Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Teresa Fernández-Valdés
‹Sprawa prywatna›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSprawa prywatna
Tytuł oryginalnyUn asunto privado
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery16 września 2022
TwórcaTeresa Fernández-Valdés
ReżyseriaDavid Pinillos, Maria Ripoll, Daniel Aranyó
ZdjęciaDaniel Aranyó, Daniel Sosa Segura
Scenariusz
ObsadaAura Garrido, Jean Reno, Ángela Molina, Álex García, Gorka Otxoa, Tito Valverde, Andrés Velencoso, Pablo Molinero
MuzykaVanessa Garde
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiHiszpania
Liczba odcinków8
Czas trwania odcinka41—52 min
Gatunekdramat, komedia, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Sprawa prywatna: Odc. 6. Prawie nikomu nie można ufać
[Teresa Fernández-Valdés „Sprawa prywatna” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wprawdzie Héctor i Marina docierają do Margó przed zabójcą, ale nie oznacza to, że będzie ona od tej pory bezpieczna. Z kolei nowe tropy przybliżą główną bohaterkę do rozwiązania całej tej zagadki kryminalnej, ale zarazem zachwieją zaufaniem do osób znajdujących się wokół niej.

Marcin Mroziuk

Sprawa prywatna: Odc. 6. Prawie nikomu nie można ufać
[Teresa Fernández-Valdés „Sprawa prywatna” - recenzja]

Wprawdzie Héctor i Marina docierają do Margó przed zabójcą, ale nie oznacza to, że będzie ona od tej pory bezpieczna. Z kolei nowe tropy przybliżą główną bohaterkę do rozwiązania całej tej zagadki kryminalnej, ale zarazem zachwieją zaufaniem do osób znajdujących się wokół niej.

Teresa Fernández-Valdés
‹Sprawa prywatna›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSprawa prywatna
Tytuł oryginalnyUn asunto privado
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery16 września 2022
TwórcaTeresa Fernández-Valdés
ReżyseriaDavid Pinillos, Maria Ripoll, Daniel Aranyó
ZdjęciaDaniel Aranyó, Daniel Sosa Segura
Scenariusz
ObsadaAura Garrido, Jean Reno, Ángela Molina, Álex García, Gorka Otxoa, Tito Valverde, Andrés Velencoso, Pablo Molinero
MuzykaVanessa Garde
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiHiszpania
Liczba odcinków8
Czas trwania odcinka41—52 min
Gatunekdramat, komedia, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Wybranie przez Margó na kryjówkę domu położonego z dala od innych budynków oczywiście miało swoje uzasadnienie, bo od razu mogła odkryć pojawienie się intruzów. Szkopuł w tym, że najpierw Marinie zajmuje trochę czasu, aby przekonać kobietę do odłożenia broni, a w chwilę później pojawia się tam zabójca skrywający się za maską demona. I chociaż zaatakowanej trójce nie udaje się uciec przed nim samochodem (który odmawia posłuszeństwa w najmniej odpowiedniej chwili), to zabarykadowani w domu mogą liczyć, że dadzą radę się obronić.
Dość niespodziewanie wpuszczenia do środka domaga się Andrés Castaño. Jak łatwo się domyślić, inspektor nie zostaje przyjęty z otwartymi rękami, a kiedy zostaje obezwładniony, nie trzeba długo czekać, by trafił w ręce policji jako domniemany zabójca! Wydaje się to być bardzo na rękę komisarzowi, bo obaj panowie wyraźnie nie darzą się sympatią. Inną sprawą jest to, że Arturo Quiroga ma za złe siostrze, że nie chciała z nim współpracować, lecz wolała znowu prowadzić śledztwo na własną rękę. Mimo to zgadza się na znalezienie nowej kryjówki dla Margó, która na razie ma trafić do ich domu rodzinnego. To z kolei prowadzi do całkiem zabawnych scen z udziałem ich matki zaskoczonej pojawieniem się niespodziewanego gościa, której rzeczywisty status społeczny musi oczywiście być ukrywany przez gospodynią.
Zapewne większość widzów znacznie szybciej niż Marina dojdzie do wniosku, że Castaño został chyba przedwcześnie aresztowany. Pamiętamy przecież, że głównej bohaterce udało się w trakcie porwania wyrwać z rąk mordercy z powodu jego zaskoczenia, gdy odkrył jej prawdziwą tożsamość. Tymczasem Andrés był przecież pomysłodawcą całej tej maskarady, więc wątpliwe jest, żeby to on był mężczyzną skrywającym się pod maską demona.
Nic dziwnego, że panna Quiroga wybiera się po kryjomu do aresztu, żeby porozmawiać z przebywającym w celi inspektorem. Ten mimo swej obecnej pożałowania godnej sytuacji zaskakuje opanowaniem i spokojem ducha, ale zarazem nie ulega wątpliwości, ze siostra komisarza może pomóc więźniowi w ocaleniu skóry. Dzięki uzyskanym od niego informacjom Marina zyskuje nowy trop, a podążając nim z jednej strony odkrywa motyw zabójcy, a z drugiej uświadamia sobie, że Margó dotychczas nie wyznała całej prawdy. W tym momencie oczywiste jest też, że Castaño miał uzasadnione powody, żeby ostrzegać główną bohaterkę przed ludźmi z jej najbliższego otoczenia.
Sporym zaskoczeniem mogą być natomiast raptowne zmiany klimatu w końcówce tego odcinka. Otóż Héctor i Marina pojawiają się w domu w trakcie trwającego tam przyjęcia, gdzie panna Quiroga swoim zachowaniem wkrótce wywołuje niechcący wielkie zamieszanie. W efekcie twórcy serialu raczą nas sporą dawką slapstickowego humoru (co nie każdemu widzowi przypadnie do gustu), by w ostatniej scenie nagle znacząco podnieść poziom napięcia i zmusić nas do ponownego przemyślenia dotychczas poznanych faktów.
koniec
13 marca 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.