Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Alice in Borderland. Sezon 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 2
Data premiery22 grudnia 2022
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Ayaka Miyoshi
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 2
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 7. Kart w talii coraz mniej
[„Alice in Borderland. Sezon 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W tym odcinku zostaje zakończonych kilka gier, ale zdecydowanie największe emocje towarzyszą zmaganiom z Królem Pik, który zabija i rani mnóstwo osób. Jasne jest też, że pokonanie go w pojedynkę będzie praktycznie niewykonalne, a każda taka próba będzie się wiązać z kolosalnym ryzykiem.

Marcin Mroziuk

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 7. Kart w talii coraz mniej
[„Alice in Borderland. Sezon 2” - recenzja]

W tym odcinku zostaje zakończonych kilka gier, ale zdecydowanie największe emocje towarzyszą zmaganiom z Królem Pik, który zabija i rani mnóstwo osób. Jasne jest też, że pokonanie go w pojedynkę będzie praktycznie niewykonalne, a każda taka próba będzie się wiązać z kolosalnym ryzykiem.

‹Alice in Borderland. Sezon 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 2
Data premiery22 grudnia 2022
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Ayaka Miyoshi
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 2
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tylko w krótkich migawkach obserwujemy wydarzenia toczące się na różnych arenach, w efekcie możemy podziwiać pomysłowość ich twórców, natomiast nie ma tutaj zwykłego budowania napięcia związanego z wynikiem danej rozgrywki. Dość szybko staje się też jasne, że klęskę ponieśli Walet Trefl (wspinaczka na linach połączona ze spychaniem przeciwników), Walet Karo (madżong), Król Kier (ucieczka wąskim tunelem przed niewidzialną bestią) i Dama Trefl (rodzaj zbijaka rozgrywanego w parach z użyciem świetlistych kul). Co istotne, tuż przed rozpoczęciem tej ostatniej gry spotykają się Ann i Kuina, które wychodzą z niej bez szwanku. Najważniejsze jest zaś to, ze graczom udaje się doprowadzić do tego, że nad miastem unoszą się już tylko dwa sterowce – Króla Pik i Królowej Kier.
Jako swoistą przygrywkę przed właściwą walką można zaś potraktować sceny, w których pojawia się Niragi. Najpierw widzimy, jak nie tylko nie chce pomóc rannemu mężczyźnie w popełnieniu samobójstwa, lecz jeszcze zadaje mu dodatkowy ból. Później na zarośniętym skrzyżowaniu Shibuya zaskakuje rozmawiających Arisu i Chishiyę, zmuszając ich do udziału w strzelaninie. W efekcie ten ostatni ma okazję do wykazania się altruistycznym poświęceniem, ale niestety pojawiają się także pierwsi ciężko (prawdopodobnie śmiertelnie) ranni.
Nie mamy jednak w ogóle czasu, aby ochłonąć po tej dramatycznej strzelaninie, bo nagle pojawia się Król Pik, a od jego kul – podobnie jak na początku tego sezonu – ginie mnóstwo osób, a reszta ucieka przed nim w panice. W tym momencie dochodzi do spotkania sześciorga dobrze znanych nam postaci. Kiedy uzbrojony napastnik wychodzi zwycięsko z kolejnych ataków podejmowanych przez zdesperowanych graczy, Arisu, Usagi, Ann, Kuina, Aguni i Heiya razem opracowują ryzykowny plan. Niestety jego realizacja będzie okupiona ciężkimi stratami…
Z pewnością warto też zwrócić uwagę na kolejne nawiązania do powieści Lewisa Carrolla. Nie chodzi tutaj tylko o ponowne pojawienie się Kapelusznika, który nawet po swojej śmierci ma zaskakująco duży wpływ na to, co robi jego przyjaciel Aguni. Zdecydowanie większe wrażenie robi to, że Mira – czyli Królowa Kier – wita uczestników finałowej rozgrywki na boisku do krokieta, które znajduje się na szczycie wieżowca. Można się też spodziewać, że przebieg tej gry okaże się z jednej strony dość niestandardowy, a z drugiej – niezwykle emocjonujący.
koniec
21 lutego 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Co nam w kinie gra: Monster
Kamil Witek

17 V 2024

„Czy przeszczepiając człowiekowi mózg świni, będzie on jeszcze człowiekiem czy już świnią?” – zdanie wypowiedziane przez jednego z nastoletnich bohaterów „Monstera” spokojnie mogłoby posłużyć za oś scenariusza w filmie Davida Cronenberga.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Co tam dolary, gdy można zarabiać ruble!
Sebastian Chosiński

15 V 2024

Przyznaję, że filmowymi ekranizacjami powieści Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” zająłem się nie „po bożemu”, bo od końca. Najpierw przedstawiłem pięcioodcinkowy miniserial z 1978 roku, a dopiero teraz zabieram się za nakręconą dwie dekady wcześniej dwuczęściową kinową epopeję autorstwa Rafaiła Perelsztejna.

więcej »

Fallout: Odc. 8. Optymizm też bywa zabójczy
Marcin Mroziuk

13 V 2024

Z zainteresowaniem obserwujemy, jak rodzeństwo MacLeanów niezależnie od siebie poznaje prawdę o Krypcie 31. A choć obecna sytuacja Lucy i Norma wygląda zupełnie inaczej, to każde z nich staje przed trudną decyzją. Kolejnych cennych wyjaśnień dotyczących działalności Vault-Tec dostarczają zaś widzom wspomnienia Coopera Howarda.

więcej »

Polecamy

Nurkujący kopytny

Z filmu wyjęte:

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.