Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Travis Beacham, René Echevarria
‹Carnival Row. Sezon 1›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCarnival Row. Sezon 1
Tytuł oryginalnyCarnival Row. Season 1
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery30 sierpnia 2019
TwórcaTravis Beacham, René Echevarria
ReżyseriaThor Freudenthal, Anna Foerster, Andy Goddard, Jon Amiel
ZdjęciaChris Seager, Tony Miller, Sam McCurdy, Theo van de Sande
Scenariusz
ObsadaOrlando Bloom, Cara Delevingne, Simon McBurney, Tamzin Merchant, David Gyasi, Andrew Gower, Karla Crome, Arty Froushan
MuzykaNathan Barr
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialCarnival Row, Sezon 1
Liczba odcinków8
Czas trwania odcinka49−67 min
WWW
Gatunekdramat, fantasy, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Carnival Row: Odc. 1. Miłość i nienawiść w mieście zbrodni
[Travis Beacham, René Echevarria „Carnival Row. Sezon 1” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Od strony wizualnej „Carnival Row” wypada znakomicie, gdyż na ekranie widać, że nie pożałowano środków na scenografię czy kostiumy. A to nie koniec mocnych stron serialu, gdyż już w pierwszym odcinku obok ciekawie zapowiadającego się wątku miłosnego dostajemy smakowitą zagadkę kryminalną.

Marcin Mroziuk

Carnival Row: Odc. 1. Miłość i nienawiść w mieście zbrodni
[Travis Beacham, René Echevarria „Carnival Row. Sezon 1” - recenzja]

Od strony wizualnej „Carnival Row” wypada znakomicie, gdyż na ekranie widać, że nie pożałowano środków na scenografię czy kostiumy. A to nie koniec mocnych stron serialu, gdyż już w pierwszym odcinku obok ciekawie zapowiadającego się wątku miłosnego dostajemy smakowitą zagadkę kryminalną.

Travis Beacham, René Echevarria
‹Carnival Row. Sezon 1›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCarnival Row. Sezon 1
Tytuł oryginalnyCarnival Row. Season 1
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery30 sierpnia 2019
TwórcaTravis Beacham, René Echevarria
ReżyseriaThor Freudenthal, Anna Foerster, Andy Goddard, Jon Amiel
ZdjęciaChris Seager, Tony Miller, Sam McCurdy, Theo van de Sande
Scenariusz
ObsadaOrlando Bloom, Cara Delevingne, Simon McBurney, Tamzin Merchant, David Gyasi, Andrew Gower, Karla Crome, Arty Froushan
MuzykaNathan Barr
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialCarnival Row, Sezon 1
Liczba odcinków8
Czas trwania odcinka49−67 min
WWW
Gatunekdramat, fantasy, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Akcja „Carnival Row” rozgrywa się w świecie kojarzącym się z epoką wiktoriańską, ale tutaj ludzie żyją w jednym społeczeństwie z przedstawicielami innych ras rozumnych – wróżkami, faunami czy centaurami. Inną sprawą jest, że nie zawsze jest to pokojowe współistnienie. I tak spore wrażenie wywierają już początkowe sceny, gdy obserwujemy grupkę wróżek próbujących uciec przed wojskami Paktu. Jesteśmy bowiem świadkami bestialskiej rzezi, a na czekający w ukryciu statek dociera jedynie Vignette Stonemoss (w tej roli pełna uroku Cara Delevingne). Dowiadujemy się, że dotychczas pomagała ona swoim pobratymcom w dotarciu do przemytników przerzucających uciekinierów do Burgue. Teraz zrezygnowana Vignette też pragnie trafić do tego miasta, ale niestety nie będzie to podróż pozbawiona komplikacji.
Z kolei już po dotarciu na miejscu wróżka będzie zmuszona pozostać pokojówką Imogen Spurnrose, czyli siostry właściciela statku, na którym płynęła główna bohaterka. Dzięki temu będziemy zaś mogli bliżej przyjrzeć się życiu wyższych sfer Burgue, a także lepiej zrozumieć reguły panujące w tym społeczeństwie. Młoda arystokratka marzy bowiem o wyjściu za mąż, ale nie ułatwiają tego ani przybywające kobiecie lata, ani topniejący rodzinny majątek (Ezra Spurnrose najwyraźniej nie ma szczęśliwej ręki do interesów). I oczywiście nie każdy kandydat będzie właściwą partią. Z rozbawieniem obserwujemy więc konfuzję Imogen i Ezry, kiedy odkrywają, że nowy bogaty sąsiad nie jest tym, kogo można by się spodziewać w tak ekskluzywnej dzielnicy.
Można by również uznać, że głownie nakreśleniu tła społecznego służą sceny, w których widzimy kanclerza miasta Absaloma Breakspeara odpierającego zarzuty przeciwników politycznych, którzy chcieliby zrobić porządek z przybyszami, którzy rzekomo zagrażają ludziom. Okazuje się jednak, że syn kanclerza Jonah prowadzi dość ryzykowny tryb życia i jest bywalcem przybytków nierządu mieszczących się na Carnival Row, co może ściągnąć kłopoty nie tylko na niego samego, ale i całą rodzinę.
Tymczasem równolegle śledzimy z prawdziwym zainteresowaniem, jak inspektor Rycroft Philostrate (interesująca kreacja Orlando Blooma) prowadzi śledztwo w sprawie brutalnych napadów, do których dochodzi w okolicach Carnival Row. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych policjantów inspektor Philo odnosi się z życzliwością do przedstawicieli innych ras i z determinacją próbuje schwytać przestępcę przed popełnieniem kolejnej zbrodni, choć jego ofiarami są „tylko” wróżki. Niestety te ostatnie niechętnie współpracują z policją, dlatego prowadzący śledztwo mężczyzna dysponuje skromnymi wskazówkami. Zanim trafi na właściwy trop, zdąży narobić sobie nowych wrogów, bo skoro podejrzany nosi mundur, to może być policjantem, marynarzem itd. Co gorsza, wszystko wskazuje na to, że dotychczas popełnione zbrodnie są niewinną igraszką wobec tego, co dopiero czeka miasto.
Widzowie doskonale wiedzą też, że grany przez Orlando Blooma bohater wcale nie jest rycerzem bez skazy. Otóż w przeszłości był on związany z Vignette, która przez lata żyła w przekonaniu, że jej kochanek zginął w trakcie wojny. Zdajemy sobie oczywiście sprawę, że teraz, kiedy oboje są w Burgue, ich spotkanie jest nieuniknione. Trzeba jednak przyznać, że jego przebieg okaże się dość zaskakujący. A wszystko to sprawia, że z niecierpliwością będziemy czekać na dalszy rozwój wydarzeń.
koniec
11 sierpnia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

East Side Story: Czy można mieć nadzieję w Piekle?
Sebastian Chosiński

21 IV 2024

Mariupol to prawdopodobnie najboleśniej doświadczone przez los ukraińskie miasto w toczonej od ponad dwóch lat wojnie. Oblężone przez wojska rosyjskie, przez wiele tygodni sukcesywnie niszczone ostrzałami z lądu, powietrza i morza. Miasto zamordowane po to, by złamać opór jego mieszkańców i ukarać ich za odrzucenie „ruskiego miru”. O tym opowiada dokument Maksyma Litwinowa „Mariupol. Niestracona nadzieja”.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Wojny nieustające
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.