Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

George Kay
‹Lupin›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
Dystrybutor Netflix
Data premiery8 stycznia 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 1
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka43−52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Lupin: Odc. 2. Ojcowie i synowie
[George Kay „Lupin” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Kiedy na początku odcinka widzimy, jak Assane Diop wchodzi do więziennej celi, zaczynamy sobie łamać głowę, jak mogło do tego dojść. W tym przypadku wyjaśnienie okazuje się dość zaskakujące, a jeszcze bardziej pomysłowy będzie sposób, w jaki główny bohater wydostanie się na wolność.

Marcin Mroziuk

Lupin: Odc. 2. Ojcowie i synowie
[George Kay „Lupin” - recenzja]

Kiedy na początku odcinka widzimy, jak Assane Diop wchodzi do więziennej celi, zaczynamy sobie łamać głowę, jak mogło do tego dojść. W tym przypadku wyjaśnienie okazuje się dość zaskakujące, a jeszcze bardziej pomysłowy będzie sposób, w jaki główny bohater wydostanie się na wolność.

George Kay
‹Lupin›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
Dystrybutor Netflix
Data premiery8 stycznia 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 1
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka43−52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Szybko możemy się przekonać, że udana kradzież naszyjnika królowej wcale nie oznacza końca porachunków Assane’a z rodziną Pellegrinich. Jego przyjaciel – Benjamin Ferel stwierdza bowiem ze stuprocentową pewnością, że na naszyjniku nie ma żadnych śladów wcześniejszego dzielenia na części. Jasne jest więc, że zwykłym kłamstwem były podane na aukcji informacje o odzyskaniu poszczególnych elementów w różnych zakątkach świata i późniejszym odtworzeniu całości. W tym momencie samo nasuwa się pytanie, czy skoro nie powiedziano prawdy w tej sprawie, to czy tak samo nie było w przypadku wydarzeń sprzed ćwierć wieku.
Nic dziwnego, że w tych okolicznościach główny bohater (a my wraz z nim) ma coraz poważniejsze wątpliwości, czy Babakar Diop był rzeczywiście winny. Oczywiste jest, że Assane nie spocznie, aż nie odkryje prawdy. Jego zdaniem znają ją prawowici właściciele naszyjnika, dlatego decyduje się na ryzykowne spotkanie z Juliette Pellegrini. Wiadomo przecież, że po wydarzeniach w Luwrze policja nie może przepuścić takiej okazji na schwytanie złodzieja, dlatego bohater będzie musiał po raz kolejny popisać się swoimi umiejętnościami znikania bez śladu.
Z kolei sama rozmowa z Juliette niewiele wyjaśnia, gdyż kobieta jest przekonana, że chociaż opowieść o rozmontowaniu naszyjnika wymyślono na potrzeby aukcji, to Babakar naprawdę był złodziejem. Niedługo później przekonamy się jednak, że rodzina Pellegrinich nie jest wcale takim monolitem, jakim się mogłaby wydawać. I chociaż nie od razu poznamy przyczyny napięć między jej członkami, to są one bez wątpienia zastawiające.
Jakby tego było mało, Assane wpada na kolejny trop (który notabene przez lata miał tuż pod nosem) mogący prowadzić do dowodów potwierdzających niewinność jego ojca. Szkopuł w tym, że w tym celu trzeba się skontaktować z człowiekiem, który cały czas siedzi w więzieniu. Dla głównego bohatera nie będzie to przeszkoda nie do pokonania, a przy tej okazji będziemy mogli podziwiać, jak sprawnie potrafi się on poruszać wśród niebezpiecznych przestępców. Spore wrażenie robią też na nas jego widowiskowe sztuczki, których nie powstydziliby się zapewne Arsène Lupin czy Harry Houdini. Warto też dodać, że Diop okazuje się nie tylko pierwszorzędnym złodziejem, ale i człowiekiem o złotym sercu, czym zjednuje sobie jeszcze więcej naszej sympatii.
Równolegle jesteśmy też świadkami, jak Youssef Guedira próbuje znaleźć związek miedzy kradzieżą w Luwrze a twórczością Maurice’a Leblanca. Na razie koledzy policjanta nie traktują poważnie jego odkrycia dotyczącego używanych przez głównego bohatera pseudonimów, które są anagramami imienia i nazwiska znanego dżentelmena-włamywacza. Można się jednak spodziewać, że to nie ostatnie słowo Youssefa, bo na jego biurku widzimy akta sprawy Babakara. A w międzyczasie z przyjemnością obserwujemy też, jak Raoul zaczytuje się książką podarowaną przez ojca. Czyżby fascynacją postacią Arsène’a Lupina była dziedziczna?
koniec
12 lutego 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.