Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

David E. Kelley
‹Od nowa›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOd nowa
Tytuł oryginalnyThe Undoing
Data premiery26 października 2020
TwórcaDavid E. Kelley
ObsadaNicole Kidman, Hugh Grant
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA
Liczba odcinków6
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Od nowa: Odc. 4. Ojcowska miłość
[David E. Kelley „Od nowa” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Oczywiście nie można nikogo oskarżyć jedynie dlatego, że spacerował w pobliżu miejsca, w którym popełniono morderstwo. Przekonamy się jednak, że nie tylko nagrania z monitoringu uzasadniają nieufność policjantów w stosunku do głównej bohaterki.

Marcin Mroziuk

Od nowa: Odc. 4. Ojcowska miłość
[David E. Kelley „Od nowa” - recenzja]

Oczywiście nie można nikogo oskarżyć jedynie dlatego, że spacerował w pobliżu miejsca, w którym popełniono morderstwo. Przekonamy się jednak, że nie tylko nagrania z monitoringu uzasadniają nieufność policjantów w stosunku do głównej bohaterki.

David E. Kelley
‹Od nowa›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOd nowa
Tytuł oryginalnyThe Undoing
Data premiery26 października 2020
TwórcaDavid E. Kelley
ObsadaNicole Kidman, Hugh Grant
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA
Liczba odcinków6
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Najważniejsze jest zaś bez wątpienia to, że wprawdzie Grace nie jest wcale przekonana co do niewinności Jonathana, ale i tak decyduje się wyciągnąć do niego pomocną dłoń. W dodatku decyduje się skorzystać ze wsparcia od ojca, gdyż sama nie dysponuje tak dużymi środkami, aby wpłacić kaucję. Przy tej okazji jesteśmy świadkami szczerej rozmowy Franklina Reinhardta z córką, z której dowiadujemy się, że nigdy nie pałał specjalną sympatią do zięcia, a teraz ma nadzieję, że Grace i Jonathan nie zejdą się ponownie. Zresztą w tym odcinku Donald Sutherland ma jeszcze kilka innych okazji do odegrania popisowych scen, jak choćby w trakcie spotkania z dyrektorem Reardon School. Ten ostatni okazuje się bowiem całkowicie bezsilny w starciu słownym ze starszym panem, który jest wyjątkowo zdeterminowany w dążeniu do zapewniania właściwych warunków ukochanemu wnukowi. Inna sprawą jest to, że zaczynamy się też zastanawiać, do czego byłby zdolny się posunąć Franklin, gdyby w grę wchodziło bezpieczeństwo jego najbliższych…
Zdajemy sobie również sprawę, że wyjście na wolność wcale nie oznacza końca kłopotów Jonathana. Jeżeli nie wyjdą na jaw nowego dowody, to zapowiada się przecież trudny proces, w którym wiele będzie zależeć od umiejętności broniącej Frasera Haley Fitzgerald. Zresztą wkrótce się przekonamy, że Jonathan zamiast siedzieć spokojnie, nadal wręcz kusi los. Trudno przecież inaczej ocenić jego niezapowiedzianą wizytę u Fernando Alvesa! Czy rzeczywiście wierzył, że uda mu się przekonać męża Eleny, że chociaż miał z nią romans, to nie popełnił morderstwa? No cóż, świadczyłoby to o niesamowicie przerośniętym ego, ale chyba rzeczywiście taki był zamiar Frasera! W każdym razie z prawdziwym zainteresowaniem obserwujemy, jak zmienia się charakter toczonej przez mężczyzn rozmowy, kiedy pojawia się konieczność zajęcia się płaczącą córką Eleny i Jonathana.
W sumie trudno więc byłoby się dziwić irytacji Haley Fitzgerald, która nie kryje swej dezaprobaty, gdy dowiaduje się, że Fraser spotkał się z kluczowym świadkiem oskarżenia. Trzeba jednocześnie przyznać, że imponująca jest elastyczność, z jaką pani adwokat reaguje na zachowanie i oczekiwania tak niesfornego klienta. Przeniesie batalii o uniewinnienie Jonathana z sali sądowej do telewizji mogłoby się wydawać straceńczą strategią, ale możemy być pewni, że w tym szaleństwie jest metoda. Oczywiście prawniczka doskonale wie, co chce i może powiedzieć w trakcie wywiadu, a z kolei główny podejrzany stara się umiejętnie budować swój wizerunek człowieka cierpiącego z powodu niesłusznego oskarżenia. Naprawdę zaskakująca okazuje się zaś jego końcowa deklaracja – szkopuł w tym, że nie możemy być pewni, czy jest ona prawdziwa. Ale właśnie o to chodzi twórcom serialu, bo w tym momencie nie jesteśmy w stanie się oprzeć chęci obejrzenia kolejnego odcinka.
koniec
22 marca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.