EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Człowiek, który zabił Don Kichota |
Tytuł oryginalny | The Man Who Killed Don Quixote |
Dystrybutor | Gutek Film |
Data premiery | 10 sierpnia 2018 |
Reżyseria | Terry Gilliam |
Zdjęcia | Nicola Pecorini |
Scenariusz | Terry Gilliam, Tony Grisoni |
Obsada | Adam Driver, Jonathan Pryce, Stellan Skarsgård, Olga Kurylenko, Joana Ribeiro, Óscar Jaenada, Jason Watkins, Sergi López |
Muzyka | Roque Baños |
Rok produkcji | 2018 |
Kraj produkcji | Belgia, Francja, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania |
Czas trwania | 132 min |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat, komedia, przygodowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Wiatraki pokonane! |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Człowiek, który zabił Don Kichota |
Tytuł oryginalny | The Man Who Killed Don Quixote |
Dystrybutor | Gutek Film |
Data premiery | 10 sierpnia 2018 |
Reżyseria | Terry Gilliam |
Zdjęcia | Nicola Pecorini |
Scenariusz | Terry Gilliam, Tony Grisoni |
Obsada | Adam Driver, Jonathan Pryce, Stellan Skarsgård, Olga Kurylenko, Joana Ribeiro, Óscar Jaenada, Jason Watkins, Sergi López |
Muzyka | Roque Baños |
Rok produkcji | 2018 |
Kraj produkcji | Belgia, Francja, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania |
Czas trwania | 132 min |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat, komedia, przygodowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
@Twoflower- hmm, jakby ci to powiedzieć? Próba streszczenia Don Kichota to jak streszczenie Biblii - "i nie rób drugiemu, co tobie nie miłe, cała reszta to komentarze", ewentualnie Trylogii Tolkiena - "mały hobbit dostał brzydki pierścionek, ale po przezwyciężeniu wielu trudności wrzucił go do spalarni w Mordorze". Nie wspominając o tym, że akurat na tym portalu dzieło Cervantesa wypada znać przynajmniej pobieżnie, nawet jeżeli w wersji z serialu animowanego ]-[
@freynir: mam wrażenie, że Twoflowerowi chodziło o opis fabuły filmu, a nie samego "Don Kichota".
Inna sprawa, że czytałam też inną recenzję tego filmu i też nie można było z niej zbyt wiele wywnioskować.
Aczkolwiek swego czasu, skuszona esensyjną recenzją wybrałam się na "Parnassusa" i w mej pamięci pozostało wrażenie fabularnej sieczki. Może więc i tym razem tak jest i trudno w tym kolażu wskazać wątek główny?
@Beatrycze dokładnie, zauważam pewien trend w esensjowych artykułach gdzie w recenzji filmu dowiem się więcej o poprzednich filmach reżysera bądź aktorach niż o tym jak dobrze sobie radzą w swoich rolach czy nie daj boże o czym jest historia którą przedstawiają :S
Wiem doskonale, że chodziło o streszczenie filmu, ale (na ile się orientuję) byłoby to zadanie karkołomne, aczkolwiek nie niemożliwe. Jeżeli Terry Gilliam nakręcił film tak, jak dotychczas, to fabuła będzie tak szybować w kosmos, że jej sens zrozumiemy dopiero w scenach po napisach końcowych.
PS- faktem jest, że w Esensji więcej zazwyczaj można dowiedzieć się o poprzednich dokonaniach reżysera, scenarzysty i aktorów, niż o omawianym filmie. O ile nie jest to zbytnio przesadzone (biję tu do Sebastiana Chościńskiego i cyklu "East Side Story"), czasem jest mi to na rękę, zwłaszcza w przypadku kina hiszpańskiego czy francuskiego.
Kiedy zobaczyłem pierwszy raz plakat do filmu, zobaczyłem oko Saurona. W każdym razie kolorystyka podobna.
Powieść Cervantesa czytałem przed laty, ale nie wydaje mi się, żeby to on ukuł termin "walka z wiatrakami" w jego dzisiejszym znaczeniu. Raczej zrobili to jego interpretatorzy...
"Ja p... Ale powalony film. Dobrze, że w połowie usnąłem".
To była najkrótsza recenzja „Człowieka, który zabił Don Kichota". Recenzję wygłosił anonimowy widz, kiedy wychodziłem z kina.
Na szczęście aż tak źle nie jest. Gilliam ma w co prawda dorobku lepsze filmy, ale czasu w kinie nie straciłem. Ciekawe, czy amerykańscy widzowie załapali, że akcja dzieje się w Europie, a nie w Meksyku.
Gilliam ewidentnie inspiruje się „Rękopisem znalezionym w Saragossie” Hasa. Jest zbyt inteligentny, żeby to była ordynarna zrzynka, ale inspiracje biją po oczach (możliwe SPOILERY)
1.Zatarcie różnicy między jawą a snem
2.Pustkowia i ruiny
3.Bohater błąkający się jak dziecko we mgle uwodzony przez kobiety
4.W „Rękopisie” opowieść w opowieści (budowa szkatułkowa), u Gilliama film w filmie i spektakl w filmie oraz spektakl w spektaklu
5.Mauretańskie księżniczki
6.Scena z owcą u Gilliama to kalka sceny z „Rękopisu” kiedy bohater budzi się wśród czaszek
7.Szaleństwo kluczowych postaci
Gdybym miał „Rękopis” na świeżo, na pewno znalazłoby się tego więcej.
Oczywiście są też nawiązania do powieści Cervantesa, ale to oczywista oczywistość.
Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.
więcej »„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)
więcej »Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
London Film Festival 2013: Sens życia według Terry’ego Gilliama
— Marta Bałaga
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (12)
— Jakub Gałka
Dobrego zakończenia nie gwarantujemy
— Tomasz Rachwald
Pst… iskierka zgasła
— Ewa Drab
Grimm team
— Urszula Lipińska
mbank Nowe Horyzonty 2023: Drrrogi, chłopcze…
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 8: Niańczyć i chronić
— Kamil Witek
Kurtka warta grzechu
— Kamil Witek
Gorzki smak socrealizmu
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 7: Człowiek honoru
— Kamil Witek
Ostateczny Porządek
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 6: Żadnych pytań
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 5: Powrót do przeszłości
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 4: Dwójka wspaniałych
— Kamil Witek
Mąż i Żona
— Kamil Witek
Acha, czyli nie umieścicie żadnego choćby pobieżnego streszczenia, muszę iść na imdb poszukać.