Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Frédéric Schoendoerffer
‹Tajni agenci›

EKSTRAKT:10%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTajni agenci
Tytuł oryginalnyAgents secrets
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery22 lipca 2005
ReżyseriaFrédéric Schoendoerffer
ZdjęciaJean-Pierre Sauvaire
Scenariusz
ObsadaMonica Bellucci, Vincent Cassel, Ludovic Schoendoerffer
MuzykaBruno Coulais
Rok produkcji2004
Kraj produkcjiFrancja, Hiszpania, Włochy
Czas trwania109 min
WWW
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Toujours perdrix deux
[Frédéric Schoendoerffer „Tajni agenci” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Francuzom można pogratulować pięknego i poetyckiego języka, pysznego wina, znakomitej drużyny piłkarskiej (szczególnie w latach 1998-2000), wspaniałych pisarzy i reżyserów z wizją. Ale za żadne skarby nie powinno im się darować nieświadomości istnienia maku i… tym razem „Tajnych Agentów”.

Bartosz Sztybor

Toujours perdrix deux
[Frédéric Schoendoerffer „Tajni agenci” - recenzja]

Francuzom można pogratulować pięknego i poetyckiego języka, pysznego wina, znakomitej drużyny piłkarskiej (szczególnie w latach 1998-2000), wspaniałych pisarzy i reżyserów z wizją. Ale za żadne skarby nie powinno im się darować nieświadomości istnienia maku i… tym razem „Tajnych Agentów”.

Frédéric Schoendoerffer
‹Tajni agenci›

EKSTRAKT:10%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTajni agenci
Tytuł oryginalnyAgents secrets
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery22 lipca 2005
ReżyseriaFrédéric Schoendoerffer
ZdjęciaJean-Pierre Sauvaire
Scenariusz
ObsadaMonica Bellucci, Vincent Cassel, Ludovic Schoendoerffer
MuzykaBruno Coulais
Rok produkcji2004
Kraj produkcjiFrancja, Hiszpania, Włochy
Czas trwania109 min
WWW
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Myślicie pewnie, że nie mam pomysłu na kolejną recenzję i podobnie jak twórcy sequeli/remake’ów jadę na sprawdzonej formule. Między nami mówiąc, mógłbym tak zrobić. Ciężko jest przecież wymyślać kolejne zdania recenzji dotyczącej filmu, który na to miano w ogóle nie zasługuje. Ale jestem idealistą z silnymi zapędami do bycia superbohaterem, dlatego staram się ostrzegać zainteresowanych czytelników przed kinowym barachłem. Takim cyfrowym gratem są właśnie „Tajni Agenci”.
Miała to być opowieść o prawdziwym życiu agentów. Bez setek kobiet w bikini, Astona Martina w garażu i Q gotowego wymyślić mordercze gofry. Obyczaj zamiast sensacji. Suspens zamiast akcji. Na pierwszy rzut oka wszystko się udało. Bo sensacyjny okazuje się tylko biust Bellucci, a akcja jest na tyle sporadyczna, że praktycznie nie ma jej wcale. Po jakimś czasie człowiek zaczyna się czuć trochę niezręcznie, bo obyczajowe to są krajobrazy, a suspens objawia się pytaniem: „zdejmie stanik czy nie?”.
Daniel Olbrychski nie wygląda na zadowolonego ze swego reżyserskiego debiutu…
Daniel Olbrychski nie wygląda na zadowolonego ze swego reżyserskiego debiutu…
Żałosny jest brak umiejętności twórców w operowaniu materiałem filmowym. Reżyser nagminnie łamie osie, a montażysta kadry łączy tak, by nie było widać zbyt wiele. Może starał się kryć ułomnego operatora, ale to i tak marna pociecha. Nawet von Trierowskie dogmy są bardziej poprawne technicznie niż koszmarek Schoendoerffera. Z perspektywy czasu, to i „Arsene Lupin” jest bajecznie piękny. A ile w nim mądrości.
Dlatego jeśli „Arsene Lupin” nie był wart mszy, to „Tajni Agenci” nie zasługują na przekroczenie bram świątyni. Z bogatego zbioru agentów, najbardziej lubię tych Jej Królewskiej Mości. Preferuję takich, którzy z podejrzaną idą do łóżka, a nie zakładają getry i przywdziewają długie włosy, by ją śledzić. Może jestem staromodny, ale co ja poradzę na to, że lubię zegarki z laserem i niewidzialne samochody.
koniec
22 lipca 2005

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Grucha, pietrucha, sztryngbormengorninghejgen
— Bartosz Sztybor

To nie jest kolejna recenzja...
— Bartosz Sztybor

Latający cyrk
— Bartosz Sztybor

Avada Kedavra, Czarownico!
— Bartosz Sztybor

Przyszłość tkwi w szczegółach
— Bartosz Sztybor

Test pilota Cravena
— Bartosz Sztybor

Camera obskurna
— Bartosz Sztybor

Home Run... i nie wracaj
— Bartosz Sztybor

Rozbis(i)urmaniona karuzela
— Bartosz Sztybor

De ja vu... doo
— Bartosz Sztybor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.