EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Koniec świata |
Tytuł oryginalny | Southland Tales |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 3 grudnia 2008 |
Reżyseria | Richard Kelly |
Zdjęcia | Steven B. Poster |
Scenariusz | Richard Kelly |
Obsada | Dwayne ‘The Rock’ Johnson, Seann William Scott, Sarah Michelle Gellar, Mandy Moore, Miranda Richardson, Kevin Smith, Curtis Armstrong, Ling Bai, Nora Dunn, Janeane Garofalo, Wood Harris, Christopher Lambert, John Larroquette, Jon Lovitz, Holmes Osborne, Cheri Oteri, Amy Poehler, Lou Taylor Pucci, Wallace Shawn, Justin Timberlake |
Muzyka | Moby |
Rok produkcji | 2006 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 145 min |
WWW | Strona |
Gatunek | komedia, musical, SF, thriller |
EAN | 5907561120138 |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Do sedna: Richard Kelly. Koniec świata |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Koniec świata |
Tytuł oryginalny | Southland Tales |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 3 grudnia 2008 |
Reżyseria | Richard Kelly |
Zdjęcia | Steven B. Poster |
Scenariusz | Richard Kelly |
Obsada | Dwayne ‘The Rock’ Johnson, Seann William Scott, Sarah Michelle Gellar, Mandy Moore, Miranda Richardson, Kevin Smith, Curtis Armstrong, Ling Bai, Nora Dunn, Janeane Garofalo, Wood Harris, Christopher Lambert, John Larroquette, Jon Lovitz, Holmes Osborne, Cheri Oteri, Amy Poehler, Lou Taylor Pucci, Wallace Shawn, Justin Timberlake |
Muzyka | Moby |
Rok produkcji | 2006 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 145 min |
WWW | Strona |
Gatunek | komedia, musical, SF, thriller |
EAN | 5907561120138 |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Fajnie, że ta recenzja powstała. Oceniasz film lepiej niż większość krytyków i widzów, ale ciągle zbyt nisko. Dość przypadkowo obejrzałem go dwa tygodnie temu i byłem zachwycony, bo dostałem inteligentny, oryginalny, warsztatowo przynajmniej poprawny i wysokobudżetowy thriller science-fiction – a takie dzieła od dwudziestu lat z okładem są rzadkością. Niepotrzebnie piszesz w pierwszym zdaniu, że trudno streścić fabułę i że historia jest nie w pełni spójna i niezrozumiała. Moim zdaniem to nieprawda, szkodliwy stereotyp o „Końcu świata” powielany wszędzie w internecie. Fabułę da się streścić w jednym zdaniu: Facet z koneksjami wskutek dziwnej amnezji zmienia diametralnie swój tryb życia, co próbuje wykorzystać do politycznych celów neomarksistowska komórka. Owszem, jest tu sporo twistów, niuansów, postaci, wszystko wpisano w specyficznych realiach niedalekiej, dystopijnej przyszłości – ale fabuła jako taka jest w pełni zrozumiała, dużo bardziej niż w „Primerze”, chyba nawet bardziej niż w „12 małpach” (nie to, żeby to były złe filmy). Tyle tylko, że jest o dwa rzędy wielkości mniej przewidywalna niż w typowym blockbusterze.
Każdemu, kto czyta te słowa, „Koniec świata” serdecznie polecam. Ogląda się jak nieistniejącą powieść Dicka nakręconą przez Gilliama, która w finałowym akcie przypomina atmosferą końcówkę „Dziwnych dni”. Bardzo, ale to bardzo niedoceniony film. Nie twierdzę oczywiście, że będzie się wszystkim podobał, ale trudno mi wyobrazić sobie inteligentnego fana SF, który uzna te dwie godziny za stratę czasu. W najgorszym razie film będzie się jawił jako „piękna katastrofa”.
„Niedokończone wspomnienia” azerskiego reżysera Elhana Dżafarowa to film o dwóch wojnach: Wielkiej Ojczyźnianej i o Górski Karabach. Dzieli je prawie pół wieku, ale – przynajmniej na ekranie – łączy jedna postać: Azera Ibrahimowa, który w 1941 roku broni Brześcia (nad Bugiem) przed Niemcami, a pod koniec lat 80. – swojej ojcowizny przed Ormianami.
więcej »Dość szybko możemy się przekonać, że Reacher i jego towarzysze słusznie uznali, że ktoś wziął ich na celownik. Szkopuł w tym, że w tej sprawie nadal poruszają się trochę po omacku.
więcej »W drugiej części „Śladu czarnej ryby” Zinowija Rojzmana, czyli kontynuacji „Kodeksu milczenia”, podpułkownik Tura Samatow ma już na „stanie” dwa trupy: rybaka Sajfullina i inspektora Puchowa. Obaj, jak się okazuje, zostali zastrzeleni. Wszystko wskazuje na to, że winni ich śmierci są kłusownicy, których kryją nie tylko miejscowi notable, ale także ci, którzy mają sporo do powiedzenia we władzach republiki.
więcej »Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz
Panika na planie
— Jarosław Loretz
Jak nie gryzoń, to może jaszczurka?
— Jarosław Loretz
A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem... inaczej
— Jarosław Loretz
A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem...
— Jarosław Loretz
Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Birdman
— Marcin Knyszyński
Dark. Darker. Darko
— Konrad Wągrowski
Pudełko nieco przepełnione
— Konrad Wągrowski
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (14)
— Jakub Gałka
Bez emocji
— Marcin Knyszyński
Barbarzyńska epoka
— Marcin Knyszyński
Trochę retro
— Marcin Knyszyński
Po komiks marsz: Marzec 2024
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Poe w wersji rozrywkowej
— Marcin Knyszyński
Wiktoriańskie strachy
— Marcin Knyszyński
Zmiana kursu
— Marcin Knyszyński
Na pograniczu
— Marcin Knyszyński
Niekoniecznie jasno pisane: Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński
Buddy comics
— Marcin Knyszyński
Warto wspomnieć, że Kelly najwyraźniej pracuje nad wersją reżyserską.