Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
Data premiery1 listopada 2019
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

For All Mankind odc.4: Panie przodem
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Poprzedni odcinek można było uznać za nieco monotonny. Teraz widać, że było to przygotowanie gruntu pod dynamiczny odcinek „Prime crew” („Główna załoga”). Bardzo dynamiczny i bardzo udany.

Marcin Osuch

For All Mankind odc.4: Panie przodem
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Poprzedni odcinek można było uznać za nieco monotonny. Teraz widać, że było to przygotowanie gruntu pod dynamiczny odcinek „Prime crew” („Główna załoga”). Bardzo dynamiczny i bardzo udany.

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
Data premiery1 listopada 2019
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Katastrofa LLRV (Lunar Landing Research Vehicle) i śmierć jednej z kandydatek, postawiła lot pierwszej Amerykanki na Księżyc pod wielkim znakiem zapytania. Tutaj, po raz kolejny twórcy serialu wykazali się realizmem, nazwijmy politycznym. Chociaż igranie ze śmiercią jest niejako wpisane w życie astronautów, to jednak wszyscy uczestnicy księżycowego programu mieli nadzieję, że wypadek Apollo 1 wyczerpał zasób pechowych wydarzeń. Niestety nie, ale ludzie tacy jak Deke Slayton czy Gene Kranz to twardziele ale i profesjonaliści. Oni wiedzą, że trzeba iść dalej i potrafią nadać sprawą bieg. Za to w panikę wpadli politycy, z Nixonem na czele. Hasło „pierwsza Amerykanka na Księżycu” zostało zastąpione przez: „Amerykanie nie chcą oglądać ginących astronautek”. Zapada decyzja o zawieszeniu przygotowań ale trafiła kosa na kamień. A konkretnie na Slaytona. Bo chociaż trzeci i czwarty odcinek serialu jest poświęcony przede wszystkim przygotowaniom do lotu na Księżyc pierwszej astronautki to cichymi bohaterami są właśnie Slayton oraz Edward Baldwin (dowódca Apollo 10). Ten pierwszy musi podjąć prawie jednocześnie kilka trudnych decyzji, ten drugi – te decyzje zaakceptować i żyć z ich konsekwencjami.
Pretekstem dla twórców serialu był podbój Księżyca a dokładnie jego alternatywna wersja. Pomysł niezły ale to, co buduje atmosferę filmu to bardzo ciekawie nakreślone postaci głównych bohaterów i relacje między nimi. Ronald D. Moore ma w tym doświadczenie, w końcu to on odpowiadał za „Star Trek: Następne Pokolenie” i „Battlestar Galactikę”. Decyzje Slaytona najmocniej odbijają się na rodzinie Stevensów – on, wraz z Edem Baldwinem uczestniczył w wyprawie Apollo 10 i miał lecieć Apollo 15, ona była faworytką polityków w wyścigu o miano pierwszej Amerykanki w kosmosie. Teraz każde z osobna i razem jako małżeństwo musza sobie poradzić z dosyć trudną sytuacją. Twórcy serialu oczywiście nie odpuścili sobie okazji do zagrania na strunie relacji damsko-męskich ostro stawiając pytanie o to, kto powinien bardziej przeżywać odebrane marzenia o postawieniu nogi na Księżycu.
Pod koniec odcinka otrzymujemy poruszającą scenę gdy Baldwin, prowadząc załogę na wyrzutnię orientuje się, że tym razem to nie on, dowódca jest najważniejszy. Wszyscy patrzą i biją brawo osobie, która idzie w jego cieniu. Zwalnia i puszcza pierwszą amerykańską astronautkę przodem. Może i nachalne ale wrażenie robi.
koniec
22 grudnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.