Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 sierpnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

George Kay
‹Lupin. Część 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin. Część 2
Dystrybutor Netflix
Data premiery11 czerwca 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 2
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka41−50 min
WWW
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Lupin: Sez. 2. odc. 1. Wrogowie i sojusznicy
[George Kay „Lupin. Część 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dramatyczne zakończenie pierwszego sezonu pozostawiło widzów w niepewności zarówno co do losów Raoula, którego porwał Leonard, jak i samego Assane’a Diopa odnalezionego w Étretat przez Youssefa Guedirę. Co istotne, obserwowanie dalszego ciągu tych wydarzeń dostarcza nam naprawdę mnóstwa emocji.

Marcin Mroziuk

Lupin: Sez. 2. odc. 1. Wrogowie i sojusznicy
[George Kay „Lupin. Część 2” - recenzja]

Dramatyczne zakończenie pierwszego sezonu pozostawiło widzów w niepewności zarówno co do losów Raoula, którego porwał Leonard, jak i samego Assane’a Diopa odnalezionego w Étretat przez Youssefa Guedirę. Co istotne, obserwowanie dalszego ciągu tych wydarzeń dostarcza nam naprawdę mnóstwa emocji.

George Kay
‹Lupin. Część 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin. Część 2
Dystrybutor Netflix
Data premiery11 czerwca 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 2
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka41−50 min
WWW
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Już na samym początku odcinka zostajemy zaskoczeni zachowaniem Youssefa. Nie tylko bowiem nie próbuje aresztować Assane’a, ale udziela mu informacji o porywaczu, którego chwilę wcześniej widział w odjeżdżającym samochodzie. A wkrótce widzimy, jak obaj mężczyźni ruszają kradzionym autem tropem kidnapera. Zdajemy sobie wprawdzie sprawę, że sojusz włamywacza i policjanta nie będzie trwać wiecznie (szczególnie że ten drugi dzwoni z baru do koleżanki z pracy), ale na razie całkiem zgodnie współpracują w celu uwolnienia chłopca. Z rozbawieniem obserwujemy też różnice w ich postawach, gdy wreszcie zbliżają się do kryjówki Leonarda. Otóż Guedira zachowuje wręcz przesadną ostrożność, a Diop woli otwarcie rzucić wyzwanie porywaczowi syna. Przekonamy się też, że główny bohater w ogóle będzie wolał załatwić tę sprawę swoimi metodami – co z kolei okaże się niekoniecznie najlepszym pomysłem, gdyż człowiek Pellegriniego w obliczu zagrożenia postępuje w sposób naprawdę bezwzględny, a zarazem nie do końca racjonalny.
Równolegle obserwujemy rozgrywającą się w zupełnie odmiennym klimacie retrospekcję z lat szkolnych Assane’a. Tutaj nie ma bowiem walki wręcz, strzałów z ukrycia czy wybuchających samochodów, jest natomiast młodzieńcze zauroczenie. A wiadomo przecież, że młodzi ludzie z miłości robią największe głupoty. Szybko się przekonamy, że Diop nie jest wyjątkiem od tej zasady. Kiedy dowiaduje się, że występ dyplomowy Claire stoi pod znakiem zapytania z powodu zniszczonych skrzypiec, postanawia pomóc dziewczynie w zdobyciu nowych. Niestety właściciel sklepu muzycznego nie chce słyszeć o wypożyczeniu drogiego instrumentu (niewykluczone że przynajmniej częściowo właśnie z powodu towarzyszącego dziewczynie czarnoskórego chłopca), dlatego główny bohater decyduje się na czyn w stylu Arsène’a Lupina. No cóż, nie będzie to najbardziej finezyjne włamanie w historii, ale faktem jest, że Diopowi nie brakuje sprytu i żelaznych nerwów. Pytanie brzmi jednak, czy za zobaczenie radości Claire na widok wspaniałych skrzypiec nie przyjdzie mu ostatecznie zbyt drogo zapłacić.
Chociaż nawiązania do książek Maurice’a Leblanca nie są tak wyraziste jak we wcześniejszych epizodach, to w znacznym stopniu rekompensuje to dynamiczna i trzymająca w napięciu akcja. Przede wszystkim trzeba zaś przyznać, że całkiem widowiskowo na ekranie wypadają zarówno sekwencje pościgów samochodowych, jak i sceny walki toczonej przez Leonarda i Assane’a we wnętrzach opuszczonej wilii. A jakby tego było mało, to wszystko zmierza do mrożącego krew w żyłach zakończenia… W efekcie z pewnością mało kto się oprze pokusie natychmiastowego obejrzenia kolejnego odcinka.
koniec
14 czerwca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Dywersanci ze szkoły Abwehry
Sebastian Chosiński

4 VIII 2021

„Akcję” Władimira Szamszurina można by określić klasycznym filmem… akcji, gdyby nie jego historyczne – a konkretnie drugowojenne – tło. Nie zmienia to jednak faktu, że wątków stricte sensacyjnych i szpiegowskich w nim nie brakuje. A dodatkową atrakcją jest występ trzech doskonałych aktorów i nadzwyczaj popularnych w Związku Radzieckim: Borisa Gałkina, Olega Striżenowa i Gieorgija Jumatowa.

więcej »

Mordercy: Odc. 10. Dusiciel w potrzasku
Sebastian Chosiński

3 VIII 2021

Ostatni odcinek „Morderców” na pewno nie zawodzi. Chociaż zakończenie dochodzenia – bliskie prawdy historycznej – jest znane (zbrodniarz zostaje zdemaskowany, złapany i skazany), przedstawiono je w sposób trzymający w napięciu do ostatniej chwili. Między innymi dlatego, że widz im bliżej końca, tym częściej zadaje sobie – oprócz pytania „kto?” – jeszcze jedno: „dlaczego?”.

więcej »

East Side Story: Toksyczna miłość demona
Sebastian Chosiński

1 VIII 2021

„Tylko nie zaśnij”, „Eksdziewczyna”, „Wdowa”, „Atakan. Krwawa legenda” – to tytuły kilku rosyjskich horrorów, których premiera miała miejsce w ostatnich dwunastu miesiącach. Nie jest to rekord świata, ale też, chociażby w porównaniu z polską kinematografią, musi robić wrażenie. Tym bardziej że listę tę należy poszerzyć jeszcze o „Magię miłości” – najnowsze dzieło najbardziej konsekwentnego twórcy obrazów grozy w Rosji Swiatosława Podgajewskiego.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.