Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

George Kay
‹Lupin›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
Dystrybutor Netflix
Data premiery8 stycznia 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 1
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka43−52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Lupin: Odc. 4. Prawdziwa potęga mediów
[George Kay „Lupin” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Po tym, co widzieliśmy w poprzednim odcinku, oczywiście należało się spodziewać, że główny bohater weźmie na celownik Huberta Pellegriniego. Dawny pracodawca Babakara będzie jednak dla Assane’a niezwykle trudnym przeciwnikiem.

Marcin Mroziuk

Lupin: Odc. 4. Prawdziwa potęga mediów
[George Kay „Lupin” - recenzja]

Po tym, co widzieliśmy w poprzednim odcinku, oczywiście należało się spodziewać, że główny bohater weźmie na celownik Huberta Pellegriniego. Dawny pracodawca Babakara będzie jednak dla Assane’a niezwykle trudnym przeciwnikiem.

George Kay
‹Lupin›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
Dystrybutor Netflix
Data premiery8 stycznia 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 1
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka43−52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Najpierw z przyjemnością obserwujemy, jak dron sterowany przez Diopa bezkarnie porusza się po domu Pellegrinich, a główny bohater wykorzystuje do swoich celów nawet zamontowany tam system antywłamaniowy. Cóż z tego jednak, skoro nieuczciwy biznesmen nie trzyma tam żadnych dowodów, które mogłyby go pogrążyć. Wychodzi na to, że jesteśmy świadkami widowiskowej demonstracji możliwości włamywacza, która jednak tak naprawdę nie przybliża go ani do krok do celu.
Zdecydowanie więcej pożytku przynosi zaś spotkanie Assane’a z komisarzem Dumontem. Podpowiada on (tym razem tylko lekko naciskany) głównemu bohaterowi, żeby odnalazł Fabienne Bériot, której kariera dziennikarska legła w gruzach właśnie za sprawą Huberta Pellegriniego. Początkowo kobieta nie ma ochoty podejmować na nowo walki z człowiekiem, który ją zniszczył, ale kiedy w końcu połączy siły z Diopem, wydarzenia nabierają rozpędu.
Jasne jest, że dla doskonałego włamywacza nie jest wielkim wyzwaniem wydobycie z archiwum redakcji ukrytej tam kasety z nagraniem, które może skompromitować Pellegriniego. Szybko udaje się wzbudzić zainteresowanie mediów tym materiałem – w dobie internetu nawet informacja z anonimowego konta na Twitterze potrafi wszak w naprawdę krótkim czasie nabrać rozgłosu.
Co ciekawe, mimo groźby ujawnienia nagrania biznesmen idzie w zaparte i twierdzi, że to tylko bezpodstawne oszczerstwa. W napięciu obserwujemy więc, jak Assane przygotowuje się do występu na żywo w telewizji. Doskonała charakteryzacja na starszego mężczyznę powinna uniemożliwić identyfikację Diopa (przedstawiającego się jako Salvator), a jeśli kilka milionów widzów zobaczyłoby, jak Hubert Pellegrini sprzedawał broń, którą wykorzystano do zamachu na francuską ambasadę, to już nie udałoby mu się zamieść tego pod dywan.
Niestety wszystko przebiega zgodnie z planem głównego bohatera tylko do pewnego momentu. Przekonamy się, że nie bez powodu do tej pory wszystkie szwindle uchodziły Pellegriniemu na sucho. To rzeczywiście wytrawny i podstępny gracz, który potrafi skutecznie wykorzystywać swoje wpływy i pieniądze. W efekcie w niebezpieczeństwie znajdą się zarówno Assane, jak i pomagająca mu Fabienne Bériot. Najważniejsze jest zaś to, że w związku z tym czeka nas mnóstwo emocji.
W międzyczasie jesteśmy również świadkami tego, że policja nie poczyniła żadnych większych postępów w sprawie kradzieży w Luwrze. Częściowo winę za to ponosi komisarz Dumont, który nie tylko cały czas ukrywa przed prowadzącymi dochodzenie znane sobie fakty, ale jeszcze odsuwa Youssefa od tego śledztwa. Z kolei ten ostatni wprawdzie otwarcie nie występuje przeciwko przełożonemu, ale nie mamy też wątpliwości, że nie bez powodu ogląda audycję z udziałem Salvatora. I w tym momencie po raz kolejny możemy docenić spostrzegawczość policjanta. Gdyby więc pozwolono mu działać, to mógłby szybko zaleźć głównemu bohaterowi za skórę.
koniec
22 lutego 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.