wiele radości widzowi mogą dać scenki humorystyczne (na przykład sposób ewakuacji profesora Pyma z zaminowanego budynku) oraz postaci trzecioplanowe, szczególnie Luis. Luis jest kumplem Scotta „spod celi” i oprócz ogólnego chłopięcego uroku ma wielce specyficzny sposób relacjonowania ciągów wydarzeń, dodatkowo sfilmowany w zabawny sposób.
„Ant-Man” starannie wpisuje się w cykl filmów, nazwijmy to, avengerskich – nie tylko pojawiają się tam bezpośrednie odniesienia do wydarzeń z „Czasu Ultrona”, ale również dwie (w scenie po napisach dwie kolejne) postaci ze znanych nam już filmów. Fabuła jest zgrabnie skonstruowana, natomiast głównemu bohaterowi brakuje, moim zdaniem, pewnej iskry, obecnej w postaciach pozostałych filmowych Avengersów. Również efekty specjalne nie powalają na kolana: sceny w zmniejszeniu wcale nie są lepsze niż w przedkomputerowym „Kingsajzie”, zaś wygląd mrówek nieco zafałszowano, „żeby nie były obrzydliwe”.
Właśnie, mrówki. Każdego, kto wie cokolwiek o tych owadach, zbulwersuje już forma uskrzydlona (w prawdziwym świecie przybierana tylko na kilka godzin lotu godowego – i nie trzeba być naukowcem, by to wiedzieć, wystarczy uważna obserwacja własnego ogródka na przełomie czerwca i lipca); ci, którzy wiedzą nieco więcej, uśmieją się przy kierowaniu mrówkami za pomocą nadajnika lub ich czułym ocieraniu się łebkiem o „pana”. No, ale skoro przyjmujemy istnienie wynalazków zmniejszających i powiększających dowolne obiekty, to niech tam.
koniec
21 lipca 2015

Komentarze

21 VII 2015   05:19:38

Czy Pani Redaktor ma w istocie na myśli "Seksmisję", czy może jednak "Kingsajz"?

21 VII 2015   08:05:04

OMG, potyłka freudowska czy co? Już poprosiłam o wprowadzenie poprawki.

21 VII 2015   12:08:40

Hmm, nie przypominam sobie scen w zmniejszeniu w "Seksmisji". Czy aby nie chodziło o "Kingsajz"?:)

22 VII 2015   07:24:16

@Achika
"potyłka freudowska"???

22 VII 2015   07:59:00

Ale że co, nigdy nie słyszałuś tego żartu?

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Esensja ogląda: Sierpień 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Ant-Man i Osa
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (4)
— Jakub Gałka

Teraz Polska!
— Urszula Lipińska

Tegoż autora

I gwiazdka z nieba nie pomoże, kiedy brak natchnienia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tajemnica beczki z solą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Serializacja MCU
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Od Lukrecji Borgii do bitew kosmicznych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Półelfi łotrzyk w kanale burzowym
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zwariowane studentki znów atakują
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Transformersy w krainie kucyków?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Płomykówki i gadzinówki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jedyna nadzieja w lisiczce?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ken odkrywa patriarchat, czyli bunt postaci drugoplanowych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.