Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Dong-hyuk Hwang
‹Squid Game. Sezon 1›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSquid Game. Sezon 1
Dystrybutor Netflix
ReżyseriaDong-hyuk Hwang
Scenariusz
ObsadaJung-Jae Lee, Hae-soo Park
MuzykaJaeil Jung
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiKorea Południowa
CyklSquid Game
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Squid Game: Odc. 2. Ile warte jest ludzkie życie
[Dong-hyuk Hwang „Squid Game. Sezon 1” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Po tym, co widzieliśmy pod koniec pierwszego odcinka, można było się spodziewać dalszego ciągu krwawej jatki i szybkiego zmniejszania się liczby graczy. Tymczasem twórcy serialu przygotowali dla nas kolejną niespodziankę.

Marcin Mroziuk

Squid Game: Odc. 2. Ile warte jest ludzkie życie
[Dong-hyuk Hwang „Squid Game. Sezon 1” - recenzja]

Po tym, co widzieliśmy pod koniec pierwszego odcinka, można było się spodziewać dalszego ciągu krwawej jatki i szybkiego zmniejszania się liczby graczy. Tymczasem twórcy serialu przygotowali dla nas kolejną niespodziankę.

Dong-hyuk Hwang
‹Squid Game. Sezon 1›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSquid Game. Sezon 1
Dystrybutor Netflix
ReżyseriaDong-hyuk Hwang
Scenariusz
ObsadaJung-Jae Lee, Hae-soo Park
MuzykaJaeil Jung
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiKorea Południowa
CyklSquid Game
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Jasne jest, że nie można po prostu zrezygnować z uczestnictwa w grze – taka decyzja byłaby wyrokiem wydanym na samego siebie. Ale Cho Sang-woo głośno przypomina, jakie zasady zaakceptowali swoimi podpisami. Otóż rozgrywka może zostać przerwana za zgodą większości zawodników. W efekcie z zainteresowaniem obserwujemy przebieg głosowania, w którym wynik waha się raz na jedną, raz na drugą stronę. Oczywiście trudno mówić o wielkim napięciu, bo podskórnie spodziewamy się, że niezależnie od rozkładu głosów tak naprawdę nie będzie to zupełny koniec tej morderczej rywalizacji – bo przecież „the show must go on”. Jesteśmy jednak ciekawi, kto w tej sytuacji zachowa zdrowy rozsądek, a kto da się skusić wizji wielkiej wygranej, która może im przejść koło nosa. Haczyk tkwi bowiem w tym, że przerwanie gry oznaczałoby, że pieniądze otrzymają jedynie rodziny tych, którzy zginęli, a reszta obejdzie się smakiem. A pieniądze, o które toczy się walka, są teraz doskonale widoczne w wielkiej szklanej kuli…
W drugim odcinku akcja nieco zwalnia, ale za to możemy poznać lepiej sytuację i motywy poszczególnych graczy. Czy śmierć w trakcie rozgrywki jest rzeczywiście najgorszym co może ich spotkać? A może zwyczajnie nie mają do czego wracać, a wygrana pozwoliłaby im zacząć wszystko od nowa? Przekonamy się, że dla wszystkich największym problemem są długi, ale dla jednych największym ciężarem będzie odpowiedzialność za los najbliższych, a innym doskwiera dojmująca samotność.
Już wcześniej przecież doskonale wiemy, że – głosujący jako pierwszy – Seong Gi-hun bez znaczącego poprawienia stanu swoich finansów nie ma szansy na odzyskanie córki – ale mimo wszystko nie jest to chyba jeszcze sprawa życia i śmierci, by ryzykować głową. Kiedy jednak główny bohater dowiaduje się, że jego matka bez operacji może umrzeć, to rozumiemy, czemu poważnie myśli o kontynuowaniu gry. Z kolei w przypadku gracza nr 001 śmiertelna choroba powoduje, że tak naprawdę decyduje jedynie o tym, czy umrze na arenie, czy niewiele później na zewnątrz. Tymczasem to ten starszy mężczyzna będzie mógł przesądzić o losach wszystkich pozostałych uczestników rozgrywki!
W sytuacji nie do pozazdroszczenia znajduje się też Cho Sang-woo. No cóż, jako absolwent prestiżowej uczelni był dumą całej dzielnicy, a w rzeczywistości okazał się ryzykantem, który utopił w kontraktach futures horrendalne kwoty, tracąc przy tej okazji majątek zarówno swój, jak i matki, której nawet nie ma odwagi spojrzeć w oczy. Czy lepiej dla niego będzie spędzić kolejne lata w więzieniu, czy może jednak powinien zaryzykować życiem, licząc na wielką wygraną?
Poznając bliżej Kang Sae-byeok (czyli numer 067), doskonale rozumiemy też jej desperację. Czyż uciekinierka z Korei Północnej miała inny sposób na szybkie zdobycie pieniędzy czy kradzieże? Potrzebuje ich zaś nie tylko dla siebie, ale również na wyciągnięcie młodszego brata z sierocińca oraz umożliwienie ucieczki rodzicom, którzy pozostali w KRLD. Z jeszcze większą sympatią spoglądamy na gracza 199, który w pierwszej rozgrywce uratował życie Seonga, Niestety Abdul Ali później wpada z deszczu po rynnę, gdyż próbując odzyskać swoją zaległą wypłatę, doprowadza do poważnego wypadku. W tej sytuacji imigrant z Pakistanu tak naprawdę nie ma dobrej kryjówki… Odmienną reakcję budzi w nas Jang Deok-su, bo trudno współczuć gangsterowi, który sam nie ma żadnych skrupułów, a po prostu musi uciekać przed równie bezwzględnym szefem, któremu winien jest naprawdę sporo forsy.
Mogłoby się wydawać, że organizatorzy gry zbyt dużo ryzykowaliby, wypuszczając na wolność wszystkich uczestników. Ale czy na pewno? Cóż mógłby taki gracz powiedzieć stróżom prawa? Nie mógłby przecież zidentyfikować żadnego z winnych zbrodni, wskazać miejsca, w którym był przetrzymywany, a relacja o przebiegu rozgrywki w „światło czerwone, światło zielone” brzmiałaby w sumie dość absurdalnie. I zapewne takie zgłoszenie pozostałoby całkowicie zignorowane, gdyby nie detektyw Hwang Jun-ho, którego brat jakiś czas temu otrzymał charakterystyczną kartę z zaproszeniem i zniknął bez śladu. Można się spodziewać, że ta nowa postać zapewni widzom jeszcze wiele emocji.
koniec
30 października 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.