Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
‹Spider-Man Uniwersum›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSpider-Man Uniwersum
Tytuł oryginalnySpider-Man: Into the Spider-Verse
Dystrybutor UIP
Data premiery25 grudnia 2018
ReżyseriaBob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
Scenariusz
ObsadaHailee Steinfeld, Nicolas Cage, Jake Johnson, Liev Schreiber, Lily Tomlin, Mahershala Ali, Luna Lauren Velez, Kimiko Glenn
MuzykaDaniel Pemberton
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
WWW
Gatunekakcja, animacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Spider-Manowie wszystkich wymiarów, łączcie się!
[Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman „Spider-Man Uniwersum” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Spider-Man. Uniwersum” beztrosko whopsał do kin pod koniec roku, aby zachwiać rankingami, box-office’ami oraz układem błędnikowym widzów. Graficznie jest to zupełnie nowy poziom, a na widok sceny kulminacyjnej Andy Warhol zapewne omdlałby z radości.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Spider-Manowie wszystkich wymiarów, łączcie się!
[Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman „Spider-Man Uniwersum” - recenzja]

„Spider-Man. Uniwersum” beztrosko whopsał do kin pod koniec roku, aby zachwiać rankingami, box-office’ami oraz układem błędnikowym widzów. Graficznie jest to zupełnie nowy poziom, a na widok sceny kulminacyjnej Andy Warhol zapewne omdlałby z radości.

Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
‹Spider-Man Uniwersum›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSpider-Man Uniwersum
Tytuł oryginalnySpider-Man: Into the Spider-Verse
Dystrybutor UIP
Data premiery25 grudnia 2018
ReżyseriaBob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
Scenariusz
ObsadaHailee Steinfeld, Nicolas Cage, Jake Johnson, Liev Schreiber, Lily Tomlin, Mahershala Ali, Luna Lauren Velez, Kimiko Glenn
MuzykaDaniel Pemberton
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
WWW
Gatunekakcja, animacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Różne wersje postaci i wydarzeń to dla fanów komiksów Marvela i DC chleb powszedni. Ci, którzy superbohaterów znają tylko z kina, również mieli z tym styczność: nawet jeśli wliczymy tylko filmy aktorskie, to Batman, Superman i Spider-Man mieli po kilka wcieleń, czasem – jak w przypadku Mrocznego Rycerza – w skrajnie różnych klimatach. Tylko kwestią czasu było zatem zetknięcie ze sobą tych alternatywnych wersji. W „Spider-Verse” mamy ich aż sześć (siódma ginie od razu, więc się nie liczy), w tym dwie dziewczyny i jednego prosiaka. Można powiedzieć, że zachowany jest parytet płciowy, rasowy i gatunkowy.
Głównym bohaterem jest Miles Morales – nastolatek, który właśnie zmienił szkołę na bardziej prestiżową, co bynajmniej nie jest dla niego źródłem szczęścia. Nowi koledzy zadzierają nosa, a do tego jeszcze tata-policjant robi mu obciach przy wszystkich. Jedyną odskocznią jest wyluzowany wujek, z którym można nawet pójść malować nielegalne murale w starym tunelu metra. Tamże bohatera dopada napromieniowany pająk i reszty można się domyśleć. Częściowo. Bo oprócz tego, że w tym świecie jest już jeden Spider-Man – klasyczny Peter Parker – to w dodatku ryzykowny eksperyment ściąga jego wersje z innych uniwersów. Mangowa dziewczynka, warnerbrosowy prosiak i czarno-biały detektyw są raczej tłem i źródłem humoru (jak ułożyć kostkę Rubika nie rozróżniając kolorów?), rej wodzi za to energiczna Spider Gwen oraz dorosły Peter Parker z równoległego świata, w którym jego życie nie ułożyło się zbyt dobrze.
Fabuła jest dość prosta: należy unieszkodliwić złoczyńcę i wyłączyć maszynę, która spowodowała zawirowanie wymiarów. Wyłączenia trzeba jednak dokonać dopiero po tym, kiedy alternatywni wrócą tam, gdzie ich miejsce – a mają na to ledwie kilkanaście sekund. Oprócz tego ojciec musi zrozumieć syna, syn musi udowodnić reszcie drużyny, że opanował swoje umiejętności – czyli standard kina familijnego. To, co nie jest standardowe, to szata graficzna. Film zaczyna się jak typowa współczesna animacja komputerowa, jednak kiedy pojawiają się postaci rysowane płasko i z konturem, całość zaczyna z lekka wariować. A to mamy elementy konturu dodane do przestrzennej bryły, a to pojawia się raster naśladujący gazetowy druk, to znów kolory tła rozjeżdżają się jak w kinie 3D po zdjęciu okularów. Zaś kulminacyjna scena walki przy akceleratorze to istna orgia pulsujących kolorów, fruwających konturów i całkowitego zaniku perspektywy. Do tego dostajemy jeszcze mnóstwo humoru w najlepszym gatunku, Stan Lee ma swoje obowiązkowe cameo, a ciotka May po prostu wymiata. Więcej takich filmów poproszę.
koniec
8 stycznia 2019

Komentarze

08 I 2019   16:33:33

Czytałem gdzieś komentarz, że to najlepszy film o Spider-Manie ever, nie tylko jeśli chodzi o animację. Czy faktycznie jest NAJ to raczej kwestia gustu, ale sama opinia moim zdaniem nie jest przesadzona i faktycznie są podstawy aby tak sądzić.

08 I 2019   20:18:58

Blackwashing. Następni w kolejce: Bond i Kapitan Ameryka.

09 I 2019   10:12:39

I gender - bo Spider-Gwen i zoowashing bo Spider-Ham.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Jasne oblicze Zła i mroczna strona Dobra
— Sebastian Chosiński

Tegoż twórcy

Jasne oblicze Zła i mroczna strona Dobra
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Marzec 2013 (4)
— Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Gabriel Krawczyk, Małgorzata Steciak

Dziękuję ci, DreamWorks!
— Agnieszka Szady

Tegoż autora

I gwiazdka z nieba nie pomoże, kiedy brak natchnienia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tajemnica beczki z solą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Serializacja MCU
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Od Lukrecji Borgii do bitew kosmicznych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Półelfi łotrzyk w kanale burzowym
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zwariowane studentki znów atakują
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Transformersy w krainie kucyków?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Płomykówki i gadzinówki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jedyna nadzieja w lisiczce?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ken odkrywa patriarchat, czyli bunt postaci drugoplanowych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.