Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Devs›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDevs
Dystrybutor HBO
Data premiery5 marca 2020
ReżyseriaAlex Garland
ZdjęciaRob Hardy
Scenariusz
ObsadaCarmen Cuba, Nick Offerman, Jin Ha, Cailee Spaeny, Stephen Henderson, Alison Pill, Amaya Mizuno-André, Zach Grenier
MuzykaGeoff Barrow, The Insects, Ben Salisbury
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Liczba odcinków8
Gatunekdramat, SF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Devs: Odc. 2. Czas nie zawsze leczy rany
[„Devs” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Oczywiste jest, że Lily Chan jest wstrząśnięta samobójstwem Sergeia i trudno jej uwierzyć, że zdecydował się targnąć na swoje życie. Szybko jednak się przekonamy, że rozpacz nie wpycha tej młodej kobiety w apatię, lecz staje się dla niej impulsem do rozwikłania tajemnicy śmierci ukochanego.

Marcin Mroziuk

Devs: Odc. 2. Czas nie zawsze leczy rany
[„Devs” - recenzja]

Oczywiste jest, że Lily Chan jest wstrząśnięta samobójstwem Sergeia i trudno jej uwierzyć, że zdecydował się targnąć na swoje życie. Szybko jednak się przekonamy, że rozpacz nie wpycha tej młodej kobiety w apatię, lecz staje się dla niej impulsem do rozwikłania tajemnicy śmierci ukochanego.

‹Devs›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDevs
Dystrybutor HBO
Data premiery5 marca 2020
ReżyseriaAlex Garland
ZdjęciaRob Hardy
Scenariusz
ObsadaCarmen Cuba, Nick Offerman, Jin Ha, Cailee Spaeny, Stephen Henderson, Alison Pill, Amaya Mizuno-André, Zach Grenier
MuzykaGeoff Barrow, The Insects, Ben Salisbury
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Liczba odcinków8
Gatunekdramat, SF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Trzeba przyznać, że Forest opowiadający Lily na początku odcinka o tym, jak trudno mu było się pogodzić ze śmiercią córki, brzmi niezwykle przekonująco. Być może nawet zaczęlibyśmy mu współczuć, gdybyśmy nie byli świadomi roli, jaką odegrał w przypadku Sergeia. Inną sprawą jest, że jednoznacznej oceny szefa Amayi nie ułatwia nam to, czego dowiadujemy się o nim w kilku późniejszych scenach. Po pierwsze, cóż z tego, że dorobił się fortuny, jeśli praktycznie nie korzysta ze swego majątku – mieszka w skromnym domku, a jego samochód ma już swoje lata. Po drugie, zastanawiająca jest reakcja mężczyzny na niewątpliwy sukces programistów z Devs. Wprawdzie będąca efektem ich działań projekcja wydarzeń sprzed dwóch tysięcy lat jest trochę niewyraźna, „zaśnieżona”, ale nie ulega wątpliwości, że wraz z bohaterami oglądamy scenę rozgrywającą się na Golgocie. Tymczasem Forest wkrótce potem w samotności używa tego interfejsu, aby po prostu jeszcze raz zobaczyć córkę, której imieniem nazwał swoją firmę. Wygląda więc na to, że Amaya wciąż pozostaje dla niego jedynym sensem życia…
Tymczasem Lily nie zasypia gruszek w popiele. Nie potrafi samodzielnie złamać hasła do aplikacji na smartfonie Sergeia, więc w nietypowy sposób dostaje się do mieszkania byłego chłopaka, by prosić go o pomoc. Tym razem Jamie wysłuchuje do końca opowieści dziewczyny i wkrótce w napięciu czekamy, by się dowiedzieć, co odkryje na telefonie zmarłego. Kiedy okazuje się, że rzekome sudoku to w istocie rosyjski rządowy komunikator, przynajmniej niektóre elementy układają się w logiczną całość.
Dla głównej bohaterki oczywiście nie jest przyjemne odkrycie, że tak naprawdę nie znała mężczyzny, którego pokochała. Mimo to nie potrafi przestać myśleć o jego śmierci. Zamiast jednak dać sobie czas na ochłonięcie, decyduje się nie tylko odczytać wiadomości z komunikatora, ale także skontaktować się z mocodawcą Sergeia. Trudno powiedzieć, czy jest ona w pełni świadoma, jak bardzo ryzykowne może być spotkanie z rosyjskim szpiegiem, ale co zaskakujące przebiega ono w niemal przyjacielskiej atmosferze. Mężczyzna przedstawiający się jako Anton nie ma bowiem wątpliwości, że film przedstawiający samobójstwo chłopaka Lily to fałszywka, a w rzeczywistości został on zabity za próbę wykradzenia sekretów z Devs!
Mamy jednak świadomość, że złożona przez Antona oferta współpracy w istocie przyniosłaby dziewczynie niewiele korzyści, a mogłaby ją wpakować w jeszcze większe kłopoty. Nie chodzi nawet o to, ze szpiegostwo jest przestępstwem, bo znacznie poważniejszym zagrożeniem może być szef ochrony Amayi. Kenton nie tylko bowiem obserwuje z ukrycia spotkanie Lily z Rosjaninem, ale później podąża jego tropem. Kiedy zaś ci dwaj mężczyźni spotkają się twarzą w twarz, nie będziemy świadkami kurtuazyjnej wymiany uprzejmości, lecz starcia, w którym wszelkie chwyty są dozwolone.
koniec
7 stycznia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Anihilacja
— Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Marzec 2015 (3)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.