Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Greg Daniels
‹Upload. Sezon 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułUpload. Sezon 2
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery11 marca 2022
TwórcaGreg Daniels
ReżyseriaDee Rees, Jeffrey Blitz, Athina Rachel Tsangari
ZdjęciaSimon Chapman
Scenariusz
ObsadaRobbie Amell, Andy Allo, Allegra Edwards, Zainab Johnson, Kevin Bigley, Josh Banday
MuzykaJoseph Stephens
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiUSA
SerialUpload, Sezon 2
Liczba odcinków7
Czas trwania odcinka27−39 min
Gatunekkomedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Upload: Sez. 2. odc. 2. Fałszywe tożsamości wkraczają do akcji
[Greg Daniels „Upload. Sezon 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nie da się ukryć, że wydarzenia zarówno w Lakeview, jak i w realnym świecie toczą się w raczej powolnym tempie. Mimo to śledzimy ich rozwój z zainteresowaniem, bo w tym odcinku całkiem pomysłowo wykorzystano nowe postacie.

Marcin Mroziuk

Upload: Sez. 2. odc. 2. Fałszywe tożsamości wkraczają do akcji
[Greg Daniels „Upload. Sezon 2” - recenzja]

Nie da się ukryć, że wydarzenia zarówno w Lakeview, jak i w realnym świecie toczą się w raczej powolnym tempie. Mimo to śledzimy ich rozwój z zainteresowaniem, bo w tym odcinku całkiem pomysłowo wykorzystano nowe postacie.

Greg Daniels
‹Upload. Sezon 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułUpload. Sezon 2
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery11 marca 2022
TwórcaGreg Daniels
ReżyseriaDee Rees, Jeffrey Blitz, Athina Rachel Tsangari
ZdjęciaSimon Chapman
Scenariusz
ObsadaRobbie Amell, Andy Allo, Allegra Edwards, Zainab Johnson, Kevin Bigley, Josh Banday
MuzykaJoseph Stephens
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiUSA
SerialUpload, Sezon 2
Liczba odcinków7
Czas trwania odcinka27−39 min
Gatunekkomedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Dość szybko staje się dla nas jasne, że społeczność, w której ukrywa się Nora Antony, zdecydowanie nie stanowi monolitu. Pastor Rob i jego zwolennicy są pryncypialni w kwestiach moralności i niechętnie patrzą na związek dziewczyny i Matteo. Okazuje się, że różnice między grupami dotyczą też celów i metod działań. Poszczególnym frakcjom nie chodzi bowiem jedynie o sprzeciw przeciwko firmom oferującym wirtualne zaświaty, ale także o walkę z nierównościami społecznymi. W tym przypadku nie dziwi wzięcie na celownik Lakeview, bo usługa ta w praktyce jest dostępna tylko dla bogaczy.
Całkiem zrozumiałe jest też, że Nora chce przysłużyć się sprawie, gdy Matteo prosi ją o pomoc w przygotowaniu awatara, który mógłby zostać wykorzystany do obserwowania tego, co dzieje się w Lakeview. Prawdziwą komediową perełką jest zaś scena spotkania dziewczyny z Borisem Netherlandsem – bezrobotnym aktorem, którego wizerunek wykorzystano do zaprojektowania wirtualnych pracowników obsługi hotelowej. Od razu rzuca się w oczy kontrast między zachowaniem mężczyzny a tym, co obserwowaliśmy w przypadku jego odpowiedników (co dodatkowo doskonale parodiuje Nora). Jakby tego było mało, wygląda na to, że były Anioł niedługo będzie mógł sprawdzić, co się dzieje u jego dawnych podopiecznych, a w szczególności tego jednego…
W międzyczasie możemy obserwować przebieg przyjęcia, jakie panna Kannerman wydaje w Lakeview. Trzeba przyznać, że nie szczędzi ona ani starań, ani wydatków, aby to spotkanie towarzyskie wypadło jak najlepiej, choć przy okazji mocno daje się we znaki obsługującym ją pracownikom firmy. Lista zaproszonych gości jest jednak wynikiem swoistego kompromisu między Ingrid i Nathanem, dlatego do wspólnego posiłku zasiądą tak niepasujące do siebie osoby jak bogacz David Choak oraz Yang z poziomu dla 2 gigabajtów, a także Luke z Mildred (czyli babcią Ingrid!). Nic dziwnego, że w trakcie konwersacji pojawią się różnorakie spięcia, a co gorsza serwowanym potrawom także daleko jest do ideału.
Gospodyni zdenerwowana nieudolnością wirtualnej obsługi, w pewnym momencie żąda, aby dwa Anioły przejęły rolę kelnerów. W efekcie pojawiają się tam Aleesha i jej stażystka Tinsley. Szkopuł w tym, że ta ostatnia nie ma jeszcze własnego awatara, więc wygląda jak Nora! No cóż, Nathan jest zaskoczony tym niespodziewanym pojawieniem ukochanej, ale szybko zauważa, że nie zachowuje się ona jak zwykle. Wymijające odpowiedzi, zero gracji w poruszaniu się – od razu widać, że coś tu nie gra… (chociaż zarazem ten pomysł scenarzystów umożliwia Andy Allo wykazanie się umiejętnościami aktorskimi).
Na szczęście wkrótce zastępczyni wyjawia swą tożsamość, co pozwala głównemu bohaterowi uniknąć dalszych nieporozumień. Co jednak dość zaskakujące, nowa dziewczyna zdaje się podzielać ze swoją poprzedniczką fascynację Nathanem! W tym przypadku trudno się dziwić reakcji Aleeshi, która kompletnie nie rozumie tego zauroczenia swych współpracowniczek. Kolejne komplikacje uczuciowe są zaś pewne jak w banku, czym widzowie raczej nie będą się martwić.
koniec
29 kwietnia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Nie tylko grecka tragedia, czyli kto ma większego
— Piotr Dobry

Barbarzyństwo w ogrodzie
— Łukasz Gręda

Co nam w kinie gra: Attenberg
— Piotr Czerkawski, Patrycja Rojek

Filmy Nowych Horyzontów 2011 (1/3)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Zuzanna Witulska

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.