EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Crimson Peak. Wzgórze krwi |
Tytuł oryginalny | Crimson Peak |
Dystrybutor | UIP |
Data premiery | 23 października 2015 |
Reżyseria | Guillermo del Toro |
Zdjęcia | Dan Laustsen |
Scenariusz | Guillermo del Toro, Matthew Robbins |
Obsada | Charlie Hunnam, Jessica Chastain, Tom Hiddleston, Mia Wasikowska, Doug Jones, Burn Gorman, Jim Beaver, Leslie Hope |
Muzyka | Fernando Velázquez |
Rok produkcji | 2015 |
Kraj produkcji | USA |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat, fantasy, groza / horror |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Głęboka czerwień |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Crimson Peak. Wzgórze krwi |
Tytuł oryginalny | Crimson Peak |
Dystrybutor | UIP |
Data premiery | 23 października 2015 |
Reżyseria | Guillermo del Toro |
Zdjęcia | Dan Laustsen |
Scenariusz | Guillermo del Toro, Matthew Robbins |
Obsada | Charlie Hunnam, Jessica Chastain, Tom Hiddleston, Mia Wasikowska, Doug Jones, Burn Gorman, Jim Beaver, Leslie Hope |
Muzyka | Fernando Velázquez |
Rok produkcji | 2015 |
Kraj produkcji | USA |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat, fantasy, groza / horror |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
No już bez przesady, ani to pierwszy, ani ostatni horror, w którym w finale poleje się trochę krwi. Nie zdradziłem więcej niż jest w zwiastunach.
Przyznaję, poniosło mnie. Zwiastunów kilka obejrzałem, ale były zmontowane w stylu "rachu-ciachu" czyt. pokażemy jak najmniej i jak najbardziej zmiksowane. (to się sprawdza kiedy film nie ma fabuły hehe)
Ale mam ostatnio chętkę na horror który kończy się nie rąbanką ale w jakiś bardziej inteligentny sposób. Mam nadzieję, że w tym filmie tej krwi będzie naprawdę "trochę".
Duchy w filmie nie zostały wykreowane przy pomocy CGI. Sam del Toro ostatnio o tym pisał.
Gwoli ścisłości, Del Toro na twitterze pisał: "The ghosts were actors in full make up. Enhanced by CGI- not the other way around". No i ja bym tego "enhanced" jednak nie lekceważył.
Przykro to pisać, bo lubię Del Torro, ale jego ostatni film to gniot. Piękne kostiumy, krajobrazy i zabawa światłem, ale fabuła jest tak słaba, że aż trudno w to uwierzyć. A jednak. Początek nawet intrygujący, ale potem jest już tylko gorzej. Kulminacją jest kompletnie idiotyczna końcówka, której nie powstydziłby się Ed Wood, choć nawet on musiałby się na prawdę postarać, aby taki syf widzom zapodać. Jesli ktoś szuka dobrego horroru to polecam Sinister z Ethanem Hawkiem. Gdyby nie XIX-wieczny klimat grozy i bajeczne stroje to Crimson Peak byłby totalnym dnem. Jak dla mnie to najsłabszy film Del Torro.
Hmm, a zastanawiałam się nad pójściem do kina... Nic to, zastanowię się jeszcze (byle nie za długo - moja świadomość wciąż żyje wspomnieniami, kiedy to filmy w kinach wyświetlano parę miesięcy a jak się coś przegapiło, to w czasie wakacji w Rabce można było pójść na film, który w Krakowie leciał pół roku wcześniej. A teraz, nim się człowiek wybierze, już przestają grać)
Gdy mężczyźni idą na wojnę, ich miejsce chcąc nie chcąc muszą zająć kobiety bądź starsze dzieci. Tak działo się w pierwszej połowie lat czterdziestych w całym Związku Radzieckim. O takiej sytuacji opowiada też oparty na powieści Czingiza Ajtmatowa film Bołotbeka Szamszyjewa „Żurawie przyleciały wcześnie”, którego bohaterem jest czternastoletni Sułtanmurat. Chłopak trafia do kołchozu, gdzie wraz ze szkolnymi kolegami opiekuje się końmi.
więcej »Odkrycie trupa człowieka, którego Finlay dotychczas uważał za szefa przestępczej organizacji, powoduje, że konieczne jest zweryfikowanie dotychczasowych hipotez. Co ciekawe, niedługo później okazuje się, że było w nich jeszcze więcej błędnych założeń.
więcej »Pełnometrażowy fabularny debiut gruzińskiej reżyserki Mariam Chaczwani spodobał się jurorom festiwalu w Karlowych Warach, którzy przed pięcioma laty przyznali „Macierzyństwu” nagrodę specjalną w sekcji „Na Wschód z Zachodu”. Czym ujęła ich opowieść o mieszkającej w górach Swanetii młodej Dinie? Zapewne siłą i determinacją bohaterki, która żyjąc w patriarchalnym świecie, postanowiła zawalczyć o szczęśliwą przyszłość.
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Trudno uwolnić się od zła
— Joanna Kapica-Curzytek
Esensja ogląda: Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Grudzień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Listopad 2013 (3)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady
Apokalipsa według Guillermo del Toro
— Grzegorz Fortuna
Esensja ogląda: Lipiec 2013 (1)
— Jarosław Loretz, Małgorzata Steciak, Agnieszka Szady
Mutacja biologiczno-ludowa
— Anna Kańtoch
Piekielnie ładny film
— Jakub Gałka
Czerwony kapturek z babcią w zębach
— Dorota Chrobak
Prawie magia w prawie świecie
— Łukasz Kustrzyński
Żmije
— Jarosław Robak
American Film Festiwal 2018 (1)
— Jarosław Robak, Kamil Witek
Pretty in Pink
— Jarosław Robak
Szycie wewnętrzne
— Jarosław Robak
Film o filmie tak złym, że aż dobrym
— Jarosław Robak
Czarująca historia miłosna
— Jarosław Robak
Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Ameryka jak wielki park Disneya
— Jarosław Robak
Duch Ameryki a kwestia rasowa
— Jarosław Robak
NajAmerican Film Festival 2017
— Jarosław Robak, Kamil Witek
Panie Recenzencie, no kurza twarz, taki spojler pod koniec Pan machnął, że aż się film zobaczyć odechciewa. Jak lubię wasze długie analityczne recenzje, tak czasami wydaje mi się, że lepiej by było krócej a bez ryzyka zepsucia zabawy.
Film i tak kiedyś obejrzę bo pana del Toro lubię, ale z wiedzą co będzie na koniec filmu jakoś ciężko mi się będzie wczuć.