Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Nick Santora
‹Reacher›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułReacher
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery4 lutego 2022
TwórcaNick Santora
ReżyseriaLin Oeding, Norberto Barba, M.J. Bassett, Sam Hill, Omar Madha, Christine Moore, Thomas Vincent, Stephen Surjik
ObsadaAlan Ritchson, Malcolm Goodwin, Willa Fitzgerald, Hugh Thompson
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiUSA
Liczba odcinków8
WWW
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Reacher: Odc. 8. Czas wyrównywania rachunków
[Nick Santora „Reacher” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W scenie kończącej poprzedni odcinek widzieliśmy głównego bohatera w sytuacji praktycznie bez wyjścia. Nie jesteśmy więc zaskoczeni, że przyjmuje on złożoną przez przestępców propozycję nie do odrzucenia, ale możemy być też pewni, że jednocześnie cały czas będzie szukać sposobu na zmianę układu sił.

Marcin Mroziuk

Reacher: Odc. 8. Czas wyrównywania rachunków
[Nick Santora „Reacher” - recenzja]

W scenie kończącej poprzedni odcinek widzieliśmy głównego bohatera w sytuacji praktycznie bez wyjścia. Nie jesteśmy więc zaskoczeni, że przyjmuje on złożoną przez przestępców propozycję nie do odrzucenia, ale możemy być też pewni, że jednocześnie cały czas będzie szukać sposobu na zmianę układu sił.

Nick Santora
‹Reacher›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułReacher
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery4 lutego 2022
TwórcaNick Santora
ReżyseriaLin Oeding, Norberto Barba, M.J. Bassett, Sam Hill, Omar Madha, Christine Moore, Thomas Vincent, Stephen Surjik
ObsadaAlan Ritchson, Malcolm Goodwin, Willa Fitzgerald, Hugh Thompson
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiUSA
Liczba odcinków8
WWW
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Dość zaskakujące jest, że już na początku odcinka poznajemy tożsamość człowieka odpowiedzialnego za serię zabójstw w Margrave. Mimo wszystko trochę rozczarowujące jest, że wyjaśnienia nie są efektem działań prowadzących dochodzenie, lecz padają z ust samego sprawcy, który czuje się niezwykle pewnie, gdyż trzyma Reachera w szachu. Trudno natomiast pojąć, czemu bandyci postanawiają igrać z ogniem, bo nie zabijają od razu głównego bohatera, tylko pod groźbą zabicia Roscoe i rodziny Paula Hubble’a zmuszają byłego wojskowego do odszukania ukrywającego się bankiera.
Oczywiście przestępcy nie są ż tak głupi, by wypuścić Reachera samego, ale tylko kwestią czasu jest, by pilnujący go Picard znalazł się opałach. Kiedy główny bohater uwolni się od niechcianego towarzystwa, nie tylko udowodni, że jest mistrzem w odnajdywaniu ludzi, ale także momentalnie przejdzie do kontrataku. Wprawdzie niemający doświadczenia w walce Hubble nie będzie dla niego wielkim wsparciem, ale w domu bankiera można znaleźć jeszcze sporo przydatnych rzeczy.
Trzeba przyznać, że widowiskowa jest już akcja odbicia przetrzymywanego na komisariacie Finlaya, a jeszcze większe fajerwerki czekają na widzów w trakcie ataku Reachera i jego sprzymierzeńców na fabrykę Klinera. Oczywiście trzymamy kciuki za Hubble’a, który ma stamtąd wyprowadzić w bezpieczne miejsce swoje dzieci, ale w sumie dość beznamiętnie przyglądamy się, jak w trakcie strzelaniny padają kolejne trupy. Owszem, jesteśmy też świadkami kilku pojedynków jeden na jednego (między innymi Roscoe vs. Teale oraz Jack kontra młody Kliner), które wprowadzają pewne urozmaicenie, ale w gruncie rzeczy cały czas jesteśmy jakoś dziwnie spokojni o ich wyniki…
Na koniec czekają na nas jeszcze obowiązkowe rozmowy pożegnalne, które mają być swoistym podsumowaniem relacji łączących Reachera z Roscoe i Finlayem. Tutaj nie dzieje się wprawdzie nic specjalnie zaskakującego, ale dzięki okraszeniu dialogów szczyptą humoru oglądamy te sceny z przyjemnością. Trochę zbyt sentymentalnie wypada natomiast retrospekcja, w której obserwujemy pożegnanie Jacka i Joego z umierającą matką. Tej oceny nie zmienia nawet to, że to wspomnienie jest potrzebne dla uzasadnienia ostatniej rzeczy, jaką główny bohater robi w Margrave.
Pierwszy sezon „Reachera” to rozrywka na całkiem przyzwoitym poziomie, bo fabuła jest wciągająca, intryga jest naprawdę skomplikowana, a akcja cały czas toczy się dynamicznie. Trochę szkoda tylko, że końcówkę tak bardzo zdominowały sceny walki, a aktorzy grający czarne charaktery nie mieli tutaj zbyt dużego pola do popisu. Strzałem w dziesiątkę jest natomiast obsadzenie w głównej roli Alana Ritchsona, który do tej postaci pasuje idealnie zarówno posturą, jak i mimiką. Podobnie udane są również występy Malcolma Goodwina jako Finlaya i Willi Fitzgerald jako Roscoe. Krótko mówiąc, serial jest bardzo udaną adaptacją powieści Lee Childa.
koniec
11 lipca 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.