Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 30 stycznia 2023
w Esensji w Esensjopedii

Teresa Fernández-Valdés
‹Sprawa prywatna›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSprawa prywatna
Tytuł oryginalnyUn asunto privado
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery16 września 2022
TwórcaTeresa Fernández-Valdés
ReżyseriaDavid Pinillos, Maria Ripoll, Daniel Aranyó
ZdjęciaDaniel Aranyó, Daniel Sosa Segura
Scenariusz
ObsadaAura Garrido, Jean Reno, Ángela Molina, Álex García, Gorka Otxoa, Tito Valverde, Andrés Velencoso, Pablo Molinero
MuzykaVanessa Garde
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiHiszpania
Liczba odcinków8
Czas trwania odcinka41—52 min
Gatunekdramat, komedia, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Sprawa prywatna: Odc. 1. Niespełnione ambicje młodej kobiety
[Teresa Fernández-Valdés „Sprawa prywatna” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wprawdzie w „Sprawie prywatnej” z zainteresowaniem obserwujemy jak główna bohaterka próbuje rozwikłać nietuzinkową zagadkę kryminalną, ale już sam początek serialu wskazuje na to, że równie ważny jest tutaj aspekt komediowy. Nie da się natomiast ukryć, że fabuła mogłaby zostać poprowadzona w bardziej finezyjny sposób.

Marcin Mroziuk

Sprawa prywatna: Odc. 1. Niespełnione ambicje młodej kobiety
[Teresa Fernández-Valdés „Sprawa prywatna” - recenzja]

Wprawdzie w „Sprawie prywatnej” z zainteresowaniem obserwujemy jak główna bohaterka próbuje rozwikłać nietuzinkową zagadkę kryminalną, ale już sam początek serialu wskazuje na to, że równie ważny jest tutaj aspekt komediowy. Nie da się natomiast ukryć, że fabuła mogłaby zostać poprowadzona w bardziej finezyjny sposób.

Teresa Fernández-Valdés
‹Sprawa prywatna›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSprawa prywatna
Tytuł oryginalnyUn asunto privado
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery16 września 2022
TwórcaTeresa Fernández-Valdés
ReżyseriaDavid Pinillos, Maria Ripoll, Daniel Aranyó
ZdjęciaDaniel Aranyó, Daniel Sosa Segura
Scenariusz
ObsadaAura Garrido, Jean Reno, Ángela Molina, Álex García, Gorka Otxoa, Tito Valverde, Andrés Velencoso, Pablo Molinero
MuzykaVanessa Garde
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiHiszpania
Liczba odcinków8
Czas trwania odcinka41—52 min
Gatunekdramat, komedia, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W latach czterdziestych ubiegłego wieku w hiszpańskiej Galicji przedstawicielki płci pięknej nie miały szans na pracę w policji, a mimo to Marina Quiroga uważa, że byłaby lepszym oficerem śledczym niż większość mężczyzn. Odpowiedzialność za taką postawę młodej kobiety ponosi bez wątpienia jej ojciec, który jako komisarz policji próbował zaszczepić detektywistyczną żyłkę zarówno synowi, jak i córce.
Jak się okazuje, Arturo Quiroga kontynuuje rodzinne tradycje i właśnie został nowym komisarzem. Jego siostra natomiast przysparza nieustannie zmartwień matce, która po przedwczesnej śmierci męża stara się utrzymać pozycję towarzyską rodziny. I tak już w pierwszych scenach widzimy, jak główna bohaterka zakłóca przebieg bankietu zorganizowanego z okazji nominacji jej brata, bo wymyka się z przyjęcia, jeszcze zanim zakończy się jego oficjalne przemówienie.
Co gorsza, Marina udaje się do miejsca, w którym o tak późnej porze panienka z dobrego domu zdecydowanie nie powinna się pokazywać. Jak się okazuje, ma ona odebrać w dokach skrzynię z przemyconymi czasopismami naukowymi i kryminologicznymi. Tyle że wszystko się komplikuje, gdy główna bohaterka przypadkowo staje się tam świadkiem morderstwa. Szybko się przekonamy, że nie zamiaru przepuścić takiej okazji na przeprowadzenie własnego śledztwa, a jakby tego było mało, wciąga do niego jako pomocnika wiernego lokaja Héctora.
Trzeba przyznać, że poczynania tego duetu obserwujemy zarówno z zainteresowaniem, jak i rozbawieniem. Nie ulega wątpliwości, że Marina jest nieco postrzelona, ale przekonamy się też, że rzeczywiście ma smykałkę do rozwiązywania zagadek kryminalnych. Jej zapędy próbuje hamować niezwykle zrównoważony Héctor, a różnicę charakterów tych postaci jeszcze podkreśla dobra gra aktorów (Aura Garrido i Jean Reno).
Inną sprawą jest, że jeśli spojrzymy chłodnym okiem na działania głównej bohaterki, to możemy dojść do wniosku, że niechęć policji do jej wtrącania się do śledztwa w sprawie seryjnego mordercy prostytutek ma całkiem solidne podstawy. Nie chodzi jedynie o to, że Marina sama naraża się na niebezpieczeństwo, ale o jej nadmierną skłonność do działania na własną rękę zamiast we współpracy ze stróżami prawa. Jasne, że młodej kobiecie trudno przekonać brata i jego podwładnych do traktowanie jej jako równorzędnej partnerki, ale skoro Pablo Zarco przekazał jej istotne informacje, to powinna odpłacić mu w ten sam sposób. Mimo wszystko oddział uzbrojonych funkcjonariuszy miałby przecież większe szanse na ujęcie mordercy w jego kryjówce niż Marina i Héctor… W każdym razie pościg tego duetu za zabójcą powinien dostarczyć widzom jeszcze całkiem sporo emocji, o ile zaakceptują zaproponowaną przez twórców kryminalno-komediową konwencję.
koniec
16 stycznia 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Peryferal: Odc. 8. Każda akcja wywołuje reakcję
Marcin Mroziuk

30 I 2023

Z zainteresowaniem możemy obserwować, jak tworzą się nowe sojusze, co nie tylko zmienia dotychczasowy układ sił, ale również przyspiesza konfrontację wrogich frakcji. W efekcie finał pierwszego sezonu przynosi odpowiedzi na część nurtujących widzów pytań, a zarazem otwiera nowe możliwości dla kontynuacji tej historii.

więcej »

East Side Story: Aida w Ałmatach
Sebastian Chosiński

29 I 2023

Były takie czasy, kiedy nie wszystkie filmy Adilchana Jerżanowa rozgrywały się w Karatasie. W przypadku „Walki Atbaja” miejscem akcji jest dawna stolica Kazachstanu – Ałmaty. A tytułowy bohater to niegdyś uczestnik walk MMA, który zszedłszy na drogę przestępczą, marzy o powrocie do sportu, bo wierzy, że tylko to zapewni mu szczęście rodzinne i ocali jego małżeństwo przed rozpadem.

więcej »

Remanent filmowy 2022: „Idiota” za kratkami
Sebastian Chosiński

28 I 2023

To już pewne: „Bohater” – dziewiąty pełnometrażowy film reżysera Asghara Farhadiego – nie przyniesie swojemu twórcy trzeciej w jego dorobku statuetki Oscara. Nie ma jednak co rozpaczać. Obraz Irańczyka został już przecież uhonorowany Grand Prix w Cannes. Na którą zasłużył. Choć zapewne byłoby uczciwiej, gdyby Farhadi bez konieczności udawania się do sądu przyznał, że duży wpływ na powstanie tego dzieła miała jego studentka Azadeh Masihzadeh.

więcej »

Polecamy

Pomsta na ufokach

Z filmu wyjęte:

Pomsta na ufokach
— Jarosław Loretz

Zupa jednak wyszła za słona
— Jarosław Loretz

Ogień domowy
— Jarosław Loretz

Dom światła
— Jarosław Loretz

Chcesz mieć jeszcze jeden pokój? To kilof w dłoń!
— Jarosław Loretz

Escher w praktyce
— Jarosław Loretz

Porcelana po babci
— Jarosław Loretz

Urok zła
— Jarosław Loretz

Kamień u szyi
— Jarosław Loretz

Mielolot z wytrzeszczem
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.