Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 czerwca 2023
w Esensji w Esensjopedii

‹Alice in Borderland. Sezon 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 2
Data premiery22 grudnia 2022
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Ayaka Miyoshi
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 2
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 4. Rozstania i spotkania
[„Alice in Borderland. Sezon 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wprawdzie w napięciu obserwujemy końcowy etap gry toczącej się w dawnym więzieniu, ale nie da się ukryć, że jeszcze większe emocje towarzyszą krwawemu powrotowi Króla Pik.

Marcin Mroziuk

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 4. Rozstania i spotkania
[„Alice in Borderland. Sezon 2” - recenzja]

Wprawdzie w napięciu obserwujemy końcowy etap gry toczącej się w dawnym więzieniu, ale nie da się ukryć, że jeszcze większe emocje towarzyszą krwawemu powrotowi Króla Pik.

‹Alice in Borderland. Sezon 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 2
Data premiery22 grudnia 2022
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Ayaka Miyoshi
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 2
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W rozgrywce, w której bierze udział Chishiya pozostaje przy życiu zaledwie pięć osób, dlatego można się spodziewać, że nadchodzi moment, w którym Walet Kier spróbuje zadać decydujący cios. Na pozór w najgorszej sytuacji znajduje się młodzieniec, który stracił w poprzedniej rundzie towarzysza. Oczywiste jest, że nikt nie będzie chciał mu zaufać, skoro pozostałe dwie pary do tej pory mogły na sobie polegać.
Zastanawiamy się więc, czy Chishiya zdoła wbić klin między dotychczasowych sojuszników albo chociaż skłonić kogoś z pozostałej czwórki do wyjawienia jego koloru. Przekonamy się jednak, że tym razem stoi przed nim niezwykle trudne zadanie i cały jego spryt nie wystarczy, by mógł zyskać stuprocentową pewność, jakiej odpowiedzi ma udzielić. W dodatku okazuje się, że inni gracze poza jawnymi sojuszami zawarli również ukryte przymierza, co ma kluczowe znaczenie dla ostatecznego wyniku tej rozgrywki. Szkoda tylko, że obserwowane tutaj wydarzenia nie przybliżają nas ani na krok do poznania wyjaśnień, jaki sens mają te całe krwawe igrzyska.
Z kolei kiedy obserwujemy Arisu, to trudno nam przesądzić, czy jest on bardziej przygnębiony z powodu wyrzutów sumienia wywołanych śmiercią Tatty, czy też ze względu na podejrzenie, że „obywatele” są byłymi graczami i nie ma żadnej drogi powrotu do normalnego świata. Z pewnością sytuacji nie poprawia też to, że Kuina oddziela się od pary przyjaciół, gdyż chce odnaleźć Chishiyę i Ann. W efekcie to na barkach Usagi pozostaje bowiem cały trud podniesienia na duchu Arisu. Mawia się, że „przez żołądek do serca” i tym razem to właśnie wizją zdobycia świeżego mięsa na smakowity posiłek dziewczynie udaje się przekonać głównego bohatera do wyrwania się z bezczynności.
Zdecydowanie więcej do myślenia dają zaś kolejne wydarzenia. Otóż Arisu i Usagi natrafiają przypadkowo na ciała zabitych członków niewielkiej społeczności. Jedną z ofiar jest mężczyzna, który nagrywał film dokumentujący jego ostatnie przeżycia. Niedługo później możemy razem z parą bohaterów obejrzeć jego dzieło, dzięki czemu poznajemy nowe – choć zarazem trudne do zweryfikowania – szczegóły dotyczące momentu, w którym zniknęła większość mieszkańców Tokio.
Jasne jest również, że sprawcą masakry jest Król Pik, na którego kolejne pojawienie się nie musimy zresztą długo czekać. Oczywiście trzymamy kciuki, aby Arisu i Usagi zdołali przed nim uciec, ale ich sytuacja nie wygląda dobrze. Nie ulega wprawdzie wątpliwości, że każde z nich jest gotowe do podjęcia ryzyka dla ocalenia drugiego, ale akurat ten teren nie daje zbyt wielu możliwości szybkiego ukrycia się. Wszystko jednak się nagle zmienia, gdy do akcji wkraczają nowi gracze. Tożsamość jednego z nich może być zaś dla widzów naprawdę sporym zaskoczeniem.
koniec
3 lutego 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Nocą, w drodze nad Bałtyk
Sebastian Chosiński

31 V 2023

Zmarły w styczniu tego roku żydowski prozaik Grigorij Kanowicz był nie tylko autorem nadzwyczaj interesujących powieści o tematyce żydowskiej, ale także cenionym scenarzystą filmowym, którego teksty przenosili na ekran reżyserzy litewscy, łotewscy i estońscy. „Długa podróż nad morze” Algirdasa Araminasa to skromny, ale przejmujący współczesny obraz obyczajowy, w którego centrum pozostaje stara kołchoźnica jadąca na spotkanie z synem.

więcej »

Kulawe konie: Sez. 1. odc. 3. Haki i wtyczki
Marcin Mroziuk

29 V 2023

Oczywiste jest, że służby specjalne często nie grają czysto, ale coraz więcej wskazuje, że tajna operacja, którą zaplanowała Diana Taverner, jest nie tylko nieetyczna, ale także łączy się z nadmiernym ryzykiem, a konsekwencje mogą ponieść wplątani w nią wbrew swej woli agenci z Slough House.

więcej »

East Side Story: Po nitce do (terrorystycznego) kłębka
Sebastian Chosiński

28 V 2023

Mogłoby się wydawać, że czasy, w których powstają bałwochwalcze filmy na temat funkcjonariuszy tajnych służb, już dawno minęły. Nawet w państwach postradzieckich. A jednak nie! Sześć lat temu w Kazachstanie Wiktor Klimow nakręcił obraz z okazji ćwierćwiecza istnienia Komitetu Bezpieczeństwa Narodowego. Osią fabularną tego propagandowego dzieła jest walka z islamistami z organizacji „Żołnierze Kalifatu”.

więcej »

Polecamy

Indianie też nie mieli się czego wstydzić

Z filmu wyjęte:

Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Orient Express: (2) Krew na szkolnym mundurku
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.