Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Paolo Genovese
‹The Place›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Place
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery23 lutego 2018
ReżyseriaPaolo Genovese
ZdjęciaFabrizio Lucci
Scenariusz
ObsadaValerio Mastandrea, Marco Giallini, Alessandro Borghi, Silvio Muccino, Alba Rohrwacher, Vittoria Puccini, Sabrina Ferilli, Silvia D'Amico
MuzykaMaurizio Filardo
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiWłochy
Czas trwania105 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: The Place
[Paolo Genovese „The Place” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„The Place” nie jest może dziełem równie udanym jak „Dobrze się kłamie w miłym w towarzystwie”, ale nie zmienia to faktu, że nowy film Paolo Genovese ogląda się świetnie.

Marcin Mroziuk

Krótko o filmach: The Place
[Paolo Genovese „The Place” - recenzja]

„The Place” nie jest może dziełem równie udanym jak „Dobrze się kłamie w miłym w towarzystwie”, ale nie zmienia to faktu, że nowy film Paolo Genovese ogląda się świetnie.

Paolo Genovese
‹The Place›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Place
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery23 lutego 2018
ReżyseriaPaolo Genovese
ZdjęciaFabrizio Lucci
Scenariusz
ObsadaValerio Mastandrea, Marco Giallini, Alessandro Borghi, Silvio Muccino, Alba Rohrwacher, Vittoria Puccini, Sabrina Ferilli, Silvia D'Amico
MuzykaMaurizio Filardo
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiWłochy
Czas trwania105 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W „The Place” dość paradoksalnie najważniejsze są wydarzenia, których nie widzimy na ekranie. Przez cały film obserwujemy bowiem jedynie rozmowy, jakie przy stoliku w restauracji pewien tajemniczy mężczyzna. Jesteśmy świadkami tego, jak przysiadają się do niego różne osoby, z którymi zawiera nietypowe umowy. Jej treść jest pozornie prosta – mężczyzna obiecuje, że spełni się jedna rzecz, o którą się poprosi, ale tylko pod warunkiem wypełnienia wyznaczonego przez niego zadania. Oczywiście nurtuje nas pytanie, kim on jest – diabłem czy może aniołem, a może tylko scenarzystą szukającym pomysłu na nowy film? Kwestia ta staje się jednak w sumie drugorzędna, kiedy dajemy się wciągnąć w historie kilku osób, które pojawiają się przy restauracyjnym stoliku. Ich prośby są różnego kalibru, na przykład ojciec pragnie, aby wyzdrowiał jego śmiertelnie chory syn, niewidomy chce odzyskać wzrok, a pewna kobieta stać się naprawdę piękną. Jeszcze bardziej różnorodne są misje, które mają wypełnić – mogą być to czyny zarówno tak straszliwe jak podłożenie bomby czy dokonanie gwałtu, jak i na przykład ochrona dziewczynki przed nieznanym niebezpieczeństwem. Trzeba zaś przyznać, że skutki podjętych przez bohaterów działań okazują się często zaskakujące zarówno dla nich, jak i dla widzów. Przede wszystkim drogi tych osób przecinają się gdzieś z dala od restauracyjnego stolika i zadanie wyznaczone jednej z nich miewa istotny wpływ na losy innej. Okazuje się, że kiedy nawet ich pragnienia zostają spełnione, to nie w każdym przypadku przynosi im to rzeczywiście szczęście. Z drugiej strony niewykonanie zadania też nie zawsze musi oznaczać prawdziwą porażkę. W efekcie „The Place” można potraktować jako filozoficzną przypowieść o nieprzewidywalności konsekwencji ludzkich działań. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy się bowiem przekonać, że dobre intencje mogą zaowocować czymś złym, a okrutny czyn może mieć długofalowo pozytywny skutek. Szkoda tylko, że finał całej tej historii jest w sumie dość nijaki, jakby w tym przypadku scenarzystom zabrakło pomysłu na naprawdę wyraziste przesłanie. W związku z tym „The Place” nie jest może dziełem równie udanym jak „Dobrze się kłamie w miłym w towarzystwie”, ale nie zmienia to faktu, że nowy film Paolo Genovese ogląda się świetnie. Jest to w równej mierze zasługą świetnie napisanych dialogów, co znakomitej gry aktorskiej – na szczególną uwagę zasługują zaś Valerio Mastandrea w roli tajemniczego mężczyzny i Alba Rohrwacher jako zakonnica pragnąca znowu poczuć obecność Boga.
koniec
16 kwietnia 2018

Komentarze

25 X 2018   20:46:14

Recenzja + cały film: http://filmy.ehq.pl/recenzje/the-place-recenzja/

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.