Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Devs›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDevs
Dystrybutor HBO
Data premiery5 marca 2020
ReżyseriaAlex Garland
ZdjęciaRob Hardy
Scenariusz
ObsadaCarmen Cuba, Nick Offerman, Jin Ha, Cailee Spaeny, Stephen Henderson, Alison Pill, Amaya Mizuno-André, Zach Grenier
MuzykaGeoff Barrow, The Insects, Ben Salisbury
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Liczba odcinków8
Gatunekdramat, SF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Devs: Odc. 5. Różne punkty na osi czasu
[„Devs” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wprawdzie w tym odcinku akcja niespecjalnie posuwa się do przodu, ale za to zyskujemy sporo nowych informacji na temat kluczowych postaci. Dość niespodziewanie na pierwszy plan wybija się zaś Katie, która dotychczas pozostawała w cieniu Foresta.

Marcin Mroziuk

Devs: Odc. 5. Różne punkty na osi czasu
[„Devs” - recenzja]

Wprawdzie w tym odcinku akcja niespecjalnie posuwa się do przodu, ale za to zyskujemy sporo nowych informacji na temat kluczowych postaci. Dość niespodziewanie na pierwszy plan wybija się zaś Katie, która dotychczas pozostawała w cieniu Foresta.

‹Devs›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDevs
Dystrybutor HBO
Data premiery5 marca 2020
ReżyseriaAlex Garland
ZdjęciaRob Hardy
Scenariusz
ObsadaCarmen Cuba, Nick Offerman, Jin Ha, Cailee Spaeny, Stephen Henderson, Alison Pill, Amaya Mizuno-André, Zach Grenier
MuzykaGeoff Barrow, The Insects, Ben Salisbury
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Liczba odcinków8
Gatunekdramat, SF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Niewątpliwie ciekawym zabiegiem jest ukazanie nam większości wydarzeń jako projekcji oglądanych przez Katie. Co istotne są one na tyle wyraźne, że jasne jest dla nas, że oprogramowanie cały czas wykorzystuje algorytm stworzony przez Lyndona. Interesujące jest również obserwowanie reakcji kobiety na kolejne sceny ukazujące się na ekranie, a także pojawiające się momentami „przebitki” sugerujące inny rozwój wypadków (co byłoby zgodne z hipotezą wielu światów).
I tak wraz z Katie jesteśmy świadkami, jak Kenton „przekonuje” Jamiego do niewchodzenia mu w drogę w sprawie Lily. W tym momencie mogłoby się wydawać, że wielokrotne podtapianie w wannie skutecznie przemówi chłopakowi do rozsądku. Późniejsze działania tego ostatniego mogą być wiec dla nas pewnym zaskoczeniem, ale nadstawiając głowę dla byłej dziewczyny oczywiście zyskuje naszą sympatię.
Co istotne, szef ochrony Amayi nie ma zamiaru zdawać się na przypadek, dlatego z jednej strony nie wyrządza poważniejszej krzywdy Jamiemu, ale z drugiej strony otwarcie mówi Forestowi i Katie, że nie pójdzie za nich do więzienia. Pytanie brzmi, czy ulegną temu szantażowi i rzeczywiście dadzą mu wolną rękę w sprawie Lily. Oczywiście cały czas zastanawiamy się też, czy to wszystko jest spójne z wcześniej obserwowaną przez właściciela Amayi wizją nieodległej przyszłości, gdzie główna bohaterka umiera za niecałe dwa dni. Czy to wszystko „jak po sznurku” ma doprowadzić do takiego rozwiązania, czy jednak nie wszystko jest przesądzone?
W międzyczasie z zainteresowaniem obserwujemy początki znajomości Katie z Forestem, który ściągnął ją do swojej firmy wprost z uczelni, a następnie obdarzył wielkim zaufaniem w trakcie pracy w Devs. Relacja między tym dwojgiem zdecydowanie wykracza poza ramy stosunku szef-podwładna, choćby z tego powodu, że kobieta doskonale zdaje sobie sprawę, czemu ten projekt jest tak ważny dla właściciela Amayi. Powody te są zaś nie tyle ambicjonalne, co ściśle osobiste. Przekonamy się również, jak traumatycznym przeżyciem dla niego było bezsilne obserwowanie wypadku, w którym zginęły jego żona i córka. Tak niewiele przecież brakowało, by bezpiecznie dotarły do domu, a nawet samo zderzenie z drugim samochodem nie musiało mieć tak tragicznych skutków (zresztą widzimy to też na „przebitkach” z innych wersji tego świata). W związku z tym trudno nawet byłoby się dziwić, że Forest tak mocno obstaje przy teorii deterministycznego świata.
koniec
24 stycznia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

East Side Story: Czy można mieć nadzieję w Piekle?
Sebastian Chosiński

21 IV 2024

Mariupol to prawdopodobnie najboleśniej doświadczone przez los ukraińskie miasto w toczonej od ponad dwóch lat wojnie. Oblężone przez wojska rosyjskie, przez wiele tygodni sukcesywnie niszczone ostrzałami z lądu, powietrza i morza. Miasto zamordowane po to, by złamać opór jego mieszkańców i ukarać ich za odrzucenie „ruskiego miru”. O tym opowiada dokument Maksyma Litwinowa „Mariupol. Niestracona nadzieja”.

więcej »

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Anihilacja
— Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Marzec 2015 (3)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.